פוסט חימום: ההוצאות המחודשות ומיוחדות של השנה

ביום שני הבא (19.12) יגיע פוסט סיכום השנה הענקי והמסורתי של הבלוג, עם 50 אלבומי השנה שלי. אבל עוד לפני המנה העיקרית הדשנה, אני מביא לכם\ן את מנת המתאבנים של 2016, עם עשר ההוצאות הנלוות שלי; הוצאות מיוחדות ומחודשות, אלבומי לייב ו-Box Sets שיצאו השנה ואהבתי. על הרבה מהן כתבתי ועדכנתי במהלך השנה גם בעמוד הפייסבוק של הבלוג, שמתעדכן מדי יום.

בסוף יש גם רשימה שמית בלבד של עוד עשר הוצאות ראויות לציון. מוזמנים ליהנות, להתחמם ולדגדג קצת את החך המוזיקלי, והכינו את עצמכם לטקס המרכזי של הבלוג בשבוע הבא, עם פוסט אלבומי השנה הגדול שכבר מת לצאת מהתנור. בניגוד לרשימת 50 אלבומי השנה שלי, פה אין דירוג ואין קשר לסדר של ההוצאות.

—————————————————————————————————————–

Big Star – Complete Third
mi0004136907

מההוצאות הגדולות של השנה, עם קופסא משולשת שכוללת 69 רצועות מתוך העבודה וההקלטות של האלבום השלישי של ביג סטאר. עם דמואים מוקדמים של אלכס צ’ילטון, מיקסים שונים של המפיק ג’ים דיקינסון ובסביבות 30 קטעים שלא שוחררו קודם לכן. היו מספר הוצאות וקופסאות מאסיביות השנה, חלקן כאלו שהן באמת יותר מדי, אבל את זו הייתי חייב לשמוע במלואה. חגיגה למי שצולל עמוק עם ביג סטאר ומבט קרוב לסשנים שהניבו את האלבום Third הנפלא שלהם ששוחרר ב-1978.

(Thanks You Friend (Demo

Don’t Worry Baby

—————————————————————————————————————–

My Morning Jacket – It Still Moves Deluxe Edition
itstillmovesdeluxe_72_400x400

הוצאת דלוקס כפולה של האלבום האדיר מ-2003, שהוא גם תמיד היה האהוב עלי ביותר של הלהקה. הדיסק הראשון של ההוצאה המחודשת מגיע עם עבודת Remastered חדשה ונקיה יותר של האלבום המקורי, בעוד הדיסק השני מכיל כמה Outtakes וקטעי דמו רבים של השירים באלבום. שירי הבונוס הם En La Ceremony שמכיל הרבה מהסאונד של האלבום המקורי, השיר הקטן יותר That’s Too Bad והקטע האינסטרומנטלי המצוין Grab A Body, שמאזינים אדוקים של הלהקה יזהו בתוכו קטעים שנכנסו לביצועי הלייב של השיר Phone Went West.

אישית מצאתי את הדמואים המוקדמים ממש מעניינים, במיוחד אלו של Steam Engine, Masterplan או Dancefloors, שהופכים לשירים אקוסטיים מופשטים של ג’ים ג’יימס לבדו. הבדל גדול ואחר, במיוחד בשירים הרבים שהביאו לאלבום את הסאונד החשמלי האדיר שהופך אותו עד היום לכ”כ טוב.

  • תוספת עומק: לפרויקט מיי מורנינג ג’אקט שלי בבלוג מהשנה שעברה, בו סקרתי עמוקות בשבעה חלקים את כל הקריירה וכל האלבומים וההוצאות השונות של הלהקה.

(Steam Engine (Demo

Grab A Body

—————————————————————————————————————–

Various Artists – Blonde On Blonde Revisited
bob_revisited_d8531428e56bef03f40f68eab87faa5d

הוצאה שמאוד הפתיעה אותי לטובה, שהגיעה בתור דיסק נלווה עם המגזין Mojo בחודש יולי האחרון, שהקדיש כתבות עומק לאלבום Blonde On Blonde של דילן, לכבוד 40 שנה ליציאתו. הדיסק מכיל את כל השירים באלבום שמבוצעים ע”י אמנים אחרים כיום. ביניהם ג’ים אורורק, ריילי ווקר, מריסה נדלר ו-Phosphorescent. חלק מהביצועים די קרובים למקור ועדיין יפים, וחלקם האחר לוקח ספין שונה ומעניין. יופי של הוצאה, שמצד אחד עושה הרבה כבוד לאלבום הקלאסי הזה של דילן, ומצד שני גם מראה משהו חדש עם מספר פרשנויות אחרות לשירים הללו.

Phosphorescent – I Want You

Jim O’Rourke – Sad Eyed Lady of the Lowlands 

—————————————————————————————————————–

Gillian Welch – Boots No 1: The Official Revival Bootleg
uhtq9zs1qnh056lzduyoqsb5_59127

אהובתי גיליאן וולש החלה סוף סוף לשחרר חומרי ארכיון השנה. משהו שחיכיתי לו שנים והלהיב אותי נורא. זה קרה בחודש שעבר עם ה-Official Revival Bootleg. הוצאה כפולה שמתמקדת בהקלטות אלבום הבכורה שלה – Revival, שציין במהלך 2016 עשרים שנה ליציאתו. זו הוצאה מקסימה שכוללת לא מעט שירים יפים של גיליאן שמעולם לא שוחררו קודם לכן. הרבה יוצאים פה לראשונה לאוויר העולם, יחד עם כל האווירה והקטעים האלטרנטיביים והשונים של השירים שכן נכנסו לאותו אלבום. חובה מבחינתי לחובבי גיליאן שמחזיקים את כל האלבומים שלה בבית, או פשוט רוצים לגלות עוד. מחכה כבר בקוצר רוח לחלק הבא בסדרת ההוצאות הזו.

  • תוספת עומק: לפוסט מיוחד שכתבתי השנה בבלוג לכבוד 20 שנות קריירה של גיליאן, עם בחירת 20 תחנות מוזיקליות משמעותיות שלה בשני העשורים האחרונים.

(Georgia Road (Revival Outtake

(Tear My Stillhouse Down (Home Demo 

—————————————————————————————————————–

Terry Allen – Juarez Reissue
juarez

הוצאה מחודשת שיצאה השנה ל-Juarez, אלבום הבכורה של טרי אלן. אלבום קונספט שהוציא ב-1975 שבמרכזו ארבע דמויות ושירים שזורים בסיפורים. אלן הוא אמן קאנטרי-רוק חשוב, אך קצת פחות מוכר בכל העולם של ה-Outlaw Country. ההוצאה המחודשת הזו מביאה כבוד גם לו וגם לאלבום הקצת שונה והמעולה הזה. כזה שכולל הרבה פסנתר עם אקוסטית וקאנטרי-רוק שמגיע מצד הדרך. כזו שלא הרבה דרכו עליה. טרי אלן הוא אמן גם בלי קשר למוזיקה ובמהדורה החדשה הזו נמצאת גם העטיפה המקורית שצייר שלא היתה ב-75, בנוסף ללא מעט מהעבודות שלו שיצר מסביב לאלבום הסיפורי הזה, שאפשר למצוא בחוברת המצורפת. חידוש מבורך לאלבום אבוד, שעכשיו מקבל קצת עדנה של כבוד.

  • לא לפספס: גם את ה-Reissue לאלבום השני של אלן שיצא השנה – Lubbock (On Everything).

Cortez Sail 

What of Alicia 

—————————————————————————————————————–

Various Artists – Southern Family
southernfamily_cover_final

דייב קוב הוא אחד המפיקים הכי בולטים אצלי בסיכומים בשנתיים-שלוש האחרונות. עם אלבומים שהפיק לג’ייסון איזבל, Rival Sons, סטרג’יל סימפסון, The Secret Sisters ועוד. אלבומים שלו יהיו גם בין 50 הגדולים שלי בפוסט אלבומי השנה. אבל מעבר להם, הוא גם הפיק והיה אחראי השנה לאלבום Southern Family. הוא איגד פה מבחר מוזיקאים קרובים וטובים מעולם הקאנטרי\אמריקנה והקליט איתם סוג-של אלבום קונספט, עם שירים חדשים שסובבים בגדול סביב עניין של משפחה. אפשר למצוא כאן את איזבל, שוטר ג’נינגס, ריץ’ רובינסון, הבן-דוד ברנט קוב, כריס סטייפלטון, מירנדה למברט ועוד. כולם באו לחלוק כבוד פה לקוב וליצור איתו אסופה באמת יפה של רצועות שמרכיבות מקשה מוזיקלית-משפחתית אחת.

Jason Isbell – God Is A Working Man

Brent Cobb – Down Home 

—————————————————————————————————————–

Prix – Historix
t289556796-i1076780063_s400

מההוצאות המעניינות שיצאו השנה ועוד אחד בהקשר של ביג סטאר שפתחו למעלה את הפוסט. אלבום של סופר-גרופ שהקימו ג’ון טיבן וטוני הואן, ואליהם הצטרפו חברי ביג סטאר כריס בל ואלכס צ’ילטון, שגם מנגנים פה, בעוד כריס בל אחראי בנוסף על ההפקה וצ’ילטון כתב מספר שירים. האלבום Historix הוקלט בשנים 75-76 ומעולם לא שוחרר. בשנת 2002 הוא יצא על CD רק ביפן…אבל השנה הוא הפך זמין לנחלת הכלל בהוצאה מחודשת וראויה, כולל שירי בונוס. יש פה הרבה Power-Pop שקרוב לסגנון של ביג סטאר, יחד עם שילובים מעט אחרים. לא צריך לציין שזה מקום שחובבי ביג סטאר חייבים להגיע אליו, במיוחד למי שנובר בקריירה של צ’ילטון ובל וימצא פה עוד אוצר חבוי שהם היו שותפים לו.

Girl

Love You Tonight 

—————————————————————————————————————–

Ryan Adams – Heartbreaker Deluxe Edition
866b5c19b1512cfed09602ec07afdf94

הוצאה מיוחדת לאחד מאלבומי הבכורה הכי יפים של שני העשורים האחרונים – Heartbreaker של ראיין אדאמס. במהדורת הדלוקס המשולשת שיצאה השנה יש את האלבום המקורי, יחד עם דיסק שני של הסשנים והדמואים של Heartbreaker, בנוסף ל-DVD  של אחת ההופעות המוקדמות של אדאמס באוקטובר של שנת 2000. המארז שווה את הכל רק בשביל הדיסק השני, עם ההקלטות החופשיות מאוד מהאולפן, הצ’אטים בין לבין עם אמילו האריס או דייב רולינגס\גיליאן וולש (שהקליטו איתו את האלבום) והשירים שהוקלטו ובסוף לא נכנסו לאלבום.

Goodbye Honey

Locked Away

—————————————————————————————————————–

Neil Young & Promise of the Real – Earth
sdc_2312594_2016-25-5-08-53-38

יאנג שחרר השנה את אלבום ההופעה הזה, שללקוח מהטור שלו בשנה שעברה בארה”ב עם החבר’ה הצעירים של Promise of the Real. טור שהתחיל את הטירוף שלהם יחד, שגלש לאירופה גם השנה. כזה שכלל חזרות אדירות של מלא שירים נדירים לאחר שנים, הופעות של 3 שעות פלוס, ביצועים מרהיבים ועוד. האלבום ערוך ונוספו לו קולות של חיות וכדומה בתחילת\סוף שירים, מה שקצת הופך אותו לפחות אלבום הופעה נטו, אבל הוא שווה בגלל מספר ביצועים באמת טובים לשירים שמעולם לא שוחררו בגרסה שונה מזו המקורית שלהם.

הבולט ביותר פה בשבילי זה Vampire Blues, עם הביצוע הספציפי הראשון שלו מזה 41 שנה. ויש גם את הטייק שלהם יחד על השיר Hippie Dream והמרתון שלהם על הבמה עם קרוב לחצי שעה של Love And Only Love. בנוסף יאנג והחברים מאוד בלטו לי השנה, כשטסתי לראותם מספר פעמים בסיבוב האירופאי הלא פחות ממדהים השנה, בו גם ראיתי את אחת ההופעות הכי טובות בחיי.

  • תוספת עומק: לכל החלקים של פרויקט יאנג המעמיק והמתמשך אצלי בבלוג.

Vampire Blues

Hippie Dream

—————————————————————————————————————–

Various Artists – Day of the Dead
a5fdef-20160807-various-artists-day-of-the-dead

אחת ההוצאות המאסיביות של השנה. אלבום מחווה ענק לגרייטפול דד שהופק ע”י האחים ארון וברייס דזנר מה-National. חמישה דיסקים שכוללים לא פחות מ-59 קאברים ל-Dead. הקלטות אולפן, ביצועי לייב שיתופי פעולה ועוד. כל זה לאורך שורה ארוכה של אמנים מעולים. על קצה המלזג; קורט וייל וג’יי מסקיס, Phosphorescent וג’ני לואיס, בוב וויר ו-Wilco, ג’ים ג’יימס, אנג’ל אולסן, לוסינדה ויליאמס, Hiss Golden Messenger, ביל קלהאן, הנשיונל ועוד ועוד ועוד…מלא ביצועים יפים מאין-ספור מוזיקאים מצוינים, בחבילת מחווה די מטורפת ששווה את החפירה הארוכה בה.

The War On Drugs – Touch of Grey

Courtney Barnett – New Speedway Boogie 

—————————————————————————————————————–

עוד 10 הוצאות ראויות לציון, או שלא הספקתי להתעמק איתן:

Bob Dylan – The 1966 Live Recordings

Eric Clapton – Live in San Diego

Gov’t Mule – The Tel-Star Sessions

Jimi Hendrix – Machine Gun: The Fillmore East First Show

Mother Love Bone – On Earth As It Is – The Complete Works

R.E.M. – Out of Time 25th Anniversary Deluxe Edition

Ryan Bingham – Live

Temple of the Dog 25th Anniversary Deluxe Edition

Tim Buckley – Lady, Give Me Your Key: The Unissued 1967 Solo Acoustic Sessions

The Whigs – Live in Little Five

נתראה שוב בשבוע הבא, עם הגראנד פינאלה של השנה בהרמוניה דרומית.

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *