אלבומי חודש ינואר (2021)

סיקור אלבומים ראשון של הרמוניה דרומית לשנה זו, עם ההוצאות שבלטו לי בפתיחת 2021. כמה אלבומים שציפיתי להם ולא אכזבו, וגם קצת הפתעות משמחות. מבחר מאלבומי האולפן + לייב, EP ולא מעט צלילים טובים. בתקווה שהמוזיקה של השנה הזו תהיה פסקול יותר שפוי וכיף למציאות שהיא תמיד עוזרת לשרוד.


Farmer Dave & The Wizards Of The West

את Farmer Dave Scher אני אוהב כבר הרבה שנים. הוא מוזיקאי מוכשר, נגן פדל־סטיל וקלידים מעולה, וגם אם השם שלו אינו מוכר, ייתכן מאוד ששמעתן/ם אותו בעבר מבלי לדעת, במיוחד אם את/ה עוקב/ת אחר הבלוג שלי בין השנים. כי דייב שיתף פעולה עם המון אמנים והרכבים שאני אוהב. קודם כל הוא היה חלק מ-Beachwood Sparks ובנוסף ניגן בין השאר באלבומים של ג’ני לואיס, Vetiver, אלביס קוסטלו, קורט וייל, ניל קאסל, קאס מק’ומבס, ה-Skiffle Players ואחרים (שהרבה מהאירוחים הללו תוכל/י לשמוע ברוב התכנית של הרמוניה דרומית שהקדשתי לדייב שר ב־24.1).

בחודש החולף הוא שחרר אלבום סולו ראשון מזה תריסר שנים, כשהוא מגובה עם הרכב משלו – The Wizards Of The West. האלבום הטרי סחף אותי מהשמיעה הראשונה וזה כנראה האלבום שהכי חרשתי בחודש הראשון של 2021. הוא פסיכדלי, חללי, מלא גרוב וצלילים צבעוניים. אלבום אווירתי מאוד, שמגיע מקליפורניה השמשית, אבל עף ממנה כמו טיל למחוזות אחרים, מטייל מעל העננים ונוחת כל כך טוב על האוזניים. מומלץ בחום למי שמכירים את עבודתו וכמובן למי שלא. מהדברים היותר יפים שהוא עשה בקריירה וכמה כיף שהכישרון שלו פה בקדמת הבמה לאורך הוצאה שלמה, עם הקול והכלים והסאונד.

לאלבום המלא:



.Steve Earle – J.T

האלבום שפתח לי את 2021 יצא ב-4 בינואר, בדיוק בתאריך בו היה אמור להיות יום הולדתו ה-39 של ג’סטין טאונס ארל ז”ל, שהלך מאיתנו בצער בשנה שעברה. לכתו המוקדמת והמפתיעה של ג’סטין הייתה לי אבידה מוזיקלית ענקית, כי הוא היה אחד מיקירי הבלוג שלי. אביו (האהוב עליי לא פחות) סטיב ארל, שחרר באותו יום את .J.T, אלבום מחווה לג’סטין, שממשיך את המחוות האישיות של סטיב, אחרי האלבומים שהוקדשו בעבר לטאונס ואן זאנט וגיא קלארק. אבל כאן הגיעה המחווה הכי קרובה, כואבת וגם מרגשת.

באלבומים נמצאים עשרה קאברים לשיריו של ג’סטין מבוצעים ע”י סטיב, בנוסף לשיר מקורי אחד – “Last Words”, החותם את האלבום. שיר שמדבר על היחסים בין סטיב לבנו, הפרידה וגם השיחה האחרונה ביניהם. כבר הספקתי לכתוב יותר בהרחבה על האלבום העצוב והיפה הזה ביום ששוחרר, עם יותר פרטים עליו והרקע שלו. אפשר לקרוא הכל ממש כאן.

לאלבום המלא:



:Barry Gibb – Greenfields
The Gibb Brothers’ Songbook (Vol. 1)

האלבום החדש של בארי גיב הפתיע אותי מאוד לטובה. גיב הוא השורד האחרון של ה-Bee Gees והוא לקח פה רבים מהשירים הישנים שלו ושל אחיו והקליט אותם מחדש עם אמנים אורחים מעולם הקאנטרי-אמריקנה. והתוצאה נהדרת. בין המשתתפים אפשר למצוא פה את ג’ייסון איזבל, שלוקח היטב את המושכות ב-“Words of a Fool”, גיליאן וולש ודייב רולינגס בביצוע ל-“Butterfly“, שהוא שיר אבוד וישן שהאחים גיב כתבו בתחילת הדרך, את ברנדי קרלייל עם “Run To Me”, ואפילו את המלכה דולי פרטון, בדואט יפהפה עם גיב לשיר “Words”.

יחד עם הסרט הדוקומנטרי המרגש והמצוין על הבי ג’יז – “How Can You Mend A Broken Heart”, ששודר לאחרונה ב-HBO , נראה שבארי גיב זוכה לעדנה מחודשת באמצע העשור השמיני לחייו. אין ספק שאלבום הדואטים והאורחים יחזיר אליו לא מעט מעריצים ותיקים, ואולי אף יגרום למאזינים צעירים לגלות את הדיסקוגרפיה המגוונת כל כך שהייתה לו עם יתר האחים למשפחת גיב.

לאלבום המלא:



Lucero – When You Found Me

שם די וותיק אצלי בבלוג הוא זה של Lucero. כתבתי עליהם לא מעט ולפני שלוש שנים הם שחררו את Among The Ghosts, מה שהביא אותם לאיזה שיא יצירתי מבחינתי האישית. את השנה הנוכחית הם פתחו עם הפולו-אפ שלו – When You Found Me. אלבום שמצד אחד מרגיש כאילו הזמן עמד מלכת והוא ממשיך את קודמו מאותה הנקודה, ומצד שני מספק משהו חדש, עם עוד רצון לסאונד המוכר והאהוב של הלהקה.

נכון, הם לא ממש פוזלים מוזיקלית או מנסים פה משהו שונה ואחר (כפי שלא כזה ניסו כל הקריירה), אבל יש את הדברים המוכרים שצריכים ורוצים אותם, במיוחד לאחר זמן מה בלעדיהם. ככה הוא האלבום הטרי בשבילי, עם Lucero ובן ניקולס במיטבם, עושים מה שהם יודעים ומספקים את אותו הגעגוע לצלילים מוכרים, אבל חדשים. ואני מת על הסאונד שלהם. אלבום פולו-אפ חם ומעולה שכרגע לגמרי מספק את אצלי את הסחורה.

לאלבום המלא:



Marc Ford – Live In Germany

אלבום הופעה חדש של מארק פורד, שהוא אחד הגיטריסטים הכי אהובים עליי בעולם, בערך מאז שהתחלתי להתחבר למוזיקה ברצינות. לתזכורת: מארק היה הגיטריסט של The Black Crowes בתקופות הכי טובות שלהם בקריירה מבחינתי של 1992 עד 1997 ואז תחנת הקאמבק המדהימה השנייה של 2005-2006 ועד לא מזמן היה גם חבר בלהקת הבת של הקרואוז, The Magpie Salute.

למארק יש אחלה של קריירת סולו, שסיקרתי רבות. הוא שחרר עכשיו בבנדקמפ אלבום לייב מעולה, מהקלטה שהגיעה אליו לא מזמן שעברה מיקס ונשמעת פשוט מצוין. זו הופעה שנערכה בגרמניה בחודש מאי של 2017. היא תופסת את מארק ביכולת מצוינת, כשהוא חורך עם הרבה חשמל שירים מקוריים וקאברים, יחד עם להקת הגיבוי שלו, ה-Neptune Blues Club. כיף גדול של הוצאה שמייצגת מבחינתי לא מעט צדדים אהובים של מארק וכישרון-העל שלו.

בנוסף, הוא גם התארח לא מזמן בפודקאסט המצוין של State of Amorica, שמוקדש לכל מה שקשור לבלאק קרואוז. הוא דיבר על האלבום הטרי וההקלטה שלו, תחנות אחרות בקריירה ואפילו סיפורים קטנים מגניבים על ההרכב המוקדם שלו Burning Tree ושתי הפעמים בהן סלאש הביא לו הצעה רשמית להצטרף לגאנס אנד רוזס.



Widowspeak – Honeychurch

אחרי ששחררו את האלבום Plum בשנה שעברה (מקום 19 בסיכום השנה שלי), הצמד של Widowspeak שחרר עכשיו EP חדש העונה לשם Honeychurch. הוא כולל חמישה שירים, ביניהם שני קאברים, כשאחד מהם הוא גרסה נפלאה לדעתי ל-“Romeo & Juliet” של הדייר סטרייטס. קאבר שאיכשהו הצליח להשכיח לי את העובדה שזה היה אחד השירים הכי מאוסים עליי בשנות השמונים/תשעים (בעיקר התשעים, כשהייתי מתבגר וטחנו אותו עדיין ברדיו כל הזמן).

בנוסף אליו יש גם קאבר נחמד ל-“The One I Love” של .R.E.M, גרסה ממש שונה ואיטית לשיר “Money” מהאלבום האחרון, ועוד שני קטעים מקוריים שלא נכנסו ל-Plum. הוצאה קטנה של קצת מעל רבע שעה, שהיא תוספת נחמדה לאלבום האחרון.

ל-EP המלא:



J. Mascis – Fed Up and Feeling Strange

ממש בסופו של ינואר שוחררה ההוצאה הזו של J. Mascis, איש .Dinosaur Jr היקר. הוצאת ארכיון מהופעות סולו של מסקיס, אבל רק חלק ממנה הוא ממש חדש. המארז כולל שלוש הופעות שהוקלטו בשנות התשעים. שתיים מהם כבר שוחררו בנפרד בעבר; ההופעה במועדון ה-CBGB של ניו-יורק שהוקלטה ב-1993 (ושוחררה לראשונה ב-2006) והופעה נוספת מ-1995 שיצאה תחת השם Martin + Me ב-1996.

לשתי ההופעות הללו התווספה הקלטה שמשוחררת באמת לראשונה, זו שהתרחשה בקופנהגן, דנמרק, בשנת 1998. גם היא, כמו האחרות, כוללת ביצועי סולו אקוסטיים-מופשטים שמסקיס מבצע לשירי דינוזאור ג’וניור, יחד עם קאברים. כיף של הקלטה ובכלליות מארז נחמד שמאגד את כל שלוש ההופעות הללו יחד במקום אחד, עם מקשה שלמה של ג’יי מסקיס לייב לאורך הניינטיז.

להוצאה המלאה:


עוד מעדכוני/ציוני חודש ינואר בהרמוניה דרומית:


אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *