יום הולדת 70 לרוני ווד: עשר תחנות אהובות

רוני ווד חוגג יום הולדת 70 היום. הגיטריסט שלרוב מתקשר לרולינג סטונס, איתם הוא כבר ארבעה עשורים חבר מן המניין, אבל הוא עשה דברים עוד הרבה יותר טובים מוקדם יותר בקריירה מבחינתי. במיוחד מבחינת הקלטות. בהרכבים השונים שהיה חבר בהם וגם בקריירת סולו.

כדי להגיד מזל טוב בחרתי לשתף עשרה שירים מתוך נקודות ותחנות בולטות ואהובות עלי שלו, בהן הוא כתב\מנגן\שר. שירים והוצאות שיותר בולטים אצלי, מתוך באמת המון קטעים לאורך הקריירה הארוכה.


?The Birds – How Can It Be
1965

נתחיל עם אחד השירים הכי מוקדמים של ווד, כשהיה חלק מההרכב של The Birds (לא להתבלבל עם ההרכב המוכר יותר של The Byrds). הלהקה הזו היתה קיימת מספר שנים ספורות מאוד באמצע שנות השישים. הוציאו מספר סינגלים, כאשר השיר How Can It Be היה B-Side שרוני ווד כתב ונשמע בו מעולה עם הגיטרה החורכת שלו.


The Jeff Beck Group – Spanish Boots
1969

רוני ווד היה חבר בהרכב הזה בראשותו של ג’ף בק והסולן רוד סטיוארט הצעיר (איתו ווד ישתף פעולה לא מעט בהמשך הקריירה). רוני מנגן בשני האלבומים הראשונים והמוצלחים,בעיקר באס בשני האלבומים הללו. אבל זה היה השיר היחיד שלו בתור כותב ראשי. אחת התרומות הבולטות שלו שם.


Rod Stewart – Gasoline Alley
1970

מתוך אלבום הסולו השני של סטיוארט הנושא את אותו השם. שיר שווד כתב יחד עם סטיוארט. בלי קשר שהוא מנגן לאורך האלבום, שהוא אחת היציאות החיוביות בקריירה של רוד סטיוארט, במיוחד המוקדמת.


Rod Stewart – Every Picture Tells A Story
1971

מהשירים המוכרים והטובים של סטיוארט. גם פה, שיר הנושא של האלבום. השלישי שלו. וגם כאן, שיר שכתב יחד עם רוני ווד, שמנגן לכל אורך האלבום גיטרות, 12-string, פדאל-סטיל, באס וסלייד. בחיים לא אשכח את הפעם הראשונה שבה הכרתי את השיר הזה, בגיל 18 בזכות קמרון קרואו והפסקול של Almost Famous…לפני חודש וחצי גם ראיתי את The Magpie Salute מבצעים אחלה גרסה שלו בלונדון.


The Faces – Stay With Me
1971

השיר שכתב יחד עם רוד סטיוארט, מתוך “A Nod Is As Good As a Wink… to a Blind Horse”, האלבום השלישי של ה-Faces. מה שמבחינתי האישית היא הלהקה הכי טובה שהיה בה חלק (לסטונס הוא הצטרף אחרי כל השיאים). עם סטיוארט ועם רוני ליין ז”ל, מהכותבים האהובים עלי. גם פה, הגיטרה של ווד פשוט עושה לי את השיר, שגם הפך לאחת הקלאסיקות של ההרכב.


 

The Faces – Ooh La La
1973

מתוך האלבום הרביעי והאחרון של ה-Faces. שיר שרוני ווד כתב עם רוני ליין ובאופן די נדיר ווד גם שר כשהוא מתפקד פה ב-Lead Vocals. זה השיר האחרון באלבום הנושא את אותו השם והוא נועל קריירה קצרה של הרכב גדול. בלי קשר אחד היפים והתמימים של הלהקה והיופי שיצר השילוב של ווד-ליין.


Alvin Lee & Mylon LeFevre – On The Road To Freedom
1973

אלבום פחות מוכר שהשתתף בו, אבל חביב מאוד. הוצאה של איש ה-Ten Years After אלווין לי, יחד עם זמר הגוספל\Christian Rock מיילון לפאברה. גם פה, רוני ווד תרם המון עבודת גיטרות לאלבום ומגבה את הצמד לכל אורכו. הוצאה שכדאי להגיע אליה, לא רק לחובבי ווד\לי בפרט.


Ronnie Wood – Cancel Everything
1974

מתוך האלבום שהוציא לדרך את קריירת הסולו של ווד – I’ve Got My Own Album to Do. גם מה שנשאר מבחינתי הסולו הטוב ביותר שלו. הוא מלא באורחים מוכרים וקטעים טובים של רוני בתור האמן הראשי. השיר הזה תמיד היה מהיפים והאהובים עלי. לא רק באלבום הזה, אלא של ווד בכלל.


 

Rick Danko – What A Town
1977

מתוך אלבום האולפן היחיד של ריק דנקו ז”ל שיצא ב-77 מיד אחרי שירת הברבור של הליין-אפ המקורי של The Band. זה גם היה אלבום הסולו הראשון של מישהו מחברי “הלהקה”. מתוך הרבה אורחים באלבום, זה קטע בו רוני ווד נשמע היטב ומנגן Lead Guitar.

מתוך אלבום האולפן היחיד של ריק דנקו ז”ל שיצא ב-77 מיד אחרי שירת הברבור של הליין-אפ המקורי The Band. זה גם היה אלבום הסולו הראשון של מישהו מחברי “הלהקה”. מתוך הרבה אורחים באלבום, זה קטע בו רוני ווד נשמע היטב ומנגן Lead Guitar.


 

The Rolling Stones – Beast of Burden
1978

באמצע שנות השבעים מיק טיילור עזב את הסטונס, ולאחר הפירוק של ה-Faces, ווד הצטרף רשמית לרולינג סטונס. תפקיד שהוא ממלא עד היום. הוא הצטרף לסטונס ממש אחרי תקופת השיא שלהם. אין הרבה אלבומים שאני כזה אוהב בתקופה איתו בלהקה. אבל כמובן שלא חסרים קטעים טובים בהם הוא מנגן. כמו השיר המצורף שלקוח מהאלבום הטוב ביותר לדעתי בתקופת הלהקה עם רוני ווד – Some Girls של 1978.

באמצע שנות השבעים מיק טיילור עזב את הסטונס, ולאחר הפירוק של ה-Faces, ווד הצטרף רשמית לרולינג סטונס. תפקיד שהוא ממלא עד היום. הוא הצטרף לסטונס ממש אחרי תקופת השיא שלהם. אין הרבה אלבומים שאני כזה אוהב בתקופה איתו בלהקה. אבל כמובן שלא חסרים קטעים טובים. כמו השיר המצורף שלקוח מהאלבום הטוב ביותר לדעתי בתקופה עם רוני ווד – Some Girls של 1978.

 

 


הכל פה כמובן בחירות אישיות. יש עוד הרבה דברים טובים עם החותם של רוני ווד עליהם. שיהיה במזל טוב.

0df0616536b6cfad8d406d4463fdcf60

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *