אלו הדברים הקטנים: האוסף הפרטי של כמעט מפורסמים

אחרי הפוסט האישי והחלק הראשון של הספיישל ברדיו (השני ביום ראשון הקרוב) לכבוד 20 שנה לכמעט מפורסמים, ממשיכים בחגיגות עם הצצה לאוסף אצלי בבית. לא הרבה אחרי הצפייה הראשונה לפני שני עשורים, כמעט מפורסמים הפך לסרט האהוב עלי. עם האובססיה והעומק והאהבה לסרט, גם התחלתי לרכוש כל מיני פרטי אספנות ו-Memorabilia. כולם נשמרו אצלי עד היום. אז הנה הפירוט של אוסף כמעט מפורסמים הפרטי שלי, עם המוצרים השונים והתוספות הפיזיות הללו לסרט עצמו.



המוזיקה:
(פסי הקול הרשמיים של Almost Famous ו-Untitled + השירים והאלבום של Stillwater)

Almost Famous Official Soundtrack – CD Edition

פס הקול הרשמי של הסרט על CD. לא משהו מיוחד, אבל מתחילים קודם עם הדברים הקטנים ואז מתקדמים למטורפים יותר. כולל 17 שירים מתוך הסרט, ביניהם אחד שלא באמת מושמע שם במקור, אלא מנוגן אקוסטי בסצינה ע”י השחקנים (Something In The Air של Thunderclap Newman). כמו כן שיר אחד של Stillwater נמצא פה, עם Fever Dog, הלהיט הגדול שלהם מ-73. עוד נגיע בהמשך לשאר השירים של הלהקה הפיקטיבית המופלאה.

בין השירים נמצא פה גם That’s The Way של לד זפלין. זו היתה הפעם הראשונה שחברי הלהקה הסכימו ששיר שלהם ישוחרר רשמית בפסקול ולא רק יושמע במהלך הסרט. קמרון קרואו הגיע במיוחד ללונדון כדי להקרין לג’ימי פייג’ ורוברט פלנט את הסרט ולקבל הסכמה. ארבעה שירים נוספים של זפלין נמצאים גם בסרט (ועוד אחד שהיה אמור להיות ונמצא איכשהו בסצינה חתוכה בתוספות של גרסת הבמאי).



Almost Famous Official Soundtrack – Promotion Only Vinyl Edition

בנוסף ל-CD, פס הקול הרשמי שוחרר גם בגרסת תקליט עם 1000 עותקים בלבד לקידום הסרט. רשימת השירים זהה לגרסת ה-CD, על-גבי שני תקליטים וארבעה צדדים.



Untitled Official Soundtrack – Limited Edition Vinyl

כנראה המוצר האהוב עלי באוסף. מהדורה מוגבלת שיצאה ב-2500 עותקים שהיא פס הקול של Untitled, גרסת הבמאי של הסרט. כוללת את כל 17 השירים של פס הקול המקורי + ששת השירים של Stillwater שהוקלטו ומושמעים גם בסרט. זה אחד משני מקומות רשמיים בהם אפשר להשיג את כל שירי Stillwater. המקום השני הוא על CD שצורף ל-DVD של Untitled שנגיע אליו אחר כך.

את השירים של הלהקה כתבו קרואו יחד עם אשתו לשעבר, ננסי וילסון מ-Heart ועם עזרה של מייק מק’רידי מפרל ג’אם ופיטר פרמפטון, שגם היה יועץ מוזיקלי בסרט (וקיבל בו גם תפקיד קטן ומעולה בתור ה-Roadie של Humble Pie, הלהקה שהוא באמת היה חבר בה במציאות).

בנוסף לכל השירים, ההוצאה כוללת גם פוסטר של ההופעה של סטילווטר בקליבלנד, הצצה לדיסקוגרפיה של סטילווטר ועוד תמונות שמבוססות על עבודות מהמציאות:

התמונה ב-Inside Sleeve של התקליט המבוססת על המקור של ג’ואל ברנשטיין, עם ניל יאנג ב-Inside Sleeve של האלבום After The Gold Rush:

התמונה של סטילווטר (שנראית בסרט בחדר של ויליאם) שמבוססת ישירות על עטיפת האלבום At Fillmore East של ה-Allman Brothers:

אלבום ה-Self titled השני של סטילווטר, מבוסס על עטיפת Idlewide South, אלבומה השני של ה-Allman Brothers:

התקליט פתוח ועוד תמונות, עם המאמר של ויליאם על סטילווטר לרולינג סטון:

גב התקליט:

העותק שלי מתוך ה-2500:

התקליטים בחוץ:

הפוסטר החתום של Stillwater מההופעה בקליבלנד:



Stillwater – Farrington Road

לקידום של הסרט קמרון קרואו גם עשה משהו ממש מגניב, שזה לייצר באמת את שלושת האלבומים של סטילווטר. שלושתם יצאו במספר סופר-מוגבל של עותקים, באופן פיזי, עם העטיפה וה-Sleeve והקרדיטים והכל, רק ללא תקליטים אמיתיים בפנים. יש לי באוסף אחד מהם, שזה Farrington Road, האלבום השלישי של הלהקה, שאותו הם מגבים בסיבוב ההופעות של 1973 בסרט. לאלבום הראשון אגב של הלהקה קוראים To Begin With וזו הסיבה שויליאם צוחק בסוף כשראסל עונה לו את זה לשאלה “What do you love about music?”.

אפשר גם לתפוס את האלבום בסרט כשהלהקה מגיעה לניו-יורק ומישהו מבקש מראסל שיחתום לו עליו:


העטיפה האחורית:


רשימת השירים והקרדיטים:


ה-Inside Sleeve:



הסרט:
(DVD, בלו-ריי, VHS)

Almost Famous DVD

שוב מתחילים מהרגיל..ה-DVD זון-1 של הסרט. ההוצאה בה צפיתי גם בסרט לראשונה. כולל כמה תוספות נחמדות, ביניהן אחת שלא נמצאת בתוספות של גרסת הבמאי.



Almost Famous Untitled: The Bootleg Cut DVD

ה-DVD של גרסת הבמאי, המוצר שבמקור הכריז סופית שזה הסרט האהוב עלי. כולל שלל תוספות מגניבות שלא נמצאות באף מקום אחר, כמו כן כמה Easter Eggs שהן תוספות חבויות, אודיו קומנטרי מופלא של קמרון קרואו וכמובן את הסרט המלא והארוך יותר, עם השם המקורי שקמרון רצה להביא לו (Untitled כמו האלבום הרביעי של זפלין, וזה היה גם הסרט הרביעי שקמרון ביים. עם רצון שהפוקוס כביכול יהיה על המוזיקה והתוכן ולא על השם).

ההוצאה כוללת שני DVD’s, אחד של הגרסה הקולנועית ואחד של גרסת הבמאי, עם תוספות שונות בכל אחד. בנוסף מצורף פה האודיו CD של סטילווטר עם כל ששת השירים הקיימים.



Almost Famous Untitled DVD – Europe

גרסה אירופאית של גרסת הבמאי שמצאתי בזמנו בהולנד. קניתי כי פשוט אהבתי מאוד את העטיפה הקצת שונה, אך ששומרת על הסגנון של ה-DVD האמריקאי והתקליט של Untitled. כוללת את כל התוספות והתוכן שיש בגרסה האמריקאית, רק שונה מבחוץ.



Almost Famous Untitled – Blu-ray

הוצאת הבלו-ריי של גרסת הבמאי, ששוחררה כמעט 10 שנים בדיוק לאחר השחרור המקורי של Untitled ב-DVD. מאוד אוהב את ה-Art והמשחק הקטן על הפוסטר המקורי. התוספות נשארות והתמונה כמובן באיכות הרבה יותר טובה.



Almost Famous – VHS

קלטת הוידאו המקורית של הסרט. כן, זה היה בתקופה שה-DVD רק היה בתחתוניו וסרטים עדיין יצאו בקלטות. הקלטת (עם הסליל בהתחלה, Be kind rewind) וגב העטיפה:



Almost Famous Screener VHS

זה מוצר די מגניב. כי זו קלטת ה-Screener המקורית של הסרט. זו שנשלחה לחברי האקדמיה בשביל אופציה לקבל מועמדויות לפרס האוסקר. מאחורה אפשר לראות את האופציות ל-Consideration לקטגוריות השונות בטקס:

הסרט היה מועמד בסוף לארבעה פרסי אוסקר; עריכה, שחקנית משנה לקייט הדסון וגם לפרנסס מק’דורמנט והתסריט המקורי, עליו הוא גם זכה. בנוסף זכה גם בשני פרסי גלובוס הזהב, על הסרט המוזיקלי-קומי ושחקנית המשנה לקייט הדסון.

הנה הנאום היפה של קמרון בטקס האוסקר אחרי הזכייה בתסריט המקורי. עם המשפט היפה של “הסרט הזה היה מכתב אהבה למוזיקה והמשפחה שלי”. במציאות הסרט באמת איחד שוב וחיזק את הקשר בין אחותו לאמו. כשרואים את קייט בקהל, יושב לידה כריס רובינסון מהבלאק קרואוז, בן-זוגה ואז בעלה בזמנו. קייט וכריס היו יחד מספר שנים ממש מזמן סיום צילומי הסרט. קמרון היה מתבדח שפני ליין עדיין On tour, כי היא היתה בדרכים עם הקרואוז מיד אחר כך. ראיתי אותם גם יחד כשהיא הצטרפה ללהקה להופעות בלונדון ב-2006. הם נפרדו לא הרבה אחרי. כמיטב מסורת הרוקנ’רול, כריס גם כתב עליה שיר באלבום הסולו הראשון שלו ב-2002.

הנה הנאום של קמרון:



מוצרים נלווים אחרים:
(ה-Press Kit, ספר-תסריט, מוצרי הפקה\קידום)

Almost Famous Press Kit

מוצר מגניב שנשלח לעיתונות, עם כל מיני Goodies בפנים שקשורים לסרט. מגיע עם Notes של רשימת השחקנים והשירים המלאה בסרט, כל הקרדיטים, תמונות פילם וסטילס יפות, פיזית ובתוך CD מיוחד.

הרשימות המלאות, כולל כל השירים שמופיעים בסרט לפי סדר:


כל אסופת התמונות הנלוות, הפילם, סטילס וה-CD:



Almost Famous Book/Script + Production Memorabilia

מוצרים שנקנו לחוד. הספר ממש נחמד. כולל את התסריט המלא של הסרט, יחד עם כמה אנקדוטות מעניינות וגם ריאיון עם קמרון קרואו על הסרט ומאחורי הקלעים. שני הדברים האחרים אלו מוצרים קטנים שההפקה יצרה גם כן לקידום. הסיכה השחורה למעלה והרפליקה למטה של המפתח לחדר של מלון הפלאזה. המלון בסרט בו פני ליין לוקחת את הכדורים בניו-יורק. מספר החדר הוא התאריך בו הסרט יצא לאקרנים בהפצה רחבה.



וכבונוס, מוצר לא רשמי אחד:

החולצה של סטילווטר מהסרט, שאני כבר לא זוכר מאיפה קניתי אותה. לובש אותה בהנאה עד היום ותמיד משעשע וכיף כשאנשים מזהים ברחוב או חושבים שזו להקה אמיתית ושואלים עליה (ואני תמיד עונה שזו הלהקה הפיקטיבית הכי טובה בעולם). מוצר לא רשמי כאמור שקניתי בזמנו.

את התמונה על החולצה אגב, כמו הרבה מחוות אחרות בסרט, קמרון ביסס על עטיפת האלבום Burnin’ Sky של בד קומפני:



!That’s all

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *