הקאברים של השנה 2022

אחרי פתיחת עונת הסיכומים של הרמוניה דרומית עם פוסט הופעות השנה שלי, אני מגיע לחלק השני עם הקאברים של השנה. בחרתי 20 קאברים שאהבתי ויצאו במהלך 2022, עם לינקים לשירים, משפט-שניים עליהם ובסוף גם פלייליסט עם כולם + עוד כמה שלא נכנסו לפה.


Angel Olsen – Something On Your Mind
הקאבר של אנג’ל אולסן לקארן דלטון שוחרר במסגרת חגיגות ה-50 לאלבום השני של דלטון, שקיבל השנה הוצאה מורחבת. שיר שמתאים נורא לאולסן לבצע, וגם מוסיף עוד חיבור שלה עם המוזיקה של דלטון, אחרי שהקריאה מהמכתבים שלה בסרט הדוקומנטרי המצוין על דלטון שיצא בשנה שעברה.

Amythist Kiah – Love Will Tear Us Apart
אמיתי’סט קיאה הנפלאה שחררה השנה מספר סינגלים חדשים, אחרי אלבום הסולו המעולה בשנה שעברה. אחד מהם הוא לשיר הזה של ג’וי דיויז’ן. שיר שהיא ממש שינתה ולקחה לסגנון היותר שורשי שלה, מושפע הפולק-קאנטרי-בלוז.

The Band of Heathens with Todd Snider – L.A. Freeway
מתוך אלבום הקאברים ש-The Band of Heathens שחררו השנה, זה אחד האהובים עליי. עם האורח טוד סניידר, מבצעים את השיר של גיא קלארק ומוסיפים לו גם Outro אינסטרומנטלי יפהפה.

The Brother Brothers & Sarah Jarosz – You Can Close Your Eyes
גם ה-Brother Brothers שחררו השנה אלבום קאברים והביצוע שתפס אותי מיד בשמיעה הראשונה היה הגרסה שלהם לשיר הזה של ג’יימס טיילור. והתוספת של שרה ג’ארוז שמתארחת כמובן גרמה לי לאהוב אותו אף יותר.

Bruce Springsteen – When She Was My Girl
כששמעתי שספרינגסטין משחרר השנה אלבום קאברים שמוקדש למוזיקת סול ו-R&B, זה לא ממש הלהיב אותי. אבל הבאתי לו האזנה כדי לבדוק והאמת שהוא הפתיע אותי ממש לטובה. הקאבר הזה ל-Four Tops נהדר ומייצג לי טוב את המחווה שלו להשפעות הללו.

בריס ספרינגסטין Only The Strong

The Cactus Blossoms – Tell Me That it Isn’t True
מעבר לאלבום אולפן חדש ומעולה, הקקטוס בלוסומס שחררו גם EP עם שירי בוב דילן. זה אחד המצוינים שם, עם הטייק שלהם על הנציג של Nashville Skyline במקור. תכ’לס, הייתי בכיף גם מאזין להם מבצעים את כל האלבום המלא הזה של דילן. תפור עליהם.

Cave In – At My Window
אם הייתי חייב לבחור, יש מצב שזה קאבר השנה שלי. ביצוע דארק, גות’י, ארוך ומגניב לאללה של Cave In לשיר של טאונס ואן זאנט. כל כך אהבתי את כל הביצועים באלבום המחווה השלישי הזה לטאונס, אבל מבחינת שינויים וסגנון, At My Window בלט אצלי ממש.

Dr. John – End of the Line
מתוך אלבום פוסט המוות של דוקטור ג’ון שיצא השנה, קאבר שלו ל-Traveling Wilburys, עם אחלה תוספת של קול נשי ומעט מהצבעוניות הניו-אורלינסית שהוא תמיד הכניס בשירים שלו או של אחרים.

Gillian Welch & Dave Rawlings – I Just Came Home To Count The Memories
גיליאן וולש ודייב רולינגס משתתפים בהמון אלבומי מחווה ותמיד מוסיפים ממגע הזהב שלהם לקאברים. כך גם קורה עם השיר הזה מתוך המחווה לג’ון אנדרסון, שכולל את הפשטות הקסומה של הצמד.

Howlin’ Rain & Chris Robinson – Death May Be Your Santa Claus
שיתוף פעולה שתמיד מבשר טובות, כריס רובינסון פוגש את אית’ן מילר ו-Howlin’ Rain. הוציאו השנה יחד סינגל מפתיע לשיר הזה של Mott The Hoople, שתפור עליהם. עם כל הרוק הפסיכדלי והכבוד למקור.

כריס רובינסון Howlin Rain

Kurt Vile – Wages of Sin
כל כך שמחתי למצוא את הקאבר הזה באלבום הטרי של קורט וייל. כי זה דבר אחד לבצע שיר ספרינגסטין, אבל זה דבר הרבה יותר מושך מבחינתי לבצע Outtake של ספרינגסטין. במיוחד לשיר שהבוס ביצע רק פעם אחת בחייו (בפינלנד, 2013). הבחירה ב-Rarity הזה מצוינת וקורט שילב אותו פשוט בול בין השירים באלבומו.

Lucy Dacus – It’s Too Late
לוסי דייקיס אשפית בקאברים ולהפוך אותם לסגנון שלה. שחררה בעבר לא מעט כאלו, שגם חלקם נכנסו ל-EP שלם עם שירי החגים/אירועים שהייתה מוציאה. היא עשתה את זה השנה שוב כל כך טוב עם השיר של קרול קינג. מהביצועים שכיף לשמוע, לא משנה כמה מכירים כבר לעומק את המקור.

Margo Price – He Made A Woman Out of Me
במסגרת הוצאת הדלוקס לאלבומה האחרון, יצא הקאבר הזה של מרגו פרייס לבובי ג’נטרי. הוא לא משהו מיוחד, אבל היא מכניסה בשיר חיים חדשים שמתאימים לה נורא. ובכלל, זה בול המקורות שמהם היא הושפעה ויודעת להביא להם כבוד.

Marissa Nadler – Seabird
קאבר מפתיע של מריסה נדלר, שקצת מוציא אותה מהאווירה המלנכולית של ה-EP ממנו לקוח והאלבום של השנה שעברה, אותו הוא ממשיך. במקור של ה-Alessi Brothers, שהיו יותר על הסקאלה של הפופ, ומגניב ממש מה שנדלר עשתה לו, עם משהו יותר קצבי בשביל עצמה, אבל עם תוספות האפלה המהפנטת מסביב.

Mavis Staples & Levon Helm – You Gotta Move
ההקלטה הזו היא אמנם מלפני עשור, אבל שוחררה לראשונה השנה. המפגש בין מייביס סטייפלס לליבון הלם ולהקתו, מתוך סשן שנערך לא הרבה לפני מותו של ליבון. כמה כיף היה לשמוע את הדבר הזה השנה.

פיבי ברידג'רס So Much Wine

Norah Jones – Steer Your Way
לא התחברתי לכל הקטעים באלבום המחווה הטרי ללאונרד כהן, אבל כמה מהם היו נפלאים. כמו השיר שמוציא את המחווה לדרך, הגרסה של נורה ג’ונס ל-Steer Your Way. נציג מאלבומו האחרון של כהן, You Want it Darker, שיצא שבועיים וחצי לפני מותו. ג’ונס מכניסה בו לא מעט יופי מהפנט.

Phoebe Bridgers – So Much Wine
כבר שנה שישית שפיבי ברידג’רס משחררת קאבר מיוחד לעונת החגים. מסורת יפה שהתחילה עם שני שירי קריסמס ישנים, ואחר כך עברה לשירים של סימון וגרפונקל, מרל הגארד ובשנה שעברה טום ווייטס. הפעם פיבי מבצעת את So Much Wine של Handsome Family וכרגיל זה נשמע מעולה. כולל העטיפה שממשיכה את הסדרה גם בצד הויזואלי המושך.

Phosphorescent – Bad News From Home
מת’יו הוק, או Phosphorescent, שחרר השנה סדרה של קאברים. כזו שהתחילה ממש בתחילת 2022 עם השיר שגם בחרתי לייצג פה. הגרסה שלו למקור של רנדי ניומן. הוא הוציא במהלך השנה גם קאברים לדילן, פליטווד מק ואחרים, אבל דווקא הראשון בסדרה הזו חזר אליי הכי טוב כשהגעתי להכין את הפוסט הזה.

Steve Earle – Hill Country Rain
מתוך אלבום המחווה האישי הרביעי של סטיב ארל, הפעם למוזקה של ג’רי ג’ף ווקר. יש יופי של גרסאות לשיריו של ווקר לאורך האלבום, אבל זו של Hill Country Rain היא מהבולטים מבחינתי.

Valerie June – Tonight I’ll Be Staying Here With You
נועלת את הרשימה ואלרי ג’ון, מי שבשנה שעברה קיבלה את תואר אלבום השנה שלי. הוציאה EP של קאברים השנה ובחרתי מתוכו את השיר הזה של דילן. עוד אחד במקור מ-Nashville Skyline שפגשנו גם קודם עם הקקטוס בלוסומס. אני תמיד אוהב לשמוע קולות נשיים מבצעים דילן, קל וחומר עם אחד השירים החביבים עליי שלו ועם הקול של ואלרי שנותן פה איזה משהו אחר.


מוזמנות/ים להאזין גם לפלייליסט שמאגד את כל השירים + כמה קאברים נוספים של 2022 שלא נכנסו לפוסט:

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *