עשר שנים אחרי: הגשמת חלומות, הופעות חו”ל והדרך בין לבין

וואו, עשר שנים. עשור בדיוק מאז אותו הרגע בו הכל התחיל. היום שבו הוגשם החלום המוזיקלי הראשון ותחילת המסע שלי בעקבות מוזיקה בחו”ל כדי לראות את הלהקות והאמנים הכי אהובים. עשר שנים ו-89 הופעות אחרי (כן, אני סופר) אני יכול בלב שלם להגיד שהשלמתי את כל החלומות המוזיקליים הכי גדולים שלי. אלו שהיו שם ברשימה המקורית, הכי השפיעו והכי פינטזתי להיות שם מולם כשזה קורה. פנטזיות שבשבילן נדדתי והשקעתי את מיטב כספי וזמני כדי להפוך למציאות. יעדים שהיו אצלי בראש סדר העדיפויות ולפעמים ויתרתי בשבילם על הרבה דברים אחרים. ואין הרגשה טובה יותר מלשבת היום ולדעת שסימנת V על כל השמות הכי חשובים לך ב-Bucket List האישי הזה.

ברור שיש עוד המון שמות שהייתי רוצה לראות כיום. זה לא נגמר אף פעם. חלקם אני גם יודע שאראה. אבל את האמנים הכי קרובים וחשובים לי אישית (שלא מפורקים או מתים…) מאז תחילת החיבור הרציני והעמוק עם מוזיקה, ראיתי. זה לא מגיע משום מקום של “תראו אותי” או לגרום לקנאה. זה אף פעם לא היה. כי זה משהו אישי שלי, שבמקרה גם תפס נתח ממש ענק בחיי. גם לכל אחד יש את האמנים הספציפיים הכי קרובים אליו, מוכרים יותר או פחות, וכנראה הרבה מהשמות אצלי לא יעשו כלום לשוחרי מוזיקה אחרים. זה פשוט מהדברים בחיים הלא קלים האלה שהצלחתי להגשים אך רק בגלל עצמי והרצונות שלי. וזה משהו שכיף ושווה לשתף. בדיוק כמו כל המוזיקה שעושה לי טוב ואני כותב עליה פה ובמקומות אחרים, במשך שנים.

רדיפה אחרי חלומות זה לא דבר קל, לא משנה כמה אתה רוצה להגשים אותם. עם כל התגובות שקיבלתי בשנים שאני טס במיוחד להופעות חו”ל אני יכול להעיד שלא צריך לקנא בי, כי יש צדדים רבים אחרים בחיי שאיתם יש לי יותר קושי להגשים, במקום בו לאחרים זה דווקא קל או הולך חלק יותר. כל אחד ויכולותיו והמקומות בהם הוא מרגיש בבית ומלא ביטחון ודחיפה עצמית. בכלל, קנאה זו התכונה השנואה עלי. אני תמיד מעדיף לפרגן. במיוחד בקטע הזה עם מוזיקה, כאשר אני יודע מה זה עושה לאנשים ויש עוד אין-ספור שחולקים בדיוק את אותה ההרגשה העילאית הזו, כשאתה שם והאורות כבים, הלהקה עולה על הבמה וזה קורה…

עשרים ומשהו שנים אחורה לא היה לי מושג שזה דווקא הדבר שיכניס לי כ”כ הרבה אושר וביטחון וימלא אותי כמו ששום דבר אחר בחיים יעשה. חוץ מהאנשים בשר ודם הכי קרובים אלי כמובן. אם כבר אנשים, החלומות האלה גם הכניסו הרבה מהם בנוסף, וזה דבר לא פחות מדהים. יש לי חברים כיום מכ”כ הרבה ארצות באירופה ומדינות שונות בארה”ב, שזה לא נתפס לפעמים. כולל גם כמה קשרים קרובים ואישיים עם האמנים הכי אהובים, שזה עוד בונוס מופרך שמעולם לא דמיינתי בכלל שיקרה. וכל זה בגלל אהבה (אישית והדדית) למוזיקה והרצון והמשיכה לחוות אותה בלייב, רחוק מהבית, כי היא לא תגיע אליך.

IMG_0791

החלום הראשון שהתחיל את המסע. מרץ 2006.

הסיפורים שצברתי בעשר השנים האחרונות יוכלו למלא אולי ספר יום אחד. אם אלו מפגשים סוראליסטיים וקשרים מיוחדים, הקדשות שירים על הבמה, סאונדצ’קים, שיחות שלא כל אחד זוכה להן, האולמות והמקומות שהגעתי אליהם, או רגעים קטנים עם אנשים זרים, ציפיה מחוץ לאולם והדרך שהובילה לכל הדברים הנ”ל. סוג סיפורים שהם גם כן חלק חשוב אצלי, כי אין כמו מתנה של אירוע מסוים שמשאירה לך סיפור טוב לכל החיים. ואני אחד שמאוד אוהב גם לספר וגם לשמוע כאלו.

כחצי שנה לפני אותו יום היסטורי ואישי ב-18 במרץ 2006, שודר הפרק האחרון של הסדרה Six Feet Under (“עמוק באדמה”). אני רוצה לחשוב, או בעצם קצת יודע, שזה לא היה מקרי. זו סדרה שמאוד השפיעה על פילוסופיית החיים הקטנה שלי. במובן של ללכת על משהו שאתה נורא רוצה בכל הכוח, או לפחות לדעת שניסית, כי החיים קצרים. אם יש משהו שעושה לך ממש טוב, עשה אותו. עכשיו, לא אחר כך. תגיד “Fuck it” ותעוף על זה. ולעזאזל על התוצאות או מה אחרים יחשבו או כל מיני חישובים מיותרים שלוקחים לך את החופש, או מכניסים אותך ללחץ מיותר. אם אתה אוהב משהו מכל הלב ויכול – לך על זה. לא רק בהקשר של הגשמת חלומות כאלו, גם בדברים אחרים בחיים. לא תמיד זה יעבוד ולפעמים זה יכול גם לפגוע ולגרום לאבד משהו. אבל לפחות תחיה עם ההרגשה שניסית. וזו הרגשה הרבה יותר שלמה מחוסר הידיעה של “מה היה יכול להיות אם…”.

אני יכול להעיד על עצמי משני הצדדים. כאחד שנפגע הכי עמוק בגלל זה וגם זכה בהמון רגעי אושר אמיתיים וטהורים מאותה הסיבה. מבחינתי אם זו מטרה שכ”כ רוצים ואוהבים, הסיכון שווה את זה. הרבה פעמים בשנים האחרונות, חברים קרובים או רחוקים יותר, התייעצו איתי לגבי רגעים כאלו של הופעות וחיפשו איזה אישור או כיוון ממי שעשה את זה הרבה. אני תמיד ברגעים האלה אהיה השטן הקטן על הכתף שיגיד מיד לכולם בלי להסס “כן” ו-“ברור”, “איזה יופי” ו-“בטח! למה לא?”. שטן או מלאך, או סתם קול אחר, לא יודע, תחליטו אתם. זה תמיד גורם לי להרגיש טוב כשאחרים רודפים אחרי חלומות גם כן, או איכשהו לדעת שהפעולות שלי בחיים עודדו או השפיעו במובן מסוים. בכלל בלי לדעת או לנסות. עוד משהו שגיליתי בשנים הללו מתגובות של אנשים.

אולמות ענקיים, מקומות קטנטנים, שמות גדולים, להקות קטנות, ערים מוכרות, יעדים נידחים, מוזיקאים ותיקים והרכבים צעירים. המוני טיסות, מלונות, רכבות, כרטיסים, מזכרות ואין-ספור רגעים מוזיקליים שבחיים לא אשכח. ועדיין, כל הופעה מרגשת כאילו זו הפעם הראשונה. היעד המקורי אומנם הושג, אבל הדרך לגמרי לא נגמרת. ביולי הקרוב הגיחה הבאה. אין לי מושג מתי זה ייפסק, אולי מעולם לא. כי חלומות נועדו מבחינתי לשלושה דברים; להגשמה, להחזיק אותך בחיים וכדי לכתוב עליהם.

——————————————————————————

בכל הטקסט הזה לא היה שום לינק לחיץ למוזיקה, אז הכנתי דף מיוחד עם שירים ונציגים מכל ההופעות שהייתי בהן בחו”ל, מסודרים כרונולוגית לפי תאריך ושנה – סתם, לא. אבל תודו שהייתי מסוגל לזה. במקום, הנה הרגע הספציפי שלי שהתחיל הכל. השיר הראשון, בהופעה הראשונה בחו”ל, בחלום הראשון שהוגשם ופתח את הדרך. לונדון, 18 במרץ, שנת 2006. לעזאזל, זה מלפני עשר שנים כבר!! :

No time left now for shame”
Horizon behind me, no more pain
Windswept stars blink and smile
“…Another song, another mile

 

 

אהבתם? שתפו את זה:

18 תגובות על הפוסט “עשר שנים אחרי: הגשמת חלומות, הופעות חו”ל והדרך בין לבין

  1. טקסט מרגש.
    אני לא מכיר אף אחד בעולם שאוהב מוזיקה כמוך.
    אתה לא תמיד יודע, אך בהרבה נקודת ממשק בהיכרות שלנו תדלקת כמו שצריך את האהבה שלי למוזיקה.
    תודה תומר!

  2. פוסט יפהפה, תומר!
    שמח מאוד שהוא התפתח אל מעבר לפוסט פייסבוק קטן, כי מגיע לו. יש לי ההרגשה אילו זה היה נשאר בפורמט מצומצם רוב השורות וההבחנות שהכי אהבתי בפוסט לא היו נכתבים. השורה האחרונה, זו שלפני הקו המפריד, היא נפלאה ממש!
    אני מאושר שכבר לקחתי חלק באחת מהגשמת החלומות האלה (ושאתה לקחת חלק בהגשמת חלום ענקית שלי) וכן שגם אקח חלק בגיחה הבאה. לא יכול לחכות. נו, כבר יולי??

    • יא, תודה חבר. תאמין לי, כשאני כותב את הדברים האלה אין לי מושג שהם ייתפסו ככה אצל קוראים או יגררו כאלה תגובות. הרגשה נהדרת לדעת שמילים או משפטים שפשוט יצאו ממני באותו הרגע עושים משהו.

      וכיף גדול שנטלת כבר חלק קטן במסע הזה ותמשיך לעשות זאת בקרוב. מתי יולי?!? 🙂

  3. כנה , מפוכך אמיתי ויפה.

    “עם כל התגובות שקיבלתי בשנים שאני טס במיוחד להופעות חו”ל אני יכול להעיד שלא צריך לקנא בי, כי יש צדדים רבים אחרים בחיי שאיתם יש לי יותר קושי להגשים, במקום בו לאחרים זה דווקא קל או הולך חלק יותר”.

    אהבתי.

  4. מעורר קנאה, סליחה – לא קנאה, הערצה והשתאות לנוכח המוטו שלך והדרך בה אתה פועל כדי להגשים אותו 🙂 שאפו ותמשיך ככה….

  5. איזה טקסט נהדר, שבא בדיוק בזמן בשבילי בזמן שיש לי איזשהו קצר עם העולם המוסיקלי.
    ממש מזכיר ומחזיר לי את האהבה הטהורה למוסיקה טהורה בלי כל הרעש מסביב.

  6. אני מאוד אוהבת את הגישה שלך, שונאת קינאה, שונאת לקנא, וגיליתי שהפרגון הוא באמת התרופה לכל זה. כתבת ממקום מאוד צנוע, הלוואי והיה כזה בכל אחד שכותב פוסט חושף כזה. אני מפרגנת לך לגמרי על ההחלטות שעשית, על הבעיטות וההתעקשויות להמשיך ולהגשים חלומות ומאחלת לך רק עוד כאלה, לחיי ההשראות הקטנות והגדולות!

    • (שוב) תודה, חן. תגובה מחממת לב. ומצטרף לאיחול. אני אחד שגם מאוד אוהב ומוקיר את הרגעים הקטנים, שהם לא פחות זכורים וחשובים.

      “It’s what you leave out”

  7. inspiration is what you are to me.

    טקסט מכונן לכל אחד שזקוק ל”פוש”- בטח ובטח למי שרואה בעצמו אוהב מוזיקה.
    מבין ומזדהה עם המון ממה שכתבת, גם עם הקשיים וההבנה שיש דברים שאתה פחות טוב בהם. הכל חלק מהמשחק.

    וגם עלי הסדרה “עמוק באדמה” השפיעה המון- בעיקר על הנשמה שלי- לא משהו שתורגם לחיי היום-יום , לפחות לא משהו שאני מודע לו.

    תודה על הטקסט המדויק והמרגש

    • תודה, גבריאל! שמח שהזדהית. זה כל החבילה, אצל כולנו.

      הרבה פרקים בסדרה היו משאירים אותי בזמנו לילות שלמים עם מחשבות והרהורים. המון אנשים היא הכניסה לדיכאון. לי היא גרמה למשהו קצת הפוך, דווקא בגלל העיסוק העמוק שלה במוות מול החיים (ומה שקורה איתנו באמצע, בכ”כ הרבה מובנים).

  8. תומר היקר,

    תודה על השיתוף.
    מוקירה את היכולת שלך להעז- לחלום ולהגשים.
    בכתיבה כמו במוזיקה, יש ניצוץ שמחבר והיופי בשתיהן הוא היותן מדברות היישר מהלב, בכנות נטולת מאמץ.

    מאחלת לך מעומק ליבי שתמשיך להעז, לחלום ולהגשים בכל תחומי חייך- כבר הוכחת שכשחולמים, הכל אפשרי.

  9. כל כך מעורר השראה…

    שמח כל כך בשבילך שיש לך את האהבה הזו שנקראת מוזיקה ואת היכולת הזו לטוס לאיזה מועדון בנשוויל, טנסי או בכל מקום אחר בעולם שהאומן שלך מגיע לשם, ולו רק כדי לראות אותה או אותו.

    גם לי יש חלום כזה גם במוזיקה, לנסוע *נטו* להופעות (וגם למשחקים של ברצלונה, אבל זה כבר סיפור אחר…)

    ואני עובד על זה כלכלית ומחכה ליום הזה שיגיע בקרוב אינשאללה ואמן!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *