ג’ף בק בארץ הקודש ועדכונים נוספים

לא כתבתי בזמן האחרון, יש קצת לחץ בעבודה ועיסוקים אחרים (ככה זה שעובדים בהוצאת ספרים ומתקרבים לשבוע הספר). אבל זה לא אומר שאין עדכונים! אז הנה כמה אחרונים למעוניינים והמעוניינות:

נתחיל עם הביקור המפתיע בארצנו הקטנה – הגיטריסט האגדי ג’ף בק הולך לנחות אצלנו ב-5 באוקטובר. ידיעה ששימחה אותי מאוד. בק שנים מהגיטריסטים האהובים עלי. אני אוהב במיוחד את ההרכבים להם היה שותף בשנות השישים: ה-Yardbirds כמובן (היה חלק משלישיית הגיטריסטים המופלאים של ההרכב, עם קלפטון לפניו וג’ימי פייג’ אחריו וגם תקופה קצרה ומלהיבה שלהם יחד בלהקה) ולאחר מכן ה-Jeff Beck Group שהוציאו שני אלבומים מצויינים בסוף אותו עשור של הסיקסטיז.

ברוב ארבעת העשורים האחרונים בק מתמקד במוזיקה אינסטרומנטלית. אבל כזו שהיא מקורית ומצויינת. גם אם זה קצת רחוק מהסגנון של הלהקות המוקדמות שלו. כשהוא במרכז הבמה הוא פונה לג’אז ופיוז’ן בשילוב רוק אינסטרומנטלי. עושה דברים נפלאים עם הגיטרה, גם בהחלט כיום. אני בטוח אהיה שם בקיסריה. ממליץ להצטרף.

למי שרוצה להתאמן יש לכם מספיק זמן להאזין לאלבומי הסולו האינסטרומנטלים המוקדמים “Blow By Blow” ו- “Wired”. כמו כן, כדי לקבל מושג מה יהיה בהופעה בארץ מומלץ להניח את הידיים על הוצאת הלייב הדי חדשה “Performing This Week…Live At Ronnie Scott’s” שיצאה לפני שנה וחצי.

וכמובן אלבומו הממש טרי, “Emotion & Commotion”, ששוחרר לפני שבועיים תמימים.

רק חבל שהבאסיסטית הצעירה המלהיבה (והחמודה) טל וילקנפלד לא מופיעה איתו השנה. הוסיפה הרבה להרמוניה המוזיקלית ויחידת הקצב מאחורי הגיטרה של בק.

ג’ף בק. שווה לבוא.

מה עוד? אז ככה, להקתי האהובה ה- Black Crowes יצאו ביום העצמאות שלנו בהודעה מלהיבה ועם זאת קצת עצובה. מאוגוסט עד דצמבר הם יוצאים לסיבוב הופעות שיציין 20 שנה שלהם בדרכים, ובסיומו הלהקה תצא לחופשה ללא תאריך חזרה…לכן הם אומרים להתראות בסיבוב הזה והולכים גם בגלל זה וגם בגלל ה- 20th anniversary שלהם לערוך הופעות מיוחדות מאוד של 3 שעות כל ערב, המכילות שעה וחצי של סט אקוסטי ולאחר מכן עוד שעה וחצי של סט חשמלי. סוג של הופעות חלומות למישהו שהמוזיקה שלהם אצלו בורידים, כמוני.

מה שעוד עצוב בנוסף לפרידה זו העובדה שכל ההופעות בארה”ב…מה שאומר שעבדכם הנאמן ברגעים אלו ממש מנסה להוציא ויזה לארה”ב ואם זה יצא לפועל אעשה את כל המאמצים לטוס לראותם בחמישה ערבים רצופים בניו יורק בסתיו.

ועכשיו לחדשות משמחות נטו על הוצאות שבדרך:

כבר סיפרתי על ההוצאה מחדש של אלבום המופת של הרולינג סטונס “Exile On Main Street”, שיוצא מחדש באמצע מאי עם בונוסים ותוספות. אז קודם כל הנה טעימה של הסינגל ששוחרר לכבוד Record Store Day החודש, לשיר Plundered My Soul. אחד השירים מהקלטות האלבום שנשארו על מדף העריכה ומשוחררים כעת (עם קצת עבודה וליטושים חדשים). נשמע לא רע. יהיו עוד תשעה קטעים מאותן הקלטות שישוחררו במהדורה המיוחדת של האלבום.

נשארים עם הסטונס ולעוד הוצאה במסגרת חגיגות Exile On Main Street. הפעם בחודש יוני והפעם זה סרט דוקומנטרי חדש ששמו “Stones In Exile”, שיוצא ב-DVD באמצע החודש. עם קטעים וראיונות על הקלטת אותו אלבום קלאסי צפוי להיות מעניין. מוזמנים לצפות בטריילר לסרט ממש כאן.

“Stones In Exile”

נעזוב את הסטונס ונתגלגל להוצאות חדשות בעתיד הקרוב. קודם כל ראוי לציין שאלבום הבכורה של ההרכב Truth & Salvage Company הגיע לאמזון. כדאי להכין את הארנקים.

ועוד שני אלבומים חדשים שאני ממתין להם מגיעים ביוני:

אחד זה אלבום האולפן החדש של Grace Potter & The Nocturnals. מי שלא שמע עדיין את גרייס פוטר, אנא עשו זאת. הקול והכריזמה שלה יחד עם הלהקה המלהיבה שמגבה אותה הופכים את ההרכב לעוד אחד ששווה מאוד להכיר כיום. מהקולות הנשיים שאני מאוד מחבב בסביבה. הנה טעימה קטנה של הקטעים המסיימים את אלבומם “Nothing But The Water” שאני נורא אוהב.

השני זה אלבום הופעה של ה- Derek Trucks Band. אלבום כפול ששמו Roadsongs שלקוח מסיבוב ההופעות של ההרכב בשנה שעברה. סיבוב שגיבה את אלבומם הפשוט מצויין Already Free והיה לי העונג להיות חלק ממנו. דרק טראקס הוא הגיטריסט מספר 1 שלי היום בעולם המוזיקה. לפני שנה בדיוק טסתי במיוחד לראות אותו ואת הלהקה בשלוש הופעות באנגליה. קצת רוק דרומי, מטובל עם בלוז, ג’אז, מוזיקה שורשית ואינדיאנית, ועוד הרבה השפעות מעבר לזה. כל זה מסביב לגיטרה והכישרון המדהים של דרק טראקס. נגן הסלייד הכי טוב בעולם. נקודה. גם מי שמכיר את דרק מהלהקה השניה בה הוא חבר, ה- Allman Brothers Band כמובן, חייב לעצמו לשמוע את הדרק טראקס בנד. זה משהו אחר לגמרי.

טעימות מענגות:

Derek Trucks Band – Down In The Flood

Derek Trucks Band – Sahib Teri Bandi / Maki Madni

אז שווה לחכות. שווה לבדוק. שווה להשקיע. או לפחות לשמוע…אלו סוף העדכונים לרגע זה. נשתמע בקרוב.

Derek Trucks. מאלבומו הפרטי של הכותב.

אהבתם? שתפו את זה:

3 תגובות על הפוסט “ג’ף בק בארץ הקודש ועדכונים נוספים

  1. ויש עוד תוספת רשמית עכשיו –
    http://jazz.caesarea.com/

    ג’ון מאייל מגיע גם כן לישראל, ב-3 ביוני, במסגרת פסטיבל הג’אז בקיסריה. האיש שהקים את ה-Bluesbreakers, שנמצא שם במרכז באלבומים הנפלאים של ההרכב עם קלפטון ועם פיטר גרין…

    אני כנראה לא אוכל להיות שם. חבל. זה היום השני של שבוע הספר.

  2. אין מה להגיד אגדות,כל מה שטרקס עושה מצויין,מומלץ מאוד ליראות בוידאו כדי להבין את הכישרון.הוא מושפע מאוד גם מג’אז.
    עוד גיטריסט מעולה הבן זוג באולמן הוא וורן היינס מצויין.

  3. מומלץ עוד יותר להיות שם כשזה קורה 🙂

    פגשתי גם את דרק וגם את וורן באופן אישי. עם וורן בכלל היה לי סיפור ממש יפה אחרי ההופעה פה בארץ של Gov’t Mule ביוני האחרון (הוא זכר אותי מהופעות בחו”ל שטסתי אליהן וביקש לפגוש אותי מאחורי הקלעים אחרי ההופעה וכו’). גם אותם וגם את הדרק טראקס בנד טסתי במיוחד לראות בחו”ל וכל הופעה הייתה מצויינת. שניים מהאמנים והגיטריסטים האהובים עלי ביותר כיום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *