ספיישל Second Helping

חודשיים בלבד אחרי יציאת אלבום הבכורה, Lynyrd Skynyrd כבר התחילו להקליט שירים נוספים לפולו-אפ שלו. כשהם על גל הצלחה של תחילת הדרך, עם הפקה נוספת של אל קופר ומתקפת שלוש הגיטרות של רוזינגטון-קולינס-קינג, הם גיבשו את השירים שיצרו את Second Helping, אלבומם השני שיציין השבוע 50 שנה ליציאתו.

אלבום שנפתח עם הלהיט הגדול של סקינרד, שהיה התשובה של רוני ואן זאנט ל-Southern Man ו-Alabama של ניל יאנג. עם רצון להראות את הצד הטוב והלא גזעני של הדרום. כזה שהרבה חשבו שפתח יריבות עם יאנג, אבל כזו שלמעשה הייתה רק במוזיקה, לצד המון אהדה והערכה בין שני המוזיקאים.

לינרד סקינרד Second Helping

אבל Second Helping הוא ממש לא רק הלהיט ההוא. זה אחד מאלבומי הרוק הדרומי הטובים של הסבנטיז ובכלל, הרבה בגלל כל מה שהגיע אחריו. עם כמעט 7 הדקות המופלאות של I Need You, מהבלאדות הדרומיות היותר בלתי מוערכות של סקינרד מבחינתי. עם הסאונד הקלאסי שלהם ב-Don’t Ask Me No Questions ו-Workin’ For MCA שהגיעו עם ההצלחה והסיפורים האישיים של ההרכב. עם. כל ה-Swamp/Boogie/Rock של The Needle and the Spoon והיופי בהגשה והסיפור של The Ballad of Curtis Loew.

כל זה יחד עם הקלידים האדירים של בילי פאוול ואותו הקול של המנהיג רוני ואן זאנט, בנוסף לסאונד הגיטרות המוכר והקליט. אלו שגם מסיימים את האלבום עם הקאבר הענק ל-Call Me The Breeze של ג’יי ג’יי קייל, שסקינרד הפכו מקאנטרי-רוק רך לפצצה של חשמל מהביצות של ג’קסונוויל, פלורידה, באחד מהקאברים הכי טובים לדעתי שנוצרו. יובל שנים אחרי יציאתו, זה אלבום שנשמע טרי ומצוין.

רוני ואן זאנט ניל יאנג

לכבוד חגיגות ה-50, צללתי חזרה לתוך Second Helping עם ספיישל שהמשיך את זה של השנה שעברה עם תחילת הדרך של סקינרד. חזרתי לשירים, הרחבתי על הסיפור המוזיקלי המלא של רוני וניל מסביב לאותו Sweet Home Alabama והבאתי כבוד לשירים הלא פחות חשובים מסביבו.

ניתן להאזין לספיישל באתר הקצה וממש פה:

פלייליסט:

Lynyrd Skynyrd – Workin’ For MCA (Live 1976)
Lynyrd Skynyrd – Don’t Ask Me No Questions (Single Version)
Lynyrd Skynyrd – Swamp Music
Lynyrd Skynyrd – I Need You
Lynyrd Skynyrd – Was I Right Or Wrong (Sounds of the South Demo)
Lynyrd Skynyrd – Take Your Time (Sounds of the South Demo)
Lynyrd Skynyrd – The Ballad of Curtis Loew
Neil Young – Southern Man (Live 1970)
Neil Young – Alabama (Live 1973)
Lynyrd Skynyrd – Sweet Home Alabama (Live 1976)
Drive By Truckers – Ronnie And Neil
Neil Young – Alabama/Sweet Home Alabama (Live 1977)
Lynyrd Skynyrd – The Needle And The Spoon (Live 1976)
Lynyrd Skynyrd – On The Hunt (Live 1975)
J. J. Cale – Call Me The Breeze
Lynyrd Skynyrd – Call Me The Breeze
Lynyrd Skynyrd – Sweet Home Alabama (Acoustic 1994)


אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *