שובו של הדוקטור

Dr. John – Locked Down

בחודש שעבר יצא האלבום החדש של מלקולם רבנאק. מי? סליחה, דוקטור ג’ון, כפי שמכירים אותו בשם הבמה שלו, או גם אפילו הפרסונה השניה של רבנאק שמוציאה את כל הקסם מהקלידים שלו כבר כמה עשורים טובים.

המוזיקה של הדוקטור תמיד היתה סוג של טקס מוזיקלי עם כל מיני ריחות וניחוחות. של בלוז, R&B, פופ, בוגי, רוקנ’רול ועוד. אני חייב להודות שאני לא מחסידיו הקרובים, אבל תמיד אהבתי אותו, במיוחד כששיתף פעולה עם מגוון אמנים שאני אוהב יותר או שאפילו השפיע עליהם מאוד (אני תמיד מודה לו כל פעם שאני שומע את “I Walk On Guilded Spilnters” שלו בגרסת Humble Pie בפילמור או ג’וני ג’נקינס מגובה ע”י דווין אולמן).

הסיבה שמשכה אותי לאלבומו החדש היא דן אורבך מה-Black Keys, שהפיק את אלבום ומנגן בו, ואני חייב להודות – הכימיה ביניהם פשוט נפלאה. הערבוב של הגיטרה של אורבך והסאונד שהוא מביא איתו משתלבים היטב עם המוזיקה של הדוקטור ועם זאת – עדיין מניחים למילים “דוקטור ג’ון” להיות בקדמת הבמה.

בחלק מהשירים פה יש קצת הרגשה של הבלאק קיז פוגשים  את דוקטור ג’ון הצעיר…כל הז’אנרים מהם הושפע עדיין מתערבבים כאן בעוד מתכון מוזר, שבתוספת של אורבך הוא פשוט עובד.

“Locked Down” הוא אלבום שמעלים שוב את מיסטר מלקולם רבנאק ומחזיר בגדול את חציו השני, הדוקטור, לשליטה מלאה, בגיל 71, כנראה באחד האלבומים היותר טובים שלו בקריירה.

Dr. John – Getaway

Dr. John – God’s Sure Good

——————————————————————————————————–

Warren Haynes – Live at the Moody Theater

בשנה שעברה וורן היינס הוציא את אלבום הסולו שלו – Man In Motion שמאוד אהבתי. עכשיו מגיעה הוצאת הלייב שמגבה אותו ופה נמצא הכוח הגדול של וורן כשהרצועות באלבום האולפן הן רק בסיס לדברים שהוא עושה איתם על הבמה עם ההרכב שלו. ואותו הרכב שנמצא איתו כאן פשוט מצויין, עם השילוב של הקולות עם אליסיה שאקור ורון הולוואי המוכשר על הסקסופון. גם איאן מקלגן מה-Faces מתארח פה גם כן בכמה שירים.

אנחנו מקבלים כאן שני דיסקים של הופעה מעולה מלאה ברצועות ארוכות, גיטרות, כלי נשיפה, סולואים והרבה נשמה. כיף של הוצאה, שמגיעה בנוסף גם עם DVD שבו אפילו עוד תוספות מההקלטות ב-Moody Theater. למי שמכיר את וורן היינס מה-Allman Brothers או Gov’t Mule ממתינה עוד הפתעה ועוד חגיגת Live כמו שרק הוא יודע להעניק לצופים והמאזינים.

Warren Haynes Band – River’s Gonna Rise

Warren Haynes Band – A Friend To You 

—————————————————————————————————–

תוספות וקישורים:

 – האלבום החדש של ניל יאנג וקרייסי הורס כבר במרחק קצר של שבוע וחצי והנה עוד שני שירים ממנו שוחררו לשמיעה – “Clementine” ו- “God Save The Queen”. מחכה כבר לשמוע את התוצר המלא.

 – בשנה הבאה מגיע סרט ההמשך לקומדיה “Anchorman” ושוחרר לסרט טיזר ראשון, עם החבורה המוכרת. מהקומדיות המפגרות הכי מצחיקות ואהובות עלי.

 – בתחילת יולי יוצא הסרט הרביעי בסדרת “עידן הקרח”. זה לא כזה מעניין. אבל לפניו יוקרן סרט קצר באורך 4 וחצי דקות של הסימפסונס, בכיכובה של מגי. כדברי הומר – Woo Hoo! לפי התיאורים הוא נשמע ממש חמוד ואולי גם קריצה קטנה לחזרה לקולנוע של הסימפסונס, עם ציפיה לסרט נוסף באורך המלא אחרי זה של 2007.

 – “Cabin In The Air” הוא קטע אינסטרומנטלי קצר של ננסי ווילסון מתוך הסרט האהוב עלי בכל הזמנים “כמעט מפורסמים”. הוא שוחרר השבוע לשמיעההורדה והבמאי קמרון קרואו דיבר גם על אפשרות בעתיד הקרוב להוצאה רשמית של ה-Score המלא של הסרט. אותי זה מרגש. המוזיקה שננסי ווילסון יצרה לסרט היא ממש יפה והצלילים פה מחזירים אותי לאותן סצינות בהן הם שולבו ברקע לכמה מהרגעים היותר מרגשים בסרט (שבלי קשר מחזיק באחד הפסקולים הכי טובים שאי פעם נוצרו).

 – יום הולדת #1 – ריץ’ רובינסון חגג השבוע 43 ולכבוד זה (או לא) NPR מגישים להאזנה את הסט המלא שלו מ-Mountain Stage. הזדמנות נוספת בשבילי להמליץ על אלבום הסולו שלו מהשנה שעברה – Through A Crooked Sun.

 – יום הולדת #2 – לסיום, בוב דילן חגג השבוע 71 ולכבוד האירוע חזרתי אחרי הרבה זמן לפסקול הסרט “I’m Not There” שמלא בקאברים לשירי דילן מהרבה שמות מוכשרים של זמננו. יש באלבום הזה כמה מאוד אהובים עלי. אבל האהוב ביותר עדיין נשאר הביצוע המפנט ל- “Going To Acapulco” של ג’ים ג’יימס (מגובה ע”י קלקסיקו) ואיתו בחרתי לסיים את הפוסט, בנוסף לסצינה הציורית מהסרט של טוד היינס.

חג שבועות שמח

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *