My Morning Project Vol. 4 – Off The Record

בעשור האחרון חברי הלהקה, יחד או לחוד, השתתפו, התארחו או היו אחראים על לא מעט פרויקטים מוזיקליים ואחרים. אם בתור My Morning Jacket או הוצאות סולו מחוץ ללהקה. לפניכם עשרה חלקים של מוזיקה שלא נמצאים באלבומים והוצאות של MMJ, אבל כוללים את התרומה של חברי הלהקה מחוץ לאלבומים והוצאות שחתומים על שמם. אם זה בהוצאה שלמה או תרומה חלקית ושירים בודדים. יש עוד מקומות שראו נגיעות שקשורות להרכב, קטעי אורח וכו’, אבל אלו מבחינתי הבולטים והמומלצים או האהובים עלי ביותר.

Elizabethtown Soundtracks and EP
תאריך יציאה: אוגוסט\ספטמבר 2005 + פברואר 2006.
Untitled-1

בשנת 2005 שוחרר הסרט Elizabethtown של קמרון קרואו. למיי מורנינג ג’אקט היה חלק לא קטן בו, גם בפסקולים השונים וגם בתוך הסרט עצמו. הצילומים והעלילה של הסרט מתרכזים בעיירה אליזבת’טאון בקנטקי, ובכלל, יש לבית של MMJ מקום נכבד בלב הסרט.

נתחיל בפסקול – עם יציאת הסרט ליווה אותו הפסקול הרשמי, בו אפשר למצוא את השיר המקורי Where To Begin. יחד איתו שוחרר גם EP במהדורה מוגבלת של 5000 עותקים בלבד. קוראים לו Songs From the Brown Hotel והוא כולל שישה שירים נוספים, עם דגש על קנטקי. ביניהם אפשר למצוא את I Will Be There When You Die שרשום על MMJ, אבל זו גרסת סולו ממש יפה בלייב של ג’ים ג’יימס. זה שיר שהיה אמור להיות בסרט, וגם אפילו חלק חשוב ממנו לפי קמרון קרואו (מתקשר נורא לסיפור ועלילה), אך בסוף נשאר בחוץ.
בנוסף ה-EP  כולל את Kentucky Rain של אלביס, Blue Moon Kentucky של ביל מונרו ו-Kentucky Woman של סאן קיל מון. מארק קוזלק אגב מההרכב הוא חבר של קרואו וגם שיחק את לארי, הבאסיסט של Stillwater ב”כמעט מפורסמים”. יש לו גם תפקיד קטנטן ב”ונילה סקי” של קרואו. משלימים את ה-EP גם שירים של פטי גריפין וננסי וילסון.

לחברי הלהקה יש גם תפקיד קטן בסרט. בתור חברי להקת Ruckus הפיקטיבית. זו שמבצעת לקראת הסוף את Free Bird לפני סצינת ההלוויה. קיימת גם באמת גרסה של MMJ  ל-Free Bird. כן כן. עם דני קווייד על Vocals (שעזב את הלהקה כבר כשהסרט שוחרר). לא נראה לי אפשרי למצוא אותה ברשת. מוזמנים לפנות אלי באופן פרטי אם תרצו לשמוע.

מספר חודשים לאחר שחרור הסרט, הפסקול וה-EP, יצא גם חלק שני לפסקול הרשמי. שם אפשר למצוא את השיר Same In Any Language שכתבה ננסי וילסון (אשתו דאז של קרואו). השיר מבוצע ע”י MMJ, רק תחת השם של Ruckus.

Where To Begin

Same In Any Language 

I Will Be There when You Die

————————————————————————————————————-

Yim Yames – Tribute To
תאריך יציאה: אוגוסט 2009
tribute-to-yim-yames

מספר ימים לאחר מותו של ג’ורג’ האריסון, בסוף שנת 2001, ג’ים ג’יימס הקליט EP של מחווה לשירים של האריסון. הוא עשה זאת באופן מאוד מופשט והקלטה ביתית באווירה די קודרת. הוא לא עשה עם ההקלטות כלום עד שנת 2009 בה הן שוחררו סוף סוף רשמית תחת ה”שם הבדוי” של ג’ים – Yim Yames. שישה שירים יש כאן, בביצוע והטאץ’ של ג’ים. קאברים באווירה שונה ומאוד אישית שעושים חסד מבחינתי לשירים האלה של האריסון.

My Sweet Lord

Long, Long, Long 

————————————————————————————————————–

Monsters of Folk
תאריך יציאה: ספטמבר 2009
MOF-minix500

סופר-גרופ שהוציאה אלבום אחד וכללה את ג’ים ג’יימס, מ.וורד וקונור אוברסט ומייק מוגיס מ-Bright Eyes. לא אלבום גדול, אבל יש בו מספר שירים בהחלט טובים. במיוחד אלו שבהם ג’ים מתפקד על ה-Lead Vocals.

The Right Place

His Master’s Voice

————————————————————————————————————

American Dad – My Morning Straitjacket
תאריך שידור: נובמבר 2009
mmj dadלא הוצאה מוזיקלית, אלא פרק מאוד מוזיקלי בעונה 6 של הסדרה American Dad בו הלהקה השתתפה. זה אחד הפרקים הכי אהובים עלי של הסדרה. במהלכו סטן סמית’ הופך למעריץ אובססיבי של MMJ וג’ים ג’יימס בפרט. כולל לא מעט רפרנסים ללהקה ואת הקולות שלהם. יותר בגדול, של ג’ים שמככב שם. צפיתי בפרק הזה המון פעמים ואני עדיין נקרע מצחוק. חובת צפייה לכל אוהבי הלהקה. יש שם כמה קטעים וציטוטים קלאסים, כמו המשפט האהוב עלי בפרק:

This singer, Jim James, has the most angelic voice. He makes Enya sound like a Russian couple arguing at the bowling alley

פלוס יש גם רפרנס ל”כמעט מפורסמים”, אז בכלל…כמו כן כל המוזיקה בפרק מורכבת משירים של MMJ. יש כמה קטעים משעשעים במיוחד עם:
I’m Amazed
Remnants
Touch Me I’m Going To Scream Part 2
Phone Went West
בכתוביות הסיום של הפרק מוקרן Wordless Chorus מתוך ההופעה של Okonokos.

——————————————————————————————————————

Carl Broemel – All Birds Say
תאריך יציאה: אוגוסט 2010
51sDzKqWEuL

אלבום הסולו של קארל. שונה מהסאונד של MMJ ומבחינתי מראה עוד יותר עד כמה הוא מוזיקאי מוכשר. מלבד הגיטרות כמובן, הוא מנגן פה גם באס, פדל סטיל, סקסופון, כינור ועוד. הפיק את האלבום וגם שר. זה אלבום שאני מאוד אוהב. מתארח פה בו קוסטר, הקלידן של הג’אקט. השיר Carried Away מהאלבום מנוגן בהופעות של MMJ  לפעמים עם קארל על ה-Vocals, בגרסה ארוכה יותר ונהדרת.

Carried Away

Sunday Drivers

Carried Away – My Morning Jacket Version Live 

———————————————————————————————————

New Multitudes
תאריך יציאה: פברואר 2012
music_phases1

אלבום מחווה וסופר-גרופ נוספת שג’ים ג’יימס היה חבר בה. זהו פרויקט שיזמה בתו של וודי גאת’רי ובו שירים חדשים שהוקלטו ומתבססים על מילים של גאת’רי האב שנשארו במגירה. חוץ מג’יימס ה-New Multitudes כוללים גם את אנדרס פרקר, ג’יי פרר (Son Volt) ו-וויל ג’ונסון (Centro-Matic). תריסר השירים באלבום מתחלקים באופן שוויוני לגמרי בין חברי הלהקה; לכל אחד שלושה שירים אותם הוא עיבד ושר. כתבתי על הפרויקט יותר בהרחבה כשיצא.

Talking Empty Bed Blues

My Revolutionary Mind 

————————————————————————————————————-

Jim James – Regions of Light and Sound of God
תאריך יציאה: פברואר 2013
1355773010_cover

אלבום הסולו המלא הראשון של ג’ים ג’יימס. שונה מאוד מכל מה שעשה עם MMJ  לפני כן. יותר נסיוני ופוזל לכיוונים אחרים. ג’ים עושה באלבום הכל; החל מכלי הנגינה השונים והמילים עד להפקה והמראה הכללי של האלבום ובמיוחד האווירה והסאונד שלו. כתבתי עליו יותר בהרחבה בזמנו.

State of the Art

Actress 

———————————————————————————————————

Spanish Gold – South of Nowhere
תאריך יציאה: מאי 2014
spanish1-Listאלבום בכורה של טריו שכולל בתוכו את פטריק האלהאן, המתופף האדיר של MMJ. אלבום רוקנ’רול כיפי נורא, מלא בגרוב והשפעות של פסיכדליה, סול, גאראג’ ועוד. מאדו מהנה. היה אצלי בסיכום השנה האחרון של 2014.

Out On The Street

One Track Mind 

————————————————————————————————————

The New Basement Tapes – Lost On The River
תאריך יציאה: נובמבר 2014
th_326475f771b740ff2f93b9a9a6e4a16e_1417029098nbt.lotr.cd.cvr.rev.300copy1000x1000

פרויקט הסופר-גרופ האחרון של ג’ים ג’יימס בינתיים. אותו רעיון כמו ה-New Multitudes, רק עם חברים אחרים להרכב ושירים שמבוססים על מילים של דילן ולא וודי גאת’רי (הראשון הושפע מאוד מהשני). הפעם חוברים לג’יימס מרקוס ממפורד, אלביס קוסטלו, טיילור גולדסמית’ (Dawes) וריהנון גידנס, שכתבתי על אלבום הבכורה שלה לא מזמן. המפיק הוא טי בון בורנט והמילים של דילן לקוחות מתקופת הקלטות ה-Basement Tapes עם The Band. גם פה כמו עם ה-Multitudes, השירים מתחלקים במדויק בין חברי ההרכב, כשלכל אחד ארבעה מתוך העשרים באלבום אותם הוא עיבד ואחראי על הקולות הראשיים שלהם. השיר Down On the Bottom בוצע מוקדם יותר השנה גם ע”י MMJ בהופעות של One Big Holiday.

Down On the Bottom

Nothing To It 

———————————————————————————————————

Tribute Albums & Guest Appearances

בחלק האחרון איגדתי שירים בודדים של הלהקה או ג’ים לבדו באלבומי מחווה, הופעות אורח ועוד. יש די הרבה כאלו. מבחינתי הבאים הם היותר ראויים ואהובים עלי בפרט.

Jim James – Still Feeling Blue
מתוך ” Return to Sin City”. הופעת מחווה לגראם פרסונס ששוחררה על DVD  ב- 2005. חייב להוסיף גם את הגרסה של ג’ים ל-Hot Burrito #1 של פרסונס, שלא שוחררה רשמית, אלא הוקלטה לרדיו כשדיבר על המחווה הזו. פשוט כי זה יפה מדי לשמוע את ג’ים שר את אחד השירים האהובים עלי ביותר של גראם פרסונס.

My Morning Jacket – It Makes No Difference
מתוך Endless Highway, אלבום מחווה ל-The Band שיצא ב-2007. הלהקה מבצעת את השיר גם בהופעות. זה אחד השירים היותר אהובים עלי של The Band (וריק דאנקו בפרט), מתוך האלבום המאוד Underrated בשבילי “Northern Lights Southern Cross”.

Jim James & Calexico – Going To Acapulco
מתוך הפסקול של הסרט I’m Not There שיצא ב-2007. הרבה קאברים יפים לדילן שם, זה אחד היותר טובים, במקור מה-Basement Tapes של דילן ו-The Band. ג’ים גם מופיע בסצינה בסרט עם השיר כשהוא מרוח במייק-אפ לבן, כפי שדילן היה עושה בסיבוב ההופעות של ה-Rolling Thunder Revue של 75-76 (סיבוב ההופעות האהוב עלי של דילן אגב).

My Morning Jacket – All The Best
מתוך Broken Hearts & Dirty Windows. אלבום מחווה לג’ון פריין שיצא ב-2010.

My Morning Jacket – You’re a Big Girl Now
מתוך Chimes of Freedom, אלבום מחווה לבוב דילן שיצא ב-2012. גרסה קצת שונה ויפה לשיר הנפלא של דילן מ-Blood On the Tracks.

My Morning Jacket – Ophelia
מתוך Love For Levon, הופעת המחווה לליבון הלם שהוקלטה כחצי שנה לאחר מותו ב-2012. שוחררה רשמית על CD/DVD ב-2013. מיי מורנינג ג’אקט מבצעים שם גם את It Makes No Difference ו-The Night They Drove Old Dixie Down עם רוג’ר ווטרס ו-G.E. Smith (וכמו כן הלהקה מצטרפת לכל האמנים בסיום המופע עם The Weight).

My Morning Jacket – Leaving On a Jet Plane
מתוך The Music Is You, אלבום מחווה לג’ון דנבר ששוחרר ב-2013.

John Fogerty & My Morning Jacket – Long As I Can See The Light
מתוך האלבום Wrote A Song For Everyone של ג’ון פוגרטי מ-2013. אלבום בו פוגרטי מארח להקות ואמנים שונים בגרסאות חדשות לרוב לשירים קלאסים. MMJ מבצעים איתו את השיר מהאלבום הקלאסי Cosmo’s Factory של קרידנס.

Gov’t Mule & Jim James – Captured
מתוך האלבום Shout! של Gov’t Mule שיצא ב-2013. באלבום שני דיסקים כשבדיסק השני נמצאים כל השירים באלבום בביצועים עם סולן אורח בסגנון שונה.

My Morning Jacket – Farewell Transmission
מתוך אלבום המחווה Farewell Transmission: The Music of Jason Molina. יצא בשנה שעברה. הלהקה מבצעת את שיר הנושא ומביאה כבוד לג’ייסון מולינה ז”ל שנפטר במפתיע לפני שנתיים.

לשאר חלקי הפרויקט:
חלק 1 – Where To Begin
חלק 2 – I Needed It Most
חלק 3 – Master Plan
חלק 5 – Movin’ Away
חלק 6 – I Will Sing You Songs
חלק 7 – In It’s Infancy

אהבתם? שתפו את זה:

תגובה אחת על הפוסט “My Morning Project Vol. 4 – Off The Record

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *