אמריקאים בעבודה

הגל הראשון של אלבומי 2014 כבר מציף אותי והחבילות מחו”ל מגיעות אחת אחרי השניה עם המוזיקה החדשה של השנה. אז הנה קצת על שלושה אלבומים מפתיחת השנה הנוכחית.

 

הסופרגרופ
זה ממש כיף כשאמנים שאתה אוהב חוברים יחד להרכב חדש, גם אם זה משהו חד-פעמי ולטווח זמן קצר. הסופרגרופ (הראשון) של השנה כרגע הם Hard Working Americans. הרכב שכולל שני שמות שאני מאוד אוהב – טוד סניידר וניל קאסל. בהרכב נמצאים גם דייב סקולס מ- Widespread Panic ודווין טראקס, האח הצעיר של דרק טראקס (שנקרא על שמו של ההשפעה הכי גדולה על אחיו, דווין אולמן כמובן). אלבום הבכורה של החבורה הזו הוא למעשה אלבום של קאברים לשירים שאיכשהו עוסקים או קשורים ב-Working Class של אמריקה ומסביב. אפשר למצוא פה שירים של וויל קימברו, של הייס קארל וסיום כלבבי עם קאבר ל-Wrecking Ball של גיליאן וולש.

hard

הגרסאות של Hard Working Americans מוסיפות הרבה רוק-בלוז וקאנטרי-אמריקנה לתוצר המקורי. חלק מהשירים פה (שאני לפחות הכרתי קודם) מקבלים טוויסט הרבה יותר מגניב ממה שהיו במקור. אני לא חושב שהם יחזיקו הרבה זמן מעמד. גם ניל קאסל חוזר בקרוב להרכב המרכזי שלו בשלוש השנים האחרונות, ה-Chris Robinson Brotherhood. אבל בינתיים הקבוצה הזו יחד זה סבבה של דבר, גם אם דבר חולף.

Stomp And Holler

Down To The Well 

====================================================================

המוזיקה האבודה
אחד האלבומים היתר אהובים עלי בשנה שעברה היה “Haw” של Hiss Golden Messenger (נכנס אצלי לעשירייה הראשונה בסיכום השנה). עכשיו מגיע עוד אלבום, אבל שונה מאוד. למעשה זו הוצאה מחודשת של “אלבום אבוד” אפשר להגיד מלפני מספר שנים. ב-20092010 הקליט MC Taylor אלבום מאוד מופשט ואישי, לבדו, ללא להקה מאחוריו. מההקלטות הכי מינימליסטיות האלה. רק הוא עם גיטרה אקוסטית, במטבח בבית, הקול והמילים.

hiss

השם של ההקלטות הללו היה Bad Debt והם הוכנו רשמית כאלבום בהוצאה מוגבלת. אבל אז בגלל שריפה במחסנים בהם אוכסנו כל העותקים נהרסו…כמה שירים משם הוקלטו שוב ונכנסו לאלבום Poor Moon של Hiss Golden Messenger שנה לאחר מכן, אבל האלבום האישי ההוא די נשכח. עד עכשיו, כשהוא יוצא באיחור קל, בצורה מאורגנת ובלי תקלות ובתוספת של עוד שלושה שירים. טוב לשמוע את ההקלטות הללו שמייצגות סינגרסונגרייטר מוכשר. יש פה הרבה חום וכנות ושירים שבינתיים נעים לי להעביר את הלילה.

Balthazar

Call Him Daylight

==========================================================================

הדינוזאור שלא מפסיק לעבוד
גם פה אלבום חדש עם מוזיקה “מחודשת”. ברוס ספרינגסטין, אחד האמנים הכי אמריקאים בלב ובכתיבה, לא מפסיק לעבוד, להופיע ולשחרר אלבומים (בימים אלו הוא באוסטרליה בהמשך ה-Tour המתמשך והמוערך שלו). ההוצאה החדשה של הבוס, High Hopes, מאגדת רצועות שלא שחררו קודם יחד באלבום. אם אלו קאברים, Outtakes מקוריים שלא ראו שחרור רשמי בצורה מסודרת או גרסאות חדשות לשירים של עצמו.

bruce

אפשר למצוא פה הקלטות חדשות של American Skin ואיתו הקלטת האולפן החשמלית של The Ghost of Tom Joad, שמבחינתי שווה את כל האלבום הזה. טום מורלו משתף פה פעולה (כמו גם ברגעים אחרים כאן), עם הגרסה אותה הם רגילים לנגן בהופעות, באופן כ”כ שונה מהגרסה המקורית האקוסטית של השיר, באלבום של הבוס מ-95 העונה לאותו השם. כיף גדול לשמוע את זה בגרסת סטודיו, גם אם הוא מוקף ב-High Hopes בכמה שירים בינוניים.

The Ghost of Tom Joad

Down In The Hole

אהבתם? שתפו את זה:

2 תגובות על הפוסט “אמריקאים בעבודה

  1. לא מפסיק לשמוע את ההרד וורקינג אמריקן בזכותך, פשוט מעולה, אתה חייב לכתוב יותר – כל המוזיקה שאני שומע בשנה האחרונה היא בזכות הסיכומי שנה שלך

  2. תודה רבה, רועי. איזה כיף לשמוע. נהנה מהם מאוד גם כן. ואני מקווה לכתוב השנה יותר. יש המון אלבומים שאני מחכה להם בחודש-חודשיים הקרובים גם, אז בטוח תראה אותי כותב פה על חלקם. תמשיך לעקוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *