אחרי המעבר לחשמל ב-1965, בוב דילן יצא לסיבוב הופעות עם להקת הגיבוי של The Hawks (לעתיד The Band). בזמן שריקות בוז על הבמה וקהל מפולג, דילן כתב גם שלל שירים חדשים. כאלו שהוא החל להקליט לאלבום פולו-אפ לצמד האלבומים החשמליים ששחרר ב-65. בסשנים שהחלו בניו-יורק והסתיימו בנאשוויל בתחילת 1966, בזמן סיבוב ההופעות, דילן השלים את האלבום החדש.
לראשונה בקריירה, זה היה אלבום כפול. יש היגידו אלבום הרוק הכפול הראשון בהיסטוריה, בדיוק בתקופה שאלבומים גם החלו לקבל יותר משמעות כיצירה מלאה. עם 14 שירים וקרוב לשעה ורבע הוא יצר את Blonde On Blonde שיצא לעולם לפני 60 שנה.





