חלודה פסיכדלית: הכל על ניל יאנג וקרייזי הורס לקראת ההופעה בתל אביב

אנחנו מתקרבים בדהירה וצעדי ענק לקראת ההופעה בארץ של יאנג וקרייזי הורס. קצת לפני שמגיעים לשם אני מציג בפניכם סיקור מקיף על פועלם של ניל והסוסים יחד לקראת הגעתם ארצה. על האלבומים יחד, השירים ומה אפשר לצפות שיקרה בהופעה בתל אביב. זהו פוסט שמתאים גם למי שכבר מכיר די טוב את הסאונד והמוזיקה של יאנג וקרייזי הורס יחד וכמובן גם למי שפחות יודע מה מצפה לו בקרוב בפארק.

לפני שמתחילים כמה נקודות לציון או דברים שצריךכדאי לדעת:

The Alchemy Tour – זה שם סיבוב ההופעות של יאנג וקרייזי הורס יחד שמגבה את אלבומם Psychedelic Pill שיצא ב-2012.

 – ההופעות הן ברובן המוחלט חשמליות ומלאות בסאונד המוכר עם קרייזי הורס, המלוכלך והחופשי, עם לא מעט קטעים ארוכים. בכל הופעה יש קטע מיני-סולו אקוסטי של יאנג לבדו על הבמה לשנייםשלושה שירים.

עד כה נערכו שלושה חלקים של ה-Alchemy Tour:

 – הראשון התרחש בארה”בקנדה באוגוסט-דצמבר 2012.

 – השני באוסטרליהניו-זילנד במרץ-אפריל 2013.

 – השלישי באירופה בקיץ 2013 (יוני-אוגוסט).

 – החלק הרביעי בו אנחנו משתתפים ייפתח בשביעי ביולי, והוא שוב באירופה, יולי-אוגוסט 2014.

ה-Alchemy Tour הוא סוג-של חלק שלישי בסיבובי הופעות מיוחדים של יאנג וקרייזי הורס בין השנים. הראשון היה הסיבוב של Rust Never Sleeps ב-78 והשני של Weld ב-9091. כמו שם, גם ב-Alchemy Tour נמשכת המסורת של התיאטרליות הקטנה, עם המגברים הענקיים על הבמה שיוצאים מה-Road Cases שלהם, ה-Roadies שמחופשים למשהו בצורה אחידה ועוד כמה דברים קטנים על הדרך. מי שצפה בסרט ההופעה של Rust Never Sleeps ידע על מה מדובר.

לפני כל הופעה ב-Alchemy Tour ההצגה כבר מתחילה על הבמה, כשה-Rodies לבושים כמו מדענים עם חלוקים לבנים ופאות אפורות מסורבלות מתרוצצים על הבמה ומנסים לארגן את המגברים הענקיים והתפאורה. משלהבים גם את הקהל על הדרך ואז כאשר הם מורידים את המיקרופון הענקי שמוצב באמצע הבמה, זה הסימן שיוצאים לדרך. ברקע לקראת הסוף מושמע אגב השיר A Day In a Life של הביטלס עם קריצה קטנה לסיבוב של Rust Never Sleeps שם הוא הושמע גם כן בפתיחת ההופעות.

אחרי שהמיקרופון הגדול ירד, ניל וחברי הקרייזי הורס – ראלף מולינה, בילי טלבוט ופרנק סמפדרו עולים לבמה, עומדים בצידה ואז מתגלה הדגל של המדינה בה נערכת ההופעה וההמנון של אותה מדינה מתנגן כאשר ניל והסוסים וכל עובדי הבמה חולקים לו כבוד. כשהוא מסתיים, הדגל נופל ומגלה את הלוגו של ה-Alchemy Tour, ניל והחברים מתמקמים עם כלי הנגינה שלהם באמצע ויוצאים לדרך.

111

222

אז עיקרו של הפוסט יוצא לדרך גם הוא עכשיו, עם כל מה שצריך לדעת על פועלם של ניל עם הסוסים בין השנים. האלבומים הנחוצים, השירים שיהיו או אולי יהיו בהופעה ובעצם כל (או רוב) מה שאתם צריכים לדעת לקראת ה-17 ביולי ומה שיקרה שם על הבמה בפארק הירקון.

שימו לב – כל הנתונים, השירים והיחסים מבוססים על סיבובי ההופעות של ניל וקרייזי הורס בשנתיים האחרונות וההיכרות האישית שלי עם המוזיקה שלהם. כמו כל דבר בקריירה של ניל – ייתכן ויהיו הפתעות, שינויים וכניסות חדשות בחלק הנוכחי של ה-Alchemy Tour שאותן אני לא יכול לדעת בזמן כתיבת שורות אלו (והלוואי ויהיו וכמה שיותר). אבל זה בגדול הדברים שצריך לצפות להם. התחלנו.

האלבומיםשירים החיוניים של יאנג עם קרייזי הורס לקראת ההופעה:

Everybody Knows This Is Nowhere
שנת יציאה: 1969
Everybody Knows This Is Nowhere

האלבום השני של ניל יאנג והראשון עם קרייזי הורס. אחד האלבומים הכי קלאסים של ניל עד היום. כולל כמה מהשירים היותר מוכרים שלו, ביניהם החשיפה הראשונית לג’מג’ומים והסאונד המלוכלך עם ה-Horse ברצועות ארוכות כמו Down By The River ו-Cowgirl In The Sand. האלבום מציג את הליין-אפ האדיר הראשון של קרייזי הורס שכלל את ראלף מולינה (תופים) ובילי טאלבוט (באס) שנמצאים שם עד היום, ויחד איתם את הכישרון של הגיטריסט דני וויטן ז”ל.

שירים שדי בטוח יהיו בהופעה:

Cinnamon Girl – בוצע ברוב המוחלט של כל ההופעות ב-Alchemy Tour, גם ב-2012 וגם ב-2013. חלק מהשלד הדי קבוע שלהם על הבמה.

שירים שאולי יהיו:

Everybody Knows This Is Nowhere – לא בוצע בכלל בסיבוב בארה”בקנדה ב-2012 וגם לא בהופעות באוסטרליהניו-זילנד בתחילת 2013. חזר בקיץ 2013 לחלק האירופאי של ה-Alchemy Tour. בוצע ב-8 הופעות שם מתוך ה-23. כל הפעמים היו בהדרן.

אפשר לחלום:

Down By The River – בוצע פעם אחת בלבד ב-Alchemy Tour מאז שיאנג וקרייזי הורס חזרו להופיע יחד לגיבוי האלבום  Psychedelic Pill. זה קרה בהופעה אחת בחלק הראשון בארה”בקנדה ב-2012. לא חזר מאז.

Cowgirl In The Sand – מהשירים שאני מקווה שיחזרו. לא הופיע בכלל ב-Alchemy Tour. הוא בוצע פעם אחרונה ב-2009 בהופעות הגיבוי של האלבום Fork In The Road. הפעם האחרונה שהוא בוצע עם קרייזי הורס היתה לפני עשור בדיוק ב-2004 בסיבוב של Greendale, אבל זה שיר שהם כ”כ יכולים להחזיר שאני לא מבין איך זה לא קרה עד עכשיו.

—————————————————————————————————

Zuma
שנת יציאה: 1975
zuma

אלבום האולפן השביעי של יאנג והשני המלא עם קרייזי הורס אחרי הפסקה של שש שנים. Zuma הגיע אחרי ה-Ditch Trilogy של יאנג שכוללת את האלבומים Time Fades Away / On The Beach / Tonight’s The Night. השלישיה שאופפת אותם המוות של חבר קרייזי הורס המקורי דני וויטן שנפטר ב-1972 כשהוא בן 29 בלבד. זה האלבום שמבחינתי נועל את שנות היצירה הכואבות והטובות ביותר של יאנג בקריירה, התקופה של 73-75 בה גם נפרד מהשחקנית קארי סנודגרס ואיבד גם את חברו ברוס בארי (שמוזכר בשיר Tonight’s The Night). בתקופה הזו הוקלט גם האלבום הגנוז Homegrown שהשיר Pardon My Heart ממנו מצא את דרכו ל-Zuma.

פה גם נכנס הליין-אפ של קרייזי הורס שנשמר עד היום, כאשר זהו האלבום הראשון עם פרנק “פונצ’ו” סמפדרו, שהחליף את וויטן והצטרף לטלבוט ומולינה. עוד אחד מהאלבומים הקלאסים של ניל, שכולל גם את Cortez The Killer כמובן, אחד הקטעים הגדולים ביותר שלו ושל קרייזי הורס.

שירים שאולי יהיו בהופעה:

Cortez The Killer – בוצע בשלושת החלקים של ה-Alchemy Tour, גם בארה”בקנדה 2012 וגם שנה שעברה באוסטרליהניו-זילנד ואירופה. אך מספר הביצועים שלו היה די מועט. קשה לדעת אם יפציע או לא. מחזיק אצבעות, כי לא קיבלתי אותו בהופעה בלונדון שנה שעברה.

אפשר לחלום:

Danger Bird – בוצע פעמיים בלבד ב-Alchemy Tour, שתי הפעמים באוסטרליהניו-זילנד שנה שעברה. בפעם הראשונה זה היה בהופעה המיוחדת, הדי אינטימית וארוכה (3 שעות) במלבורן. באותו הערב הוא ושני חבריו מ-Zuma, “קורטז” ו-Barstool Blues, בוצעו כשלישיה אחד אחרי השני.

Barstool Blues – בוצע כאמור גם כן בערב ההוא במלבורן שנה שעברה, אבל בשבילו זו היתה הפעם היחידה בלבד ב-Alchemy Tour.

—————————————————————————————————

 

Rust Never Sleeps
שנת יציאה: 1979
rust never

סוג-של אלבום הופעה עם קרייזי הורס, תלוי את מי שואלים. מכיוון שהרוב המוחלט של האלבום (למעט שני שירים) הוקלט בלייב ב-1978 כחלק מסיבוב הסולו של יאנג בחודש מאי ועם קרייזי הורס בספטמבראוקטובר. אך השירים עובדו באולפן לאחר מכן. החלק הראשון של האלבום הוא יאנג סולו אקוסטי וחלקו השני הוא יאנג חשמלי עם קרייזי הורס. כולל את ההמנון המוכר Hey Hey, My My על שני חלקיו וכמו כן שלושה שירים שהוקלטו במקור לאלבום הגנוז Chrome Dreams ב-1977. אחד מהם הוא Powderfinger שיאנג הביא לרוני ואן זאנט ולינרד סקינרד, אך לא הוקלט על-ידם בשל הטרגדיה של התרסקות המטוס (וסקינרד המקורית) באוקטובר 77.

שירים שדי בטוח יהיו בהופעה:

(Hey Hey, My My (Into The Black – חלק מהשלד הקבוע של יאנג וקרייזי הורס ב-Alchemy Tour מאז 2012. בוצע ברוב המוחלט של כל ההופעות. בדרך כלל מסיים את ההופעה הרגילה לפני ההדרן.

Powderfinger – אולי הכי בטוח שיש. בוצע בכל ההופעות של יאנג וקרייזי הורס ב-Alchemy Tour מאז 2012, ללא יוצא מן הכלל.

שירים שאולי יהיו:

Sedan Delivery – לא בוצע בארה”בקנדה ב-2012, אך חזר ב-2013 ובוצע בערך בחצי מההופעות בחלקים של אוסטרליהניו-זילנד ואירופה.

אפשר לחלום:

Welfare Mothers – לא בוצע במשך עשור עד החזרה שלו ב-Alchemy Tour, וגם זה היה רק לפעמיים בודדות (שתיהן שנה שעברה, פעם אחת באוסטרליהניו-זילנד ופעם אחת באירופה).

Thrasher – אם הייתי כותב את הפוסט הזה לפני חודש אפריל האחרון גם לא הייתי מעז אפילו לחלום. אבל הוא חזר במפתיע להופעות הסולו של יאנג מוקדם יותר השנה, אחרי כמעט 36 שנים(!). הפעם האחרונה שבוצע לפני כן היתה עם קרייזי הורס ב-78 בסיבוב ממנו לקחו את השירים ל-Rust Never Sleeps…יאנג יודע שזה Fan-Favorite ובעקבות החזרה שלו השנה אפשר אולי לפנטז שהוא יחזיר אותו גם לחלק הסולו האקוסטי הקצר באמצע ההופעות עם קרייזי הורס.

—————————————————————————————————

 

Live Rust
שנת יציאה: 1979
live rust

הפעם אלבום ההופעה נטו הרשמי הראשון עם קרייזי הורס. גורם לפעמים למעט בלבולים, בגלל שיצא רק חודשים ספורים אחרי Rust Never Sleeps ויש מספר שירים חופפים וכמו כן חלק אקוסטי וחלק חשמלי. הוקלט כולו באוקטובר 1978 כאשר חצי מהאלבום לקוח מההופעה הידועה ב-Cow Palace בקליפורניה ב-22 באוקטובר. אגב אם האזנתם עד היום לאלבום רק בפורמט ה-CD  שלו, פיספסתם דקה של מוזיקה מתוך Cortez ו-Hey Hey My My שנחתכו ונערכו טיפה כדי להספיק למכסת הזמן המקסימלית על CD  בודד (במקור על תקליט זה אלבום כפול).

שירים שאולי יהיו בהופעה*:

Like A Hurricane – הלהיט מ- American Stars ‘N Bars. בוצע בשלושת הסיבובים בשנתיים האחרונות, אך יחסית מעט. כשהופיע זה בדרך כלל היה בהדרן.

Comes A Time – השיר מתוך האלבום המקסים של יאנג שנושא את אותו השם מ-78. לא היה בארה”בקנדה  ואוסטרליהניו-זילנד, אך חזר שנה שעברה לסיבוב באירופה ובוצע 8 פעמים באותו קיץ. מגיע בתוך ה-23 שירים בחלק סולו האקוסטי באמצע ההופעה.

אפשר לחלום*:

Tonight’s The Night – שיר הנושא מהאלבום של 75. כחלק מה-Alchemy Tour בוצע רק בארה”בקנדה ב-2012 וגם זה היה רק 4 פעמים. כולן בהדרן.

*לא ציינתי את השירים האחרים ב-Live Rust שכבר הופיעו פה באלבום מוקדם יותר.

—————————————————————————————————

 

Re-ac-tor
שנת יציאה: 1981
reactor

אלבום קצת בלתי-מוערך של יאנג עם קרייזי הורס מבחינתי. פתח את העשור הכי מוזר בקריירה של יאנג עם אלבומים והרכבים שונים שנגעו כמעט בכל ז’אנר אפשרי. חלקם טובים, חלקם ממש לא. הרבה מהסאונד הטוב של קרייזי הורס המשיך כאן, יחד עם קצת מיקס של ניסויי אייטיז למיניהם שיאנג החל להתנסות בהם. האלבום יצא לראשונה עלCD  רק בשנת 2003 (יחד עם On The Beach, Hawks & Doves, American Stars ‘N Bars).

שירים שאולי יהיו בהופעה:

Surfer Joe And Moe The Sleaze – חזר פתאום אחרי 13 שנים בסיבוב באוסטרליהניו-זילנד ב-2013. היה שם להופעה אחת ואז בוצע בערך בחצי מההופעות באירופה. מהשירים הכי מהנים של יאנג וקרייזי הורס בלייב שנורא רציתי לראות ולצערי לא היה בלונדון. הלוואי השנה.

אפשר לחלום:

Opera Star – גם הוא חזר במפתיע באוסטרליהניו-זילנד שנה שעברה. אחרי 12 שנה. בוצע רק 4 פעמים שם (כולל הערב המיוחד במלבורן) ולא המשיך לאירופה.

—————————————————————————————————

Ragged Glory
שנת יציאה: 1990
ragged

אחד האלבומים הגדולים של יאנג וקרייזי הורס, שמהווה מבחינתי את החזרה האמיתית שלהם יחד עם הסאונד האהוב והסגנון של אלבומיהם הנותנים בראש של שנות השבעים. הם הוציאו כמה וכמה אלבומים יחד מאז, אבל זה By far האלבום הטוב ביותר שלהם מאז Zuma. הראשון מתוך שלושה אלבומי אולפן (ושני אלבומי הופעה) שלהם בעשור של הניינטיז שלגמרי החזיר את יאנג והסוסים למרכז הבמה.

שירים שדי בטוח יהיו בהופעה:

Love And Only Love – בוצע ברוב המוחלט של ההופעות בכל הסיבובים של ה-Alchemy Tour. תמיד בתור שיר הפתיחה. אם לא יקרה משהו ממש מפתיע, זה השיר הראשון שקרייזי הורס ינגנו עם יאנג על אדמת ארץ ישראל.

Fuckin’ Up – גם כן בוצע ברוב המוחלט בכל הסיבובים וחלק מהשלד הקבוע בהופעות. זה אחד ההיי-לייטים היותר בולטים וארוכים של יאנג והסוסים על הבמה.

אפשר לחלום:

Love To Burn – לא בוצע עשור שלם עד שחזר בשנה שעברה. בוצע רק פעמיים ב-Alchemy Tour, פעם אחת באוסטרליהניו-זילנד ופעם אחת באירופה.

Over And Over – בוצע רק 4 פעמים בכל הזמנים. פעמיים בסיבוב של Ragged Glory ב-1990 ועוד פעמיים ב-Alchemy Tour בארה”בקנדה ב-2012.

Farmer John – בוצע פעמיים בסיבוב בארה”בקנדה ב-2012 ומאז נעלם.

Mansion On The Hill – עוד אחד מהשירים שהייתי די בטוח שיפציעו מתישהו מאז 2012, אבל זה לא קרה. בוצע פעם אחרונה ב-2009 ועם קרייזי הורס פעם אחרונה לפני עשור, אבל משהו בי חושב שיש לו סיכוי לא רע להפתיע. במיוחד אם יהיו כמה שינויים קטנים בסיבוב הקרוב ויחזירו שירים מתקופת קרייזי הורס שלא בוצעו זמן מה, כפי שקרה שנה שעברה.

—————————————————————————————————

Weld
שנת יציאה: 1991
weld

האלבום הראשון מתוך שני אלבומי הופעה עם קרייזי הורס שיצאו בניינטיז. אלבום כפול שהוקלט מוקדם יותר ב-91 בסיבוב של Ragged Glory (חצי מהאלבום נמצא כאן). אלבום הכרחי בשביל לשמוע את הסאונד של קרייזי הורס שנשמר עד היום, גם עם לא מעט שירים שייתכן ויהיו בהופעה בארץ. התלווה אליו הדיסק של Arc, שכולל פידבק ורעש של גיטרות למשך 35 דקות…שזו הכנה לא רעה אגב לעשר הדקות האחרונות של Walk Like A Giant בהופעה.

שירים שדי בטוח יהיו בהופעה*:

Blowin’ In The Wind – השיר של דילן שיאנג חזר לבצע שנה שעברה בהופעות אחרי 12 שנה. הוא נכנס לסיבוב של ה-Alchemy באירופה ובוצע בכל ההופעות שם. מגיע בחלק הסולו האקוסטי באמצע ההופעה.

שירים שאולי יהיו*:

Rockin’ In The Free World – היה בכל הסיבובים של ה-Alchemy Tour, אבל רק פעם אחת בארה”בקנדה ופעמיים באוסטרליהניו-זילנד. באירופה הוא כבר בוצע שנה שעברה 7 פעמים, שזה רחוק מלהיות קבוע, אבל סיכוי לא רע שיבוצע פה לדעתי. המצב במזרח התיכון נראה לי מצריך את זה. ברוב הפעמים שבוצע זה היה בסיום ההופעה הרגילה או בהדרן.

 (Roll Another Number (For The Road – הנציג מתוך Tonight’s The Night בוצע בערך בחצי מההופעות בכל שלושת הסיבובים. בדרך כלל מגיע בהדרן ושנה שעברה באופן כמעט קבוע הגיע אחריו Everybody Knows This Is Nowhere ויחד הם נעלו את ההופעה.

*לא ציינתי את השירים האחרים ב-Weld שכבר הופיעו פה באלבום מוקדם יותר.

—————————————————————————————————

Year of the Horse
שנת יציאה: 1997
year of

אלבום ההופעה השני עם קרייזי הורס באותו העשור, שבעצם מתפקד גם כפסקול, או כליווי לסרט הדוקומנטרי בעל אותו שם שיצא בזמנו ומתעד את הסיבוב עם הסוסים של 96. הסרט בויים ע”י ג’ים ג’רמוש. האלבום כפול ולקוח ברובו מהסיבוב שליווה את האלבום Broken Arrow. כולל גם בין השאר שירים שהיו די אהובים על דיוויד בריגס, החבר הקרוב והמפיק האגדי של יאנג שנפטר בשנה לפני כן.

שירים שדי בטוח יהיו בהופעה*:

Mr. Soul – מהשירים המוקדמים של יאנג, מתוך האלבום השני של Buffalo Springfield. בוצע לא מעט במתכונת החשמלית החזקה עם קרייזי הורס. היה בשלד הקבוע בכל ההופעות ב-Alchemy Tour ובוצע ברובן המוחלט.

שירים שאולי יהיו*:

Human Highway – נציג נוסף מתוך Comes A Time שחזר ב-Alchemy Tour לחלק הסולו האקוסטי באמצע ההופעה. זה קרה 5 פעמים באירופה שנה שעברה.

אפשר לחלום*:

Prisoners of Rock N Roll – הנציג מתוך האלבום Life שחיכה בחוץ 9 שנים עד שחזר פתאום להיות מבוצע ע”י יאנג וקרייזי הורס ב-2013, שם בוצע 3 פעמים באוסטרליהניו-זילנד. כולל בערב ההוא במלבורן. לא המשיך לאירופה אחר כך.

*לא ציינתי את השירים האחרים ב-Year of the Horse שכבר הופיעו פה באלבום מוקדם יותר.

—————————————————————————————————

 

Psychedelic Pill
שנת יציאה: 2012
psychedelic

אלבום הקמבאק של ניל וקרייזי הורס בשנות האלפיים והאחרון שלהם כרגע יחד. הוא הסיבה לכל ה-Alchemy Tour, החזרה עם קרייזי הורס וההופעות שלהם בשנתיים האחרונות. זה האלבום אותו הם מגבים בשלושת הסיבובים האחרונים והוא אחד הטובים ביותר שהם שחררו. בעשור לפניו היה את Greendale והיה את Americana (אלבום הקאברים שיצא מספר חודשים לפני Psychedelic Pill), אבל האלבום הנוכחי הזה הוא החזרה האמיתית לסאונד המוכר של ניל והסוסים מזה המון זמן. כמו ש-Ragged Glory  היה לשנות התשעים. שניהם יחד עם Everybody Knows ו-Zuma הם האלבומים המלאים הכי טובים שרשום להם על העטיפה Neil Young + Crazy Horse. כתבתי על הגלולה יותר בהרחבה מיד אחרי שיצא. כמובן שאחד הדברים הכי הכרחיים לקראת ההופעה בארץ.

שירים שדי בטוח יהיו בהופעה:

Psychedelic Pill – שיר הנושא של האלבום בוצע חלקית בארה”בקנדה בתחילת ה-Alchemy Tour, לא בוצע כלל באוסטרליהניו-זילנד, אבל שנה שעברה באירופה בוצע בכל אחת מ-23 ההופעות בסיבוב.

Ramada Inn – אחד מעמודי התווך החדשים בהופעות עם הסוסים. קצת מעל רבע שעה של כל מה שטוב במוזיקה של יאנג עם קרייזי הורס. בוצע ברוב המוחלט של כל ההופעות בכל הסיבובים של ה-Alchemy.

Walk Like A Giant – עוד פצצה ארוכה וקבועה בהופעות כיום. בוצע בכל אחת ואחת עד היום מאז תחילת ה-Alchemy Tour. תתכוננו לקצת מעל 20 דקות, כאשר עשר הדקות האחרונות בערך הם פידבק של גיטרות…לא שיר שכולם יתחברו אליו, בגלל הקטע הזה. אבל חלק מההופעה וחלק בלתי נפרד מכל מה שהוא יאנג עם קרייזי הורס.

שירים שאולי יהיו:

Born In Ontario – קשה לדעת, כי משהו קצת מוזר קרה איתו. היה בכל ההופעות בסיבובים של ארה”בקנדה ואוסטרליהניו-זילנד, אבל פתאום נעלם בקיץ שעבר באירופה ולא בוצע שם אפילו פעם אחת. אולי יחזור שוב השנה.

Twisted Road – אותו מקרה בדיוק כמו Born In Ontario. היה קבוע בארה”בקנדה ואוסטרליהניו-זילנד אך נעלם לחלוטין באירופה.

אפשר לחלום:

For The Love of Man – בוצע בארבע ההופעות הראשונות בארה”בקנדה ואז נעלם ולא חזר.

—————————————————————————————————

שירים נוספים שיש לצפות או לקוות להם שלא נמצאים באלבומים החיוניים שהוזכרו פה:

די בטוח יהיו בהופעה:

Hole In The Sky – אחד משני השירים היחסית חדשים של יאנג שלא שוחררו באלבום והוא החל לבצע עם קרייזי הורס ב-Alchemy Tour. לא היה בארה”בקנדה, אך בוצע בכל ההופעות באוסטרליהניו-זילנד ואירופה שנה שעברה.

Singer Without a Song – השיר החדש השני שמבוצע באופן קבוע. היה ברוב המוחלט של כל ההופעות בשלושת הסיבובים האחרונים עם קרייזי הורס. יאנג על הקלידים כאן עם שחקנית שמתהלכת על הבמה כחלק מה”אקט” של השיר בלייב.

Heart of Gold – הלהיט הקלאסי מ-Harvest לא היה בסיבוב הראשון בארה”בקנדה, אך בוצע בכל ההופעות באוסטרליהניו-זילנד וברוב ההופעות של אירופה שנה שעברה. מגיע בחלק הסולו אקוסטי הקצר באמצע ההופעה.

אולי יהיו:

Red Sun – ההפתעה הגדולה שחזיתי בה בלייב בהופעה בלונדון שנה שעברה. השיר מתוך האלבום Silver & Gold חזר פתאום לאחר שלא בוצע 13 שנים. אני ורבים אחרים ב-O2 היינו בשוק כשפתאום ניל החל לנגן אותו. הוא נשאר ברוטציה של החלק סולו האקוסטי ובוצע ב-9 מתוך 23 ההופעות באירופה שנה שעברה.

אפשר לחלום:

The Needle And The Damage Done – נציג נוסף מתוך Harvest שבוצע ב-Alchemy Tour, אבל פה סיכויים נמוכים יותר שיגיע, מכיוון שבוצע רק בסיבוב בארה”בקנדה ולא חזר לאוסטרליהניו-זילנד ואירופה בשנה שעברה.

Jesus’ Chariot – הגרסה של יאנג וקרייזי הורס לשיר הישן, מתוך האלבום Americana. בוצע רק 3 פעמים, כולן בארה”בקנדה ב-2012.

Helpless – השיר הקלאסי של יאנג מתוך Deja Vu של CSNY. הרבה ירצו בטח לראות אותו בלייב, אך הסיכויים די נמוכים בהתחשב בזה שגם הוא בוצע ב-Alchemy Tour רק בסיבוב בארה”בקנדה וגם זה היה רק פעמיים.

כל שיר נוסף שלא הופיע פה בפוסט ייחשב כהפתעה מבורכת כמובן.

—————————————————————————————————

אלבומים נוספים של יאנגקרייזי הורס שראוי להזכיר בלי  קשר להופעה:

Life
שנת יציאה: 1987
life

אלבום האולפן השני עם קרייזי הורס בשנות השמונים אחרי Reactor. היווה את החזרה של יאנג למוזיקה היותר מוכרת וטובה אחרי מספר אלבומים נסיוניים שנגעו בכל מיני ז’אנרים שונים ומשונים. אלבום לא רע למרות הסאונד של האייטיז. טיפה מחוויר פשוט לצד האלבומים הקלאסים של יאנג עם הסוסים בשנות השבעים והחזרה הממש גדולה שלהם יחד בשנות התשעים.

Long Walk Home

—————————————————————————————————

Sleeps With Angels
שנת יציאה: 1994
sleeps

האלבום שהמשיך את התנופה של יאנג עם קרייזי בשנות התשעים אחרי Ragged Glory ו-Weld. לא מהאלבומים הכי הכי טובים שלהם וממש לא מהמצליחים, אבל זכה עם השנים להמון אהבה של מאזינים, לא פחות מאלבומים קלאסים אחרים. משמר טוב את הסאונד המוכר ויש לו פופולאריות לא רעה למרות שהשירים בו לא ממש שרדו אצל יאנג בהופעות, שזה יפה. רוב השירים באלבום בוצעו פעמים ספורות בלבד או בכלל לא.

Change Your Mind

—————————————————————————————————

Broken Arrow
שנת יציאה: 1996
broken

אלבום האולפן האחרון עם קרייזי הורס בשנות התשעים ולדעתי האישית מהאלבומים היותר בלתי-מוערכים שלהם. כולל פתיחה נהדרת עם שלושה שירים ארוכים טובים והראשון שבהם, Big Time, הוא אחד הכי אהובים עלי בקטלוג הרחב של ניל עם הסוסים. האלבום מסתיים עם קאבר לג’ימי ריד שהוקלט בלייב.

Big Time

—————————————————————————————————

Live at the Fillmore East
שנת יציאה: 2006
fillmore

החלק הראשון שיצא במסגרת ה-Archive Performance Series של יאנג. אלבום ההופעה שלקוח מ-1970 בסיבוב האחרון שלהם יחד עם דני וויטן ז”ל בליין-אפ. למעשה זה אלבום ההופעה הרשמי היחיד מהתקופה עם וויטן. תיעוד מצויין של ההרכב הקלאסי הראשון של קרייזי הורס. כולל גם שני שירים שבוצעו בהופעות באותו הזמן אך שוחררו רק שנים אחר כך באלבומי אולפן; Winterlong שיצא באוסף Decade ב-77 ואיתו Wonderin’ שיצא ב-83 במתכונת שונה באלבום Everybody’s Rockin.

Winterlong

—————————————————————————————————

Americana
שנת יציאה: 2012
Neil-Young-Crazy-Horse-Americana-2012-Album-Tracklist

אלבום החזרה של ניל עם קרייזי הורס אחרי הרבה שנים, אבל ללא חומר מקורי, אלא קאברים לשירי פולק מאוד ישנים שעברו שינוי גדול והוכנס בהם הסאונד והסגנון של יאנג והסוסים. יצא באותה שנה עם Psychedelic Pill ובעצם היווה מבחינתי הכנה לחזרה הגדולה באמת שלהם יחד.

Clementine

—————————————————————————————————

Crazy Horse – Crazy Horse
שנת יציאה: 1971
crazy horse

קרייזי הורס הוציאו לבדם אלבומים בין השנים כשהם לא עם יאנג. המומלץ ביותר הוא אלבום הבכורה שלהם מ-71. כולל בין השאר את השיר Dance, Dance, Dance שכתב יאנג ואת Downtown שכתבו יחד יאנג ודני וויטן (שלאחר מכן הפך ל-Come On Baby Let’s Go Downtown שיאנג הכניס בביצוע לייב ל-Tonight’s The Night כמחווה לוויטן לאחר מותו). כמו כן נמצא באלבום ההמנון של דני וויטן – I Don’t Wanna Talk About It שזכה לפרסום עם השנים מקאברים של אמנים אחרים.

למרחיקי לכת אמליץ על ההוצאה של ה-Complete Reprise Recordings שכוללת את אלבום הבכורה של קרייזי הורס, יחד עם האלבום השני Loose ועוד מספר הקלטות אחרות מהתקופה (עם ההיי-לייט של גרסת עשר הדקות הארוכה של Downtown).

Dirty, Dirty

—————————————————————————————————

The Rockets – The Rockets
שנת יציאה: 1968
the rockets

שניה לפני שהתפצלו והפכו לקרייזי הורס, דני וויטן, ראלף מולינה ובילי טלבוט היו חברים ב-Rockets שהוציאו אלבום אחד. זו הוצאה מעניינת מאוד, במיוחד מבחינת הסאונד והסגנון שהשתנה אחר כך כשהם חברו ליאנג והפכו ללהקת הגיבוי המיתולוגית שלו. האלבום כולל כמה שירים לא רעים בכלל של דני וויטן. בשנה לאחר מכן שלושת חברי ה-Rockets היוצאים כבר גיבו את יאנג ב-Everybody Knows This is Nowhere ומשם הכל היסטוריה…אגב השיר (Running Dry (Requiem For the Rockets מאותו אלבום שני של יאנג מוקדש להרכב המוקדם הזה ממנו יצאה קרייזי הורס.

Hole In My Pocket

—————————————————————————————————

אציין גם את האלבום Greendale שלא הוזכר פה, שרשום על יאנג עם קרייזי הורס, אך פרנק סמפדרו לא משתתף בו. זה גם אלבום קונספט עם סאונד שונה ממה שרגילים אליו אצל ניל וה-Horse. גם לא מתעלה לרמה גבוהה ממש מבחינתי.

איפה שכן תהיה החבורה המלאה של קרייזי הורס ועם רמה גבוהה, הרבה חשמל והסאונד המוכר, המלוכלך, החלוד והחופשי שלהם, זה פה בעוד זמן קצר. נתראה בפארק!

21353

אהבתם? שתפו את זה:

5 תגובות על הפוסט “חלודה פסיכדלית: הכל על ניל יאנג וקרייזי הורס לקראת ההופעה בתל אביב

  1. כתבת יפה. אני חייב לציין שהייתי בהופעה של יאנג ביולי 2013 בצרפת, ולא היה שם עניין עם הרואדיז, ההמנון, הדגל או כל דבר שכזה.
    כ-60%-70% מהשירים שנוגנו היו מ-3 האלבומים האחרונים של יאנג, והשאר מאלבומים ישנים יותר.
    בקיצור, מי שמצפה מיאנג לדבר עם הקהל, לקרוץ לישראלים באיזשהו אופן, או להפציץ בקלאסיקות – צפוי להתאכזב.

  2. היי צ’יקו. תודה על התגובה. יש מצב שלא היה את עניין ה-Intro עם ההמנון שם בגלל שאלו היו הופעות פסטיבל בחלקן (או בחוץ). אני גם לא בטוח שזה יהיה בישראל בגלל הפארק, אבל יש לי הרגשה דווקא שכן. נחכה ונראה. אם הם בכלל ימשיכו עם המסורת הזו גם בחלק הקרוב.

    לא יודע מאיפה הבאת את עניין שלושת האלבומים האחרונים, אבל הסט-ליסט שם היה בדיוק מהשירים שציינתי פה.

    ומצטרף למשפט האחרון שלך. ליאנג אין הרבה תקשורת עם הקהל וגם אין כמעט להיטים או קלאסיקות בהופעות הללו עם קרייזי הורס. אבל יש בהחלט המון חופש במוזיקה והופעת רוקנ’רול משובחת ונותנת בראש.

  3. פינגבאק: כמעט מושלם | חדי אוזן

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *