ספיישל Uncle Tupelo

באמצע חודש יוני של 1990 שוחרר אחד מאלבומי הבכורה האהובים עלי ביותר. בזמן שלהקות Hair-Metal ורוק כבד עדיין שלטו בסביבה משנות השמונים וממש בתחילת העלייה של ההרכבים החדשים בסצינה של סיאטל, הגיע הרכב קטן מאילינוי והביא סאונד ואלטרנטיבה חדשים. כאלו שקיבלו את השם שהפך לז’אנר שלם שאוהבים לקרוא לו אלט-קאנטרי.

לאלבום שהביא את זה קוראים 𝗡𝗼 𝗗𝗲𝗽𝗿𝗲𝘀𝘀𝗶𝗼𝗻 ולהרכב שאחראי עליו קוראים 𝗨𝗻𝗰𝗹𝗲 𝗧𝘂𝗽𝗲𝗹𝗼. הטריו שהקימו ג’ף טווידי, ג’יי פרר ומייק היידורן. הם יצרו יחד סאונד שהיה אז פורץ דרך, כזה ששילב קאנטרי-רוק שורשי יחד עם פאנק-רוק וסאונד כבד יותר. הם לקחו בסיס שנשאב מהרכבים כמו ה-Flying Burrito Brothers וה-Byrds וחיברו אותו עם השפעות מלהקות כמו ה-Replacements או ה-Stooges.

הסאונד השורשי-חשמלי-פולקי-כבד הזה נמצא שם לכל אורך No Depression. אלבום בכורה אדיר (שגם על הדרך היה חלק מההשפעה על שמו של מגזין המוזיקה המוכר בעל אותו השם). אבל יותר מזה, הוא יצר משהו חדש ומלהיב שהרבה להקות אלטרנטיביות אחרות הושפעו ממנו עד היום. ההרכב של Uncle Tupelo לא שרד יותר מדי. הם שחררו עוד שלושה אלבומי אולפן ואחרי ריבים בלתי פוסקים בין שני הכותבים הסופר-מוכשרים של טווידי ופרר, הם התפרקו ב-1994. קריירה קצרה של מספר שנים שמכילה בשבילי המון.

אותה קריירה קצרה היתה גם הבסיס לעלייה של שתי להקות מוכרות הרבה יותר שפועלות עד היום. הפרידה והנתק בין ג’ף טווידי לג’יי פרר הוביל את הראשון להקים את Wilco והשני את Son Volt. שני הרכבים מופלאים ומוצלחים שהוקמו רק בגלל ההתרסקות של Uncle Tupelo, שעשו מבחינתי דברים לא פחות טובים ואף יותר. והכל התחיל מאותו אלבום בכורה שיצא החודש לפני שלושה עשורים.

בדיוק בתאריך בו No Depression חגג 30 שנה ליציאתו, הקדשתי את כל התכנית של הרמוניה דרומית ברדיו הקצה לספיישל Uncle Tupelo. שעתיים שהוקדשו לכל המוזיקה שההרכב הזה יצר בחצי הראשון של שנות התשעים (וגם קצת לפני), כל האלבומים, קטעים מיוחדים יותר וכמובן ספוט לא קטן לציון יום הולדת 30 לאלבום פורץ הדרך שהשפיע על כל כך הרבה.

ניתן להאזין לספיישל באתר הקצה וכמו כן בדף ה-Mixcloud שלי וממש פה למטה:


פלייליסט:

Uncle Tupelo – Graveyard Shift
Uncle Tupelo – That Year
(Uncle Tupelo – Blues Die Hard (1987 Demo
Uncle Tupelo – Whiskey Bottle
Uncle Tupelo – Flatness
Uncle Tupelo – Sin City
Uncle Tupelo – Train
Uncle Tupelo – So Called Friend
(Uncle Tupelo – I Got Drunk (1989 Demo
Uncle Tupelo – Screen Door
Uncle Tupelo – Gun
Uncle Tupelo – Looking For A Way Out
Uncle Tupelo – Postcard
Uncle Tupelo – True To Life
Uncle Tupelo – Fall Down Easy
Uncle Tupelo – Grindstone
Uncle Tupelo – Black Eye
Uncle Tupelo – I Wanna Be Your Dog
Uncle Tupelo – Moonshiner
Uncle Tupelo – New Madrid
Uncle Tupelo – Anodyne
Uncle Tupelo – Give Back The Key To My Heart
Uncle Tupelo – The Long Cut
(Uncle Tupelo – Suzy Q (Live
Wilco (feat. Uncle Tupelo) – When You Find Trouble
Son Volt – Drown
Uncle Tupelo – No Depression


אהבתם? שתפו את זה:

2 תגובות על הפוסט “ספיישל Uncle Tupelo

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *