גראם פרסונס למתקדמים

גראם פרסונס הקליט בקריירה ובחייו הקצרים כמה וכמה אלבומים מלאים בפנינים. ביניהם כמובן ההוצאות המוכרות שלו עם ה-Byrds, ה-Flying Burrito Brothers ושני אלבומי הסולו. אבל יש עוד הקלטות מעניינות מוכרות פחות, שהרבה מהן שוחררו לאחר מותו. בפוסט הזה אני אגיש 10 הוצאות ומקומות שכדאי להגיע אליהם שקשורים לפרסונס, במיוחד למי שכבר מכיר את האלבומים בדיסקוגרפיה הרגילה ומעוניין להתעמק קצת יותר.


 

Another Side of This Life: The Lost Recordings of Gram Parsons
5076-parsons

אחת ההוצאות הכי מעניינות מבחינתי שיצאו לפרסונס. הקלטות מוקדמות שלו מ-1965\1966 ששוחררו רשמית בשנת 2000. רק הוא וגיטרה אקוסטית בסגנון יותר פולקי, לפני שהתחיל להימשך לקאנטרי-רוק המוכר שבנה. פרסונס היה בן 18 עד 20 בלבד כשהקליט את השירים פה. כוללים קאברים שלו בין השאר לטים הרדין ושניים של פרד ניל, פלוס חמישה שירים מקוריים, מהמוקדמים ביותר שהוא כתב. ביניהם November Nights היפהפה ו-Brass Buttons ששוחרר גם באלבום פוסט-המוות השני שלו, Grievous Angel. שיר מקורי בולט נוסף הוא Zah’s Blues, שגם מכיל ליריקה מרגשת ונהדרת , כזו שאולי קצת הקדימה את זמנה ודי מדהים שיצאה מאמן בגיל העשרה.

November Nights

Another Side of This Life 

Zah’s Blues 


 

 

The International Submarine Band – Safe At Home
Front Cover copy

אלבום הבכורה והיחיד של ההרכב המוקדם של פרסונס, The International Submarine Band. הוקלט ב-1967 ושוחרר ב-68 בזמן שהלהקה כבר התפרקה ופרסונס בדיוק החל את הפרק החד-פעמי שלו עם The Byrds. זה אלבום שכולל את הניצנים היפים של הקאנטרי-רוק של פרסונס, עם מספר שירים מקוריים טובים כמו Luxury Liner המוכר שלו. אפשר למצוא פה גם את הגרסה המוקדמת של Do You Know How It Feels to Be Lonesome שלאחר מכן הוקלט שוב ל-The Gilded Palace of Sin, אלבום הבכורה של ה-Flying Burrito Brothers. אלבום בו מנגן גם הבאסיסט כריס את’רידג’ שנמצא פה עם פרסונס כחלק מה-International Submarine Band.

Luxury Liner

Do You Know How It Feels To Be Lonesome 

Blue Eyes 


 

The Byrds – Sweetheart of the Rodeo Legacy Edition81jK5buxVDL._SL1500_

בשנת 2003 שוחררה ההוצאה המושלמת הזו לאלבום הקלאסי של פרסונס כחלק מ-The Byrds, במקור מ-1968. למי שמכיר את הסיפור של Sweetheart of the Rodeo והמעורבות וההשפעה שם של פרסונס, יש כאן בהוצאה הרבה דברים מעניינים. הכי מכל בשבילי זו התוספת של שלושת השירים שפרסונס שר במקור והוחלפו בהוצאה המקורית לקולות של רוג’ר מקגווין. מדובר על You Don’t Miss Your Water, The Christian Life והשיר המקורי של פרסונס – One Hundred Years From Now.

נפלא לשמוע את ההקלטות שנשארו בחוץ עם הקול שלו, שנוגעים ויפים מבחינתי הרבה יותר. במיוחד בשיר שלו וגרסתו ל-You Don’t Miss Your Water. בין השירים שלא נכנסו לאלבום המקורי יש גם את Lazy Days של פרסונס, שמאוחר יותר ייכנס כן ל-Burrito Deluxe, האלבום השני של הבוריטוז. הוצאת ה-Legacy Edition הכפולה הזו מאגדת למעשה את כל מה שהתרחש בהקלטות של האלבום וכל מה שחסר בו. עם ה-Outtakes, גרסאות וטייקים שונים וכמובן הקולות האבודים הללו של פרסונס.

(You Don’t Miss Your Water (Gram Parsons Vocal 

Lazy Days 

(One Hundred Years From Now (Gram Parsons Vocal 


 

Gram Parsons Archives Vol.1: Live at the Avalon Ballroom 19690890121002027_p0_v1_s1200x630

הוצאת ארכיון ששוחררה ב-2007 והיתה אמורה להתחיל סדרה של הוצאות שבסוף לא המשיכה ונשארה תקועה על Volume One. אלבום הופעה כפול שמתעד את פרסונס עם ה-Flying Burrito Brothers בשני ערבים בהם פתחו ל-Grateful Dead באפריל של 1969, חודשיים אחרי יציאת The Gilded Palace of Sin.

יש פה גרסאות לייב לכמה וכמה שירים שלא נמצאים באלבומים אחרים, כולל השיר המקורי Train Song. הדיסק הראשון כולל גם שתי הקלטות אולפן אבודות עם When Will I Be Loved במקור של ה-Everly Brothers וטייק מוקדם ל-One Thousand Dollar Wedding של פרסונס. ובכלל, תיעוד מעניין של הבוריטוז על הבמה בתחילת הדרך שלהם.

Close Up The Honky Tonks 

Train Song 

Hot Burrito #2 


 

Gram Parsons / The Flying Burrito Brothers – Sleepless Nights71P82+-mXmL._SL1107_

הוצאת פוסט-מוות ששוחררה ב-1976, שלוש שנים אחרי מותו של פרסונס ושנתיים אחרי אלבום הסולו השני והאחרון, Griveous Angel. יש פה תריסר שירים, כאשר תשעה מהם לקוחים מסשנים של ה-Flying Burrito Brothers ב-1970, כשהם עבדו על אלבום קאנטרי נטו לפני שפרסונס עזב והאלבום נגנז. יש פה מבט על איך האלבום הזה היה אמור להישמע. שלושת השירים הנוספים הוקלטו עם אמילו האריס ולקוחים מ-1973 והסשנים של Griveous Angel, קצת לפני שפרסונס עזב את העולם.

שלישיית ה-Outtakes עם אמילו כוללת את Brand New Heartache, Sleepless Nights ו-The Angels Rejoiced Last Night. בין השירים בהקלטות של הבוריטוז אפשר למצוא את הגרסה שלהם ל-Honky Tonk Women של הסטונס, זו שהתבססה והושפעה מ-Country Honk, הגרסה היותר מופשטת וקאנטריש של השיר ששוחררה ב-Let It Bleed ופרסונס לגמרי היה השפעה עליה ועל השיר.

(Sing Me Back Home (with The Flying Burrito Brothers, 1970 

(Sleepless Nights (with emmylou Harris, 1973 

(Together Again (with The Flying Burrito Brothers, 1973 


 

Gram Parsons And The Fallen Angels – Live 1973
81TvzZdqWkL._SL1426_

הוצאת לייב שיצאה ב-1982 וכוללת הופעה של פרסונס עם אמילו האריס ולהקת הגיבוי שלו בזמנו, The Fallen Angels. ההופעה לקוחה מחודש מרץ 1973 בניו יורק. ממש בין יציאת אלבום הסולו הראשון .G.P לבין ההקלטות של Grievous Angel. זו הוצאה שנותנת מבט על איך פרסונס נשמע בלייב בתקופה ההיא, חצי שנה לפני מותו ועם להקת גיבוי שונה מהקלטות האולפן באלבומי הסולו. כולל רק שני שירים מקוריים של פרסונס בסט, יחד עם שורה של שירי קאנטרי שבחר, שהרבה מהם הוא הפך על הבמה לשלו.

Drug Store Truck Drivin’ Man 

Six Days On The Road

The New Soft Shoe 


 

Gram Parsons – The Complete Reprise Sessions
71iMEKDsBFL._SL1127_

הוצאת Box Set משולשת ששוחררה ב-2006 וכוללת את כל ההקלטות של פרסונס בלייבל של Reprise, שאלו שני אלבומי הסולו שלו ולמעשה כל תקופת ההקלטות האחרונה של חייו. כמו עם ה-Legacy Edition של Sweetheart of the Rodeo, יש פה הרבה תוספות עם התמונה השלמה של ההקלטות ומסביב לשני האלבומים הללו. שני הדיסקים הראשונים מוקדשים לשני אלבומי הסולו, .G.P ו-Griveous Angel, כאשר כל אחד מקבל טיפול מחודש עם קטעי בונוס של ראיונות רדיו וביצועי לייב מופשטים מהתקופה.

הדיסק השלישי מלא כולו בגרסאות אלטרנטיביות למלא שירים שלא שוחררו קודם וגם את שלושת ה-Outtakes שנמצאים גם בהוצאה של Sleepless Nights. כאמור הוצאה מומלצת גם למי שכבר מכיר את צמד אלבומי הסולו ורוצה להתעמק עוד יותר עם כל התקופה האחרונה בחייו של פרסונס והמסביב של קריירת הסולו הקצרצרה והנפלאה הזו.

(How Did You Meet Emmylou Harris? (Interview 

WBCN Radio Interview with Emmylou Harris / Love Hurts / Sin City 

The Angels Rejoiced Last Night 

Brand New Heartache 


 

Return of the Grievous Angel: A Tribute to Gram Parsons71TrZZ9CcXL._SL1074_

בשנת 1999 שוחרר אלבום המחווה הזה לפרסונס, כזה שאני מאוד אוהב. הוא מביא המון אהבה למוזיקה שהשאיר אחריו והשוללת וכולל מלא גרסאות חדשות ויפות לשיריו שמבוצעים ע”י שורה של אמנים נפלאים. משתתפים פה בין השאר Wilco, לוסינדה ויליאמס, גיליאן וולש, בק, סטיב ארל, דיוויד קרוסבי, אלביס קוסטלו ומי שעבדו צמוד עם פרסונס בעבר; אמילו האריס וכריס הילמן. מאלבומי המחווה היותר אהובים עלי שמזכירים שירים נהדרים ומכניסים חיים חדשים לכתיבה והנשמה המוזיקלית הגדולה שפרסונס השאיר מאחור.

Beck & Emmylou Harris – Sin City

Wilco – One Hundred Years From Now 

Lucinda Williams & David Crosby – Return of the Griveous Angel 


 

Gram Parsons: Fallen Angel
MV5BMTI4OTIzMTA4MV5BMl5BanBnXkFtZTcwODc4ODIzMQ@@._V1_

עברנו לצד של הצפייה עם סרט דוקומנטרי על גראם פרסונס שיצא ב-2004. מבט על חייו והמוזיקה דרך ראיונות עם מוזיקאים, מקורבים וקטעי ארכיון. בין המרואיינים נמצאים קית’ ריצ’רדס, אמילו האריס, פיטר באק, כריס הילמן, אחותו דיאן פרסונס והמנהל\חבר פיל קאופמן, ה-Character המשוגע והנפלא (עם הסיפור המטורף של איך גנב את גופתו כדי לשרוף אותו במדבר ג’ושוע טרי כבקשת פרסונס). הייתי רוצה סרט דוקומנטרי גם מבוצע אחרת, שעובר על כל הקריירה של גראם ויותר לעומק, פה יש יותר דגש על הראיונות. אבל זה עדיין מבט יפה ומעניין על מי שהושפע ממנו, היה לצידו ונמצא שם כדי לספר על זה.

Gram Parsons: Fallen Angel – Trailer 


 

Twenty Thousand Roads: The Ballad of Gram Parsons and His Cosmic American Music
911-fY-PkjL

כדי לחתום את הרשימה עוברים למילים המודפסות. בסוף 2007 שוחרר הספר הביוגרפי הזה שהוא הקריאה הכי טובה ומעמיקה על פרסונס. כתב אותו דיוויד נ. מאייר, סופר ומבקר קולנוע שצולל פה די עמוק לחיים, הקריירה, המוזיקה והאישיות של פרסונס. אני זוכר שקניתי את הספר בחו”ל ב-2008 או 2009 והוא היה איתי אז בדרכים. קריאה שמתאימה בול לליווי של דרך, כמו זו של גראם פרסונס שהסתיימה מוקדם מדי בגיל 26, אך עם כ”כ הרבה עקבות וסימנים מוזיקליים שהוא השאיר עליה.


 

לכל המאמרים על גראם פרסונס בבלוג

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *