עם יאנג בדרכים חלק אחרון: סוף הדרך בלייפציג וברלין

 

זהו. עוד גיחת הופעות שלי הסתימה. יש עוד הופעה אחרונה בטור הזה באוסטריה, אבל בשבילי האחרונה היתה אתמול בברלין. היה מדהים להיות חלק מסיבוב ההופעות אולי הכי מטורף בקריירה של יאנג. כזה שהתעלה על כל הציפיות, שהיו על רף די גבוה בלי קשר. לפני שאני מסכם הכל ומוסיף עוד קצת מילים ומספרים משוגעים לסטטיסטיקה (האישית שלי וההיסטורית של ניל), הנה הסיקורים של שתי ההופעות האחרונות שלי, בגרמניה.

בלייפציג הצטרף אלי גבריאל, חבר מישראל שהגיע לאותן שתי הופעות בגרמניה. היה כיף הפעם לדבר גם קצת עברית עם כל מיני חברים ופרצופים חדשים שמכירים את הבלוג או האישיות האינטרנטית שלי. בנוסף לכל רבבות החברים האחרים שלי מחו”ל שאני פוגש בכל טור. דגש עם ניל. ההופעה בלייפציג הביאה איתה שתי חזרות מטורפות של שירים. קודם כל את Saddle Up The Palomino, שבוצע לפני כן רק בשנת 1984. זה היה כבר השיר הרביעי מתוך American Stars ‘n Bars בטור הנוכחי.

IMG_1263

מיד אחריו הגיעה ההפתעה הממש ענקית של הערב, עם ביצוע היסטורי של Hawaiian Sunrise. לקח לי קצת זמן לקלוט איזה שיר זה. התקשיתי להאמין שזה קורה. השיר שהיה בסשנים לאלבום הגנוז Homegrown וגם לאלבום המתוכנן Human Highway עם CSNY שבסוף לא קרה. בוצע רק ב-1974 באותו סיבוב הופעות מוכר של הרביעיה. הוא גם שוחרר רשמית רק לפני שנתיים ב-Box Set המרובע. חזרה של השיר אחרי 42 שנים ופעם ראשונה בלי CSNY. נכנס למקום השלישי בטבלת הזמן הארוך ביותר בין ביצועים בקריירה של יאנג. טבלה שכתבתי עליה בהכנה לטור הזה וכל הפיסגה שלה נשלטת ע”י שירים עם Promise of the Real בשנה האחרונה.

מיד אחרי שתי החזרות הגדולות הגיע עוד היי-לייט אישי עם I Am A Child. ביצוע ראשון שלו עם Promise of the Real והוא השלים שלישיה רציפה של ביצועים ראשונים בטור הנוכחי. כמו כן עם שלושת השירים הללו, רשמית הטור הנוכחי הפך לסיבוב ההופעות עם הכי הרבה שירים שונים בקריירה של יאנג – 65 במספר. עקף את הסיבוב של השנה שעברה. בברלין אגב הם כבר הגיעו ל-67. היה בלייפציג גם עוד ביצוע של Razor Love, הפעם עם כל הלהקה ולא סולו אקוסטי כמו באמסטרדם. פלוס חוויתי שוב את Don’t Be Denied ו-Change Your Mind ועוד שלוש שעות נהדרות נוספות. כאלו שהשאירו לי הופעה אחרונה לסיום, שמגיעה עוד רגע.

IMG_1277

לייפציג 20-7-2016

After The Gold Rush
Heart Of Gold
The Needle And The Damage Done
(Mother Earth (Natural Anthem
Out On The Weekend
Saddle Up The Palomino
Hawaiian Sunrise
I Am A Child
Razor Love
Someday
Unknown Legend
Alabama
Words
Winterlong
Love To Burn
Powderfinger
Mansion On The Hill
Western Hero
Don’t Be Denied
Seed Justice
Change Your Mind
Like A Hurricane
Love And Only Love
Rockin’ In The Free World

 ———————————————————————————————————-

בברלין היה לי גם אקסטרא כיף מעבר להופעה שעוד רגע אגיע אליה. כל זאת בגלל שהגעתי לפה מוקדם כדי לבלות זמן עם חברים טובים שגרים בעיר ואירחו אותי אצלם לשבוע; ארז וענת. ארז גם הצטרף אלי להופעה המקומית והאחרונה בשבילי בטור. תמיד יש לנו הרבה שיחות מרתקות על מוזיקה מהזוויות והתפיסות השונות של כל אחד מאיתנו. כמו כן שיחות על כתיבה והבלוגים של שנינו. מי שבמקרה לא יודע או צריך תזכורת, ארז הוא הבעלים של הבלוג האדיר אנטנות השמיימה ואנחנו תמיד נהנים להכיר אחד מהשני דברים חדשים ולדסקס על סיכומי השנה המושקעים שלנו ועד כמה הם שונים, שזה נהדר. במיוחד במסגרת הבלוגים שמתופעלים ע”י בן-אדם אחד, עם טעם אישי ומיוחד.

הופעה אחרונה אצלי בטור תמיד מתובלת בלא מעט רגשות. כי צריך להיפרד שוב מכל החברים, כשאני לא יודע מתי תגיע הזדמנות הבאה לראותם, אם בכלל. כמו כן נפרדים גם מהאמן והמוזיקה החיה ונושמת הזו, ככה שתמיד בהופעות אחרונות שלי בחו”ל אני שואב הרבה, גם מהשירים המאוסים או אלו שראיתי הרבה בעבר. מי יודע אם זו הפעם האחרונה שאחווה אותם ככה.

IMG_1344

במהלך הערב הייתי עם ארז וגבריאל לידי, פגשתי גם את תום ועמוס לפני\אחרי ההופעה, עוד חברי פייסבוק שאני מכיר בגלל מוזיקה. היה כיף להתראות, גם אם לזמן קצר. הסט ליסט של ההופעה לא התעלה אצלי לרמות גבוהות, אך קיבלתי שני שירים שממש רציתי. את Peace of Mind היפה של Comes A Time שחזר בשנה האחרונה, ואיתו Bad Fog of Loneliness הקטן והמקסים, שגם כן עשה קאמבק עם Promise of the Real.

בנוסף אליהם ראיתי לראשונה גם את ?Are You Ready For The Country (עם ביצוע ראשון בטור) ועוד שני שירים מהאלבום האחרון “מונסנטו”. היה לי חבל שיש במקום Curfew ולכן ניל והחברים סיימו את ההופעה ללא הדרן. זה קרה גם בלייפציג. בברלין גם היתה הופעה קצרה יותר בגלל זה. אבל קשה להתלונן על הופעה של שעתיים ו-45 דקות בתור “קצרה”. הטור הזה פשוט יכול להפוך אותך למפונק.

אני ממש שמח שלפני כמעט חודשיים כתבתי את הפוסט המיוחד לקראת הטור הנוכחי באירופה, כי כל מה שכתבתי עליו התממש. לא סתם התממש, אלא התעלה על הציפיות חבל על הזמן. ראיתי את יאנג 8 פעמים לפני הטור הזה ועדיין חוויתי לא פחות מ-31 שירים בפעם הראשונה בלייב. הרבה מהם כללו חזרות מפתיעות, ביצועים נדירים ושירים מופלאים שאפשר היה לתפוס אולי רק בסיבוב הנוכחי. כזה שאחרי שהייתי חלק ממנו, אני עוד יותר בלב שלם אומר שהוא אחד הגדולים ביותר בקריירה של ניל יאנג. זה היה Tour אגדי.

IMG_1349

ניסיתי לתפוס כמה שיותר הופעות בדיוק בגלל התחושה והידיעה של הסגנון, הגיוון וההפתעות שנכנסים לסיבוב ההופעות הזה של Rebel Content. ואני כ”כ מאושר על זה. התחלתי את החווייה האישית שלי עם הערב הארוך, היסטורי ומשוגע באמסטרדם, שהפך לאחת ההופעות הכי טובות שראיתי בחיי. לא רק של ניל, אלא בכלליות. המשכתי עם ההופעה ברומא ועם ווילי נלסון ועוד תוספות נהדרות לסטטיסטיקות האישיות. הגעתי לגרמניה עם ההפתעות של לייפציג והסיום עם כל החברים בברלין. אין ספק שזו היתה אחת הגיחות המוצלחות. כזו שמשוייכת לסיבוב הופעות שאני בטוח שלא רק אני אדבר עליו עוד שנים. או אכתוב.

אני שונא פרידות. במיוחד כאלו של סוף של Tour אישי. כשיודעים שזו ההופעה האחרונה והיעד הבא הוא הבית. כי –
“It’s the circus. Everyone’s trying not to go home”

הפיתרון שמצאתי כל השנים הללו שאני טס ומטייל אחרי הופעות, הוא להמתין לדבר הבא. הציפיה המוזיקלית הבאה בתור, עם כל ההתרגשות לפני והרגעים הבלתי ניתנים להחלפה כשאתה שם וזה קורה. כפי שקרה בכ”כ הרבה רגעים ספציפיים קטנים וחוויות גדולות שלמות בשבועיים האחרונים עם ניל ו-Promise of the Real. אין לדעת אם החיבור הזה ימשיך, כי עם יאנג אף פעם לא יודעים מה הולך לקרות. אבל אני ממש אשמח אם הם ימשיכו יחד מעבר להופעות הבאות המתוכננות בסתיו. החיבור הזה יותר מדי טוב מכדי שייפסק אחרי שנה-שנתיים. מה שהם עשו הקיץ ובשנה האחרונה הוא לא פחות ממדהים.

כרגיל, אין לי מושג מתי והאם אראה את יאנג שוב. אם הקשר הזה אבל יימשך, כנראה שיש יותר סיכויים לסיבות נוספות שימשכו אותי לוותר על אמנים אחרים ולהשקיע את כל כולי בדינוזאור האהוב בן ה-70 הזה, שמוקף בילדים מתחת לגיל 30 שמוציאים ממנו דברים על הבמה שקשה לתאר כשאתה לא שם. לשמחתי נכחתי בשבועיים האחרונים ליד אותן במות, רגעים וצלילים בשביל לכתוב עליהם הביתה.

IMG_1379

בלי קשר לסיקור מהדרכים, פרויקט יאנג של הבלוג ימשיך השנה עם עוד חלקים מרתקים.

סט ליסט אחרון + קצת מהטור האישי בתמונות:

ברלין 21-7-2016

After The Gold Rush
Heart Of Gold
The Needle And The Damage Done
(Mother Earth (Natural Anthem
Out On The Weekend
Unknown Legend
Peace Of Mind
Human Highway
?Are You Ready For The Country
Someday
Winterlong
Bad Fog Of Loneliness
Alabama
Words
Powderfinger
Everybody Knows This Is Nowhere
Down By The River
Western Hero
People Want To Hear About Love
Country Home
Seed Justice
Monsanto Years
Wolf Moon
Love And Only Love
Rockin’ In The Free World

IMG_0844

IMG_0858

IMG_0863

IMG_1169

IMG_1168

IMG_1259

IMG_1289

IMG_1342

IMG_1355

IMG_1359

IMG_1364

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *