פורטלנד, ממפיס וד”ש מסן פרנסיסקו של 68

השבוע ביליתי עם שלושה אלבומים חדשים שיצאו מוקדם יותר החודש. מנסה להספיק לכתוב עליהם שתי מילים שניה לפני שעוברים לאפריל.

Lucero – Women & Work

אז זה האלבום החדש של לוסרו, אחלה הרכב מ-ממפיס, טנסי. להקה שלא יודע כמה מכירים בארץ. אלו חבר’ה שמשוייכים נורא לסאונד של הדרום עם “אלטרנטיב קאנטרי” כמו שהרבה אוהבים לקרוא לזה. הם עושים רוק דרומי מטובל בגיטרות עסיסיות, קולות מריחים מאלכוהול ועם צד רגיש מפתיע שנמצא אצל לא מעט הרכבי “רוק דרומי” של פעם. הם מסוג הלהקות שישתלבו מצויין באיזה פאב שמשמיע  לינרד סקינרד, דרייב ביי-טראקרס, ג’וני קאש וטאונס ואן זאנט.

כבר עשור ש-Lucero מוציאים אלבומים, הם לא כ”כ חדשים בעסק. היציאה החדשה תחת השם “Women & Work” מייצגת אותם לא רע. היו להם כנראה אלבומים טובים יותר, אבל הוא בהחלט דרך מעולה להכיר ואז ללכת איתם קצת אחורה. נראה לי הוא יבלוט אצלי בתור אלבום קיץ טוב.

Lucero – I Can’t Stand To Leave You

Lucero – When I Was Young 

————————————————————————————————————–

Todd Snider – Agnostic Hymns & Stoner Fables

מ-ממפיס לפורטלנד, ופה נמצא האלבום הטרי של טוד סניידר. כבר עכשיו זה אחד משמות האלבומים האהובים עלי של השנה…ויש בו גם מוזיקה לא רעה בכלל. סניידר עושה רוק-פולק די סטנדרטי, הוא כותב שירים די מגניב, אוהב כמו כל singer/songwriter מהז’אנר לשבת לפעמים גם לבד עם אקוסטית ומפוחית, והוא יצא פה מהסטודיו עם אלבום סבבה לגמרי.

אני לא מכיר אותו יותר מדי לעומק, יש לי בבית רק אלבום אחד קודם שלו (“The Devil You Know” של 2006). את החדש אני כרגע אוהב יותר. ג’ייסון איזבל, אקס הדרייב ביי-טראקרס, מתארח פה גם כן. נראה שהוא גם קצת השפיע עליו עם הצד הקאנטרי שבלט באופן יותר מדי יפה באלבום של איזבל שהיה אצלי ברשימת סיכום שנה שעברה. יש פה קצת שילוב כינורות בכמה שירים, וכשהם מגיעים בהרמוניה עם גיטרת סלייד טובה, קשה לי להישאר אדיש.

אין כ”כ ביוטיוב שירים מהאלבום, אבל מצאתי קישור אחר לאחד השירים האהובים עלי פה:

Todd Snider – West Nashville Grand Ballroom Grown 

————————————————————————————————————

Big Brother & The Holding Company – Live At The Carousel Ballroom 1968

חוזרים בזמן עכשיו להוצאה חדשה-ישנה. הפעם הופעה מהכספת של ג’ניס ג’ופלין וביג בראדר. קודם כל הסיבה להוצאה של ההקלטה הזו היא בגלל ציון השנה שהיה החודש למותו של Owsley Stanley, שהיה ידוע יותר בכינוי “Bear”. בקצרה – אוזלי “הדוב” סטנלי היה סאונדמן די בולט וחשוב בסצינת המוזיקה של סן פרנסיסקו. הוא עבד עם המון הרכבים ידועים והיה אחראי על הקלטות של לא מעט הופעות משובחות. כדאי לקרוא עליו. לפני שנה הוא מת בתאונת דרכים, אבל לפחות לא מת צעיר (76 במותו).

אז אם זה לא היה ברור, סטנלי היה אחראי על ההקלטה של ההופעה הזו של Big Brother ביוני 1968. היא יוצאת לכבודו ומי אנחנו שנתלונן…האמת שרוב השירים פה גם נמצאים בהוצאה של “Live At Winterland 68” של ג’ניס והאח הגדול ששוחררה לפני עשור וקצת. ההקלטה של ה-Carousel Ballroom נערכה חודשיים אחרי פסטיבל וינטרלנד וחודשים ספורים לפני שג’ניס עזבה את Big Brother בשביל קריירת הסולו שלה (ששרדה שנתיים עד מותה. שנתיים שהולידו שני אלבומי סולו נפלאים).

ההקלטה הזו שוחררה דבר ראשון לציון מותו של “Bear”, אבל הדבר השני שבא איתה זה עוד תזכורת עד כמה החבורה של Big Brother עם ג’ניס היו כ”כ מוכשרים וטובים. במיוחד על הבמה.

Big Brother & The Holding company – Call On Me

Big Brother & The Holding Company – Light Is Faster Than Sound 

————————————————————————————————————-

נמשיך עם עדכונים וקישורים:

 – ניל ויאנג וקרייזי הורס חוזרים לשתף פעולה יחד באלבום חדש – Americana, שיוצא בתחילת יוני. באלבום שירי פולק ישנים שבטח יקבלו טיפול 10,000 של קרייזי הורס. צפוי להיות מעניין. מקווה שהם גם יגיעו לאירופה מתישהו…התגעגעתי לחשמל של יאנג עם הסוס המשוגע שלו.

 – שרון ואן-אטן ביצעה את Leonard אצל קונאן אובראיין.

 – ושוב איתנו – חגיגות “Record Store Day” מתקרבות. השנה האירוע מתקיים ב-21 באפריל ויש כבר רשימה של כל ההוצאות המיוחדות שמשוחררות ליום הזה.

 – ארית’ה פרנקלין חגגה 70 השבוע. ראוי לציון. תמיד נעים להיזכר בדברים טובים שהמלכה של ה-Soul השאירה אחריה ולדעת שהיא עדיין חיה, נושמת ופעילה.

 – אלבום הופעה חדש ל-Tedeschi Trucks Band בחודש מאי. עוד הרכב שבלט אצלי שנה שעברה (דרק טראקס וסוזן טדסקי בולטים אצלי כל הזמן בלי קשר). הולך להיות אדיר. זה מוזכר בראיון קצר נחמד עם דרק טראקס ברולינג סטון. דרק גם בדיוק סיים עם ה-Allman Brothers את הריצת הופעות השנתית שלהם ב-Beacon Theatre.

 – ידיעה משמחת ביותר בשבילי הגיעה השבוע – ג’ונתן וילסון, שהוציא את “Gentle Spirit” המצויין שלו שנה שעברה, הולך להיות מופע הפתיחה של טום פטי וה-Heartbreakers באירופה בחודש יוני. מה שאומר שאני אראה את שניהם בכרטיס אחד. כיף גדול!

 – עוד בחודש מאי – לא פחות משלושה(!) אלבומים של לות’ר דיקינסון יוצאים יחד. אחד עם זמרות מ-ממפיס, עוד אחד אינסטרומנטלי אקוסטי ואחד חדש של ההרכב הצדדי שלו South Memphis String Band. מעניין יהיה זה בטוח.

 – הקומיקאי וויל פארל גם כן ביקר אצל קונאן השבוע בתור הדמות של רון ברגונדי מסרטו “Anchroman”. אחרי סולו חליל צד ודאחקות על המגיש הוא הודיע על המשך לסרט שיוצא רשמית לפועל. הסרט “Anchroman” הוא סוג של Guilty Pleasure…קומדיה מעט מטופשת, קלילה ושמצחיקה אותי נורא…החבורה של וויל פארל, פול ראד וסטיב קארל מפילה אותי שם. אז זו עוד ידיעה משמחת עם פן קומי מטופש (אבל קורע!).

 – ג’סטין טאונס ארל הוציא השבוע את אלבומו החדש וביצע שיר ממנו אצל דיוויד לטרמן. האלבום נראה מבטיח ונמצא בדרך אלי.

ב-5 במאי ייערך הטקס השנתי של היכל התהילה של הרוק’נרול. בין אלו שייכנסו אליו השנה נמצאים בין השאר גאנס אנד רוזס, רד הוט צ’ילי פפרז, דונובן והביסטי בויז. אני אבל הכי מתרגש מ-The Faces שיקבלו גם כן את הכבוד המגיע להם סוף סוף. לפני שבוע הגיעה הידיעה שרוד סטיוארט יגיע לטקס וינגן עם הלהקה בפעם הראשונה מזה כמעט 20 שנה. רק עצוב שרוני ליין לא יהיה שם כדי לראות את זה ולקחת חלק…רוני נפטר ב-97 (בגיל 51) ותמיד היה החבר האהוב עלי ב-Faces וכתב את השירים הכי יפים שלהם מבחינתי. אסיים את הפוסט עם השיר האהוב עלי שלו, שלהם ואחד האהובים בכלליות –
Glad And Sorry 

?Can you show me a dream
?Can you show me one that’s better than mine
?Can you stand it in the cold light of day
Neither can I 

שבוע טוב שיהיה.

אהבתם? שתפו את זה:

2 תגובות על הפוסט “פורטלנד, ממפיס וד”ש מסן פרנסיסקו של 68

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *