קול צעיר בלב קודר

לא כל יום תופס אותך אלבום של יוצרת שהקליטה ושחררה אותו עוד בטרם מלאו לה 20 שנה. לא כל יום אתה מוצא קול בגיל העשרה שיכול לרגש אותך מוזיקלית כמו אמנים כפולים ומשולשים ממנו בגיל. ג’סיקה לי מייפילד היא האחראית לאלבום וקול הזה. זכרו את השם כבר מעכשיו.

מייפילד מגיעה מקנט, אוהיו, וחגגה לא מזמן יום הולדת 21 נכון לכתיבת שורות אלו. הקריירה המוזיקלית שלה החלה לפני מספר שנים, כאשר מיני-אלבום עם שירים ביתיים שהקליטה בגיל 15 הגיע לאוזניו של דן אורבך, המתפקד כחצי מהצמד המוצלח The Black Keys. אורבך זיהה סגנון וכישרון כתיבה שלא רואים אצל נערות בגילה, לקח את מייפילד תחת חסותו והקליט איתה את אלבום הבכורה שלה, אותו גם הפיק.

ב-2008, כחודש אחרי שחגגה יום הולדת 19, יצא אותו אלבום, תחת השם “With Blasphemy So Heartfelt”.

בשמיעה ראשונה של האלבום היה לי קצת קשה להאמין שהמילים הללו וסגנון המוזיקה נכתבו על-ידי מישהי שעוד לא חגגה עשרים. מייפילד כותבת שירים קודרים, כנים, מאוד אישיים, שמוגשים עם קול צעיר ויפה, שלפרקים נראה שהוא מוכשר ובוגר הרבה יותר מגילו האמיתי.

“With Blasphemy So Heartfelt” – אלבום בכורה בוגר בהרבה מגילו…

בסגנון פולק רך וחודרני, אוחזת בגיטרה אקוסטית ומגובה על-ידי הלהקה הקטנה שלה (בולט שם המפיק אורבך, שמנגן פה על שלל כלים), ג’סיקה לי מייפילד מתבררת כיוצרת הצעירה אולי הכי טובה ששמעתי. לפחות בגיל הזה. היא לא נופלת לפופ מתקתק או סוג מוזיקה שהרבה נערות בנות גילה יפלו אליה. היא לא מהסוג שתתפסו ב-MTV וכדומה. המוזיקה והכתיבה שלה די עצובות, באווירה אפלה לעיתים, מלאות רגש ושברון לב. נראה שאין לה הרבה ניסיון חיים, אבל קשה לא להאמין לה כבר על המילים והצלילים הראשונים של Kiss Me Again המקסים שפותח את האלבום.

בהמשך בשירים כמו I’m Not Lonely Anymore או We’ve Never Lied אתה רוצה לדעת מאיפה כל זה מגיע ומתי היא הספיקה לקחת את המילים באלבום הזה בהתנסויות והרגשות בחייה הקצרים. היא שרה “You say god is testing us, and I have failed” בשיר Bible Days. היא מכוונת הרבה בשירים שלה כלפי מישהו, מספרת דרך מילים אמיתיות, בוגרות הרבה מעבר לגילה. יש באלבום הזה משהו ששואב אותך ובאותה מידה גורם לך לחשוב שאם היא כותבת ככה באלבום בכורה בגיל כזה צעיר, מפחיד לחשוב איך יישמעו אלבומים מאוחרים יותר. מפחיד במובן החיובי והמסקרן שלו.

את האלבום הזה קניתי וגיליתי שנתיים אחרי שיצא. לא חשבתי שהילדה המוכשרת הזו מאוהיו תצליח לתפוס אותי ככה. אין ספק שאת אלבומה השני של ג’סיקה לי מייפילד אקנה ברגע שיצא, מתוך סקרנות גדולה לאיפה היא ממשיכה אחרי כזה אלבום בכורה. השירים שלה קודרים, אך העתיד שלה נראה בהיר.

עוד שתי טעימות מהאלבום:

For Today

The One That I Love Best

אהבתם? שתפו את זה:

תגובה אחת על הפוסט “קול צעיר בלב קודר

  1. אחלה review. בדיוק איך שהרגשתי כששמעתי אותה לראשונה. בוגרת וכנה ברמות קצת מוגזמות אפילו. דברים שלא כל אמן היה מוציא החוצה בצורה כל כך עירומה וישירה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *