My Morning Project Vol. 6 – I Will Sing You Songs

מיי מורנינג ג’אקט היא מלהקות הלייב המובהקות שלי. הקסם הגדול והאמיתי איתם מגיע על הבמה. שם הכל קורה. אלבומי האולפן מבחינתי הם רק בסיס או הכנה לעוצמה האדירה שלהם בהופעות. עם כל החשמל והאווירה, התוספות בשירים והביצועים שמתעלים לחלוטין על גרסת האלבום.

בחלק הזה אני מציג עשר תחנות “Live” של הלהקה בעשור האחרון, עם הליין-אפ המוכר והטוב שלה כיום. הופעות\הוצאות מיוחדות, מומלצות, חשובות ואפילו טיפה אישיות על הדרך הארוכה של הלהקה על הבמה בין השנים והגדולה שלה במקום הזה, מול הקהל, כשהאורות כבים והעוצמה הכי גדולה של מיי מורנינג ג’אקט מקבלת חיים.

Okonokos
תאריך יציאה: ספטמבר\אוקטובר 2006
161929

אלבום ההופעה הרשמי הראשון של הלהקה. השירים ממנו לקוחים משני ערבים בסיבוב ההופעות של “Z” שנערכו ב-Fillmore האגדי והנפלא של סן פרנסיסקו בנובמבר 2005. בספטמבר יצא האלבום הכפול וכחודש לאחר מכן יצא גם ה-DVD שהצטרף אליו להשלמת החבילה. 21 שירים מתוך שני הערבים הללו נמצאים בהוצאת ה-CD. בהוצאת התקליט המרובע של האלבום יש עוד שלושה שירי בונוס.

רוב השירים לקוחים מ-“Z” (שמונה מתוך העשרה שבאלבום) ומהאלבום שקדם לו It Still Moves (שבעה שירים), בנוסף לעוד רצועות משני האלבומים הראשונים של הלהקה. ביצועים מעולים, סאונד מצויין. לחלוטין מאלבומי ההופעה היותר טובים מבחינתי שיצאו בשנות האלפיים. כמו כן מקום טוב לגלות את MMJ בלייב למי שלא נחשף להופעות מלאות מהארכיון וכדומה.

Run Thru

Worldless Chorus

Steam Engine 

——————————————————————————————————————

Bonnaroo’s Epic Performance 2008
תאריך: 13 ביוני 2008
mmj-roo

למיי מורנינג ג’אקט היסטוריה ארוכה וקרובה עם פסטיבל Bonnaroo שמתקיים כל שנה במנצ’סטר, טנסי. הם הגיעו לשם לראשונה בפסטיבל של 2003. חזרו ב-2004, קיבלו זמן ארוך יותר ב-2005 ועם גל ההצלחה של “Z” ב-2006 כבר קיבלו זמן מכובד עם הופעה של שני סטים. בשנת 2007 הם לא השתתפו, אבל חזרו ב-2008 לאחת ההופעות הכי מדהימות בקריירה שלהם…

הלהקה עלתה לבמה בסביבות חצות וירדה ממנה אחרי כמעט 4 שעות של הופעה ומרתון מטורף עם 35 שירים. בחלק מהזמן ירד גשם שוטף, אבל זה לא מנע אירוע מדהים שמדברים עליו עד היום. זו לא רק אחת ההופעות הזכורות והמיוחדות בקריירה של הלהקה, אלא גם בהיסטוריה של הפסטיבל. או בעולם המוזיקה וההופעות בכלל בשנות האלפיים. לא מעט מחובבי MMJ שהיו שם (וגם קהל רחב יותר) מחשיבים אותה כאחת ההופעות הכי טובות שראו בחיים שלהם.

ההופעה הזו התרחשה ימים בודדים אחרי שיצא האלבום Evil Urges וכוללת את כל השירים באלבום חוץ משניים. בתוך הסט המטורף והארוך היו גם מספר קאברים מפתיעים, בין השאר ל-Kool & The Gang, ג’יימס בראון, Sly & The Family Stone, מוטלי קרו ו-Funkadelic. בנוסף התארח גם גיטריסט מטאליקה קירק האמיל והשחקן זאק גליפיאנקיס היה על הבמה עם הלהקה בהדרן. אחרי הסט האגדי הזה הלהקה פסחה על הפסטיבל שנתיים, אך חזרה אליו בשלוש השנים האחרונות (כולל ג’ים סולו ב-2013) ותגיע אליו גם השנה כדי לגבות את האלבום החדש The Waterfall. הופעה אבל כמו זו של 2008 כנראה לא תחזור על עצמה.

לשמיעת ההופעה המלאה

Touch Me I’m Going To Scream Part 2 – Bonnaroo 2011

——————————————————————————————————————

New Year’s Eve in New York City
תאריך: 31.12.2008 – 1.1.2009
mmjnye

ביום האחרון של 2008 הלהקה רשמה אבן דרך בקריירה כשהגיעה לנעול את השנה בהופעה מיוחדת ב-Madison Square Garden של ניו יורק. גם פה לילה שנמשך כמעט 4 שעות וכלל 33 שירים, פלוס הספירה לאחור בחצות להכנסת שנה חדשה, תוספת של מקהלת כלי נשיפה בחלק מהשירים, החלפת תלבושות, ג’ים ג’יימס ב-Look מצוחצח ומגולח לגמרי ולא מעט קאברים מגניבים לגמרי (קרטיס מייפילד, מרווין גיי, סם קוק, Dion ועוד).

הלהקה סיימה שנה מוצלחת במיוחד בחגיגה גדולה בתפוח הגדול, גם לה וגם לכל הקהל ומי שתמך בהם מתחילת הדרך עד להצלחה של השנים הללו. מבחינתי זו היתה החגיגה שהגיעה להם על השנים הנפלאות וגם סיום ראוי לתקופה הטובה ביותר שלהם אצלי מבחינת הקלטות אולפן ויצירה.

לשמיעת ההופעה המלאה 

——————————————————————————————————————-

Terminal 5  – “The Albums” Run
תאריך: 18 עד ה-23 באוקטובר, 2010
terminal 5

בשנת 2010 הלהקה חזרה לעוד אירוע סופר מיוחד בניו יורק. ריצת חמש הופעות רצופות באולם ה-Terminal 5, כשכל ערב מוקדש לאלבום אחר בקריירה שלה (באותו הזמן). בכל הופעה הם ניגנו אלבום שלם לפי הסדר, מתחילתו עד סופו + הדרן של שירים נדירים וקאברים מאותה תקופה שבו שוחרר האלבום הספציפי של כל יום. החל מ-The Tennessee Fire עד Evil Urges, הם עברו כרונולוגית על חמישה אלבומים מלאים בחמש הופעות. לכל ערב\אלבום גם עוצב פוסטר מיוחד משלו.

עד היום ההקלטה הרשמית לא שוחררה והיו המון דיבורים על זה במשך השנים. זה נחשב כאחד ה-Holy Grails של ההרכב מבחינת הקלטות מהכספת שלא שוחררו. אני מקווה שיום אחד כל הריצה תצא בשלמותה, כי אלו באמת היו ערבים מיוחדים וחד-פעמיים.

אגב, אני כמעט והייתי שם…היו שתי ריצות מיוחדות של הופעות באותו החודש בניו יורק. זאת של MMJ וריצת 5 הופעות אדירה גם של הבלאק קרואוז, שהתחילה ב-Halloween, כשבוע אחרי הריצה של הג’אקט. לא יכולתי (פיננסית) ללכת לשתיהן וליבי היה יותר עם הקרואוז. לא מצטער כמובן, כי חוויתי ריצה חלומית שכוללת את ההופעות הכי טובות כנראה שראיתי בחיים (מלא חלומות התגשמו לי שם וראיתי בלייב דברים שלא חשבתי שמעולם אראה). אם הייתי הולך להופעות של MMJ בטח הייתי חושב אותו הדבר כשהייתי עובר על הסט-ליסטים של הריצה האחרת…אבל הייתי קרוב. זה גם היה הביקור הראשון שלי במנהטן, מהטיולים הכי קרובים לליבי.

Butch Cassidy

I Needed It Most

——————————————————————————————————————-

The Academy 2, Manchester, England
תאריך: ה-6 בנובמבר 2011
IMG_0446

אם כבר מדברים על חוויות אישיות…זו דווקא לא היתה הופעה זכורה או מיוחדת או בולטת בקריירה של הלהקה. אבל כן בשבילי. זו היתה הפעם הראשונה שראיתי אותם בלייב. באחת הגיחות הקצרות שלי להופעות, טסתי לשלושה ימים כדי לתפוס אותם + משחק כדורגל במנצ’סטר ואז את גיליאן וולש באמסטרדם. זה היה בסיבוב של Circuital באירופה.

הייתי בהמון הופעות בחו”ל ואת רובן אני זוכר ממש טוב, אבל איכשהו ההופעה הזו היתה כמו חלום ממש נפלא שמתעוררים ממנו ומנסים נורא להירדם שוב וללקוט ולזכור את כל הרגעים הללו כדי לחוות אותם שוב. כמובן שאני זוכר את ההופעה והחווייה, אבל זה עבר כ”כ מהר והייתי כ”כ בתוך זה, ככה שהראש מנסה לחזור לרגעים הללו שאי אפשר לשחזר.

IMG_0458

מזכרות פיזיות שחזרו איתי הביתה

 

בכלל, זה היה אחד הימים הכי נהדרים מוזיקלית שעברתי. התחיל עם ההגעה לאולם, פגישה ושיחה קצרה עם טומי וג’ים, ואז פגשתי את חברי The Head And The Heart שהוקסמתי מהם נורא והיו מהופעות החימום הטובות שראיתי. ואז MMJ עלו לבמה ובמשך שעתיים הייתי בתוך פיצוץ קוסמי של Body & Mind שרק רסיסים ממנו נשארו איתי אחר כך. אומנם לא היה משהו ממש מיוחד בסט-ליסט וגם היו שם שבעה שירים של Circuital שהייתי שמח להחליף באחרים, אבל להיות בהופעה שלהם בפעם הראשונה, זה לא משנה. אתה סופג כל שיר, בולע כל מילה וצליל ולא רוצה שאף אחד יסתיים, לעולם.

רגעי השיא האישיים שלי מההופעה היו Phone Went West שנורא שמחתי לתפוס, הביצוע של Smokin’ From Shootin’, חברו לאלבום “Touch Me Pt. 2”, ההתחלה והסיום של Off The Record ואולי מעל כולם הסאגה המרהיבה של Steam Engine בלייב. הכל אבל היה נפלא. ארבע שנים כמעט עברו מאז ואני לא יכול לחכות לעוד חווייה דומה בספטמבר הקרוב כשאראה אותם שוב.

Holdin’ On To Black Metal

Golden

——————————————————————————————————————-

Red Rocks 2012
תאריך: 3-4 באוגוסט 2012
emek my morning jacket red rock posters   2

בתחילת חודש אוגוסט דאז הלהקה הודיעה על פתיחת הארכיון שלה עם ה-Official Bootlegs שיוצאו למכירה, אם אלו הופעות חדשות או ישנות מהקריירה. שתי ההופעות הראשונות שיצאו בזמן אמת הן אלו של Red Rocks, במקום היפה שם במוריסון, קולורדו (נחשב ע”י רבים לאחד המקומות היותר טובים להופעות בארה”ב). אלו היו הופעות של No Repeats בהן הלהקה לא חזרה על שום שיר פעמיים בשני הערבים. הופעות אדירות, באיכות מעולה. כל ערב ארוך כולל 29 שירים, ככה שיש פה 58 שירים שונים בחבילה אחת, עם הרבה נציגים מששת האלבומים של ההרכב.

בין הקאברים המיוחדים אפשר למצוא את Never Tear Us Apart של INXS, את Rock The Casbah של הקלאש, Isn’t It a Pity של ג’ורג’ האריסון ועוד כמה מעולים שהלהקה יותר רגילה לבצע. הייתי אומר שזו ריצת ההופעות הכי טובה של מיי מורנינג ג’אקט בשנים האחרונות אם לא היה את החלק הבא פה ברשימה…

Dancefloors

Phone Went West

Bermuda Highway

לרכישה:
ערב 1 \ ערב 2

—————————————————————————————————————-

The Capitol Run
תאריך: 27-28-29 באוקטובר 2012
capitol 2012

לקראת סוף שנת 2012 הלהקה הגיעה לשלושה ערבים בפורט צ’סטר, ניו יורק, באולם הנפלא של ה-Capitol (שתקוע באיזור מחורבן, אבל למי שיוצא להגיע לשם להופעה – מומלץ מאוד). גם שלושת הערבים האלו שוחררו בארכיון הלייב הרשמי וגם הם היו ערבים של No Repeats. אלו ההקלטות הרשמיות האהובות עלי ביותר. מארז מושלם של MMJ בלייב. 64 שירים שונים על-גבי 3 הופעות מרהיבות ומדהימות כאחד. הם עוברים פה על רוב השירים באלבומים, פלוס מבחר יפה של שירים נדירים גם מהקריירה.

אם הייתי צריך להראות למישהו מה זה הג’אקט בלייב, אז זה המארז שהייתי מביא לשמוע. פשוט כי הוא כולל מבחר שירים ענק, גיוון רחב, ביצועים מושלמים וחוזק גדול של Live. יש את כל הדברים האלה גם בהקלטות שלRed Rocks, אבל פה זה התרחב עוד יותר. מריצות ההופעות הכי טובות בקריירה של הלהקה מבחינתי.

War Begun

Masterplan

Cobra

I Will Be There When You Die

לרכישה:
ערב 1 \ ערב 2 \ ערב 3

——————————————————————————————————————

New Year’s Eve in Boston
תאריך: 31.12.2012 – 1.1.2013
MMY NYE 2012 BOSTON FINAL FINAL2

עוד חגיגת סוף שנה שהמשיכה את זו של ה-Capitol. הפעם ב-Agganis Arena של בוסטון. הופעה מאוחרת שנעלה שנה והוציאה לדרך אחת חדשה. חגיגה של 27 שירים, עם In The Midnight Hour של וילסון פיקט, All Night Long של ליונל ריצ’י, Hungry Heart של ספרינגסטין, Touch Me Pt. 1 שעובר ל-Wordless Chorus ואז מתחבר ל-Touch Me Pt. 2…ועוד יופי של דברים נוספים. איכות פחות ממושלמת כמו פורט צ’סטר ורד רוקס, מה שלא מוריד מהכיף של לשמוע את זה.

Off The Record

לרכישה 

——————————————————————————————————————

One Big Holiday
תאריך: 26 עד ה-29 בינואר 2014
c7e86f6194d6f6c6732ee177d1215f96

אם בחגיגות עסקינן…אז בתחילת השנה שעברה מיי מורנינג ג’אקט הוציאו לדרך את הפסטיבל הפרטי שלהם – One Big Holiday. אירוע ראשון שנפרס על מספר ימים במתחם ה-Hard Rock Hotel ב-Riviera Mara שבמקסיקו. מקום טרופי יפה, במה גדולה, קהל שהגיע במיוחד ומסיבה אחת גדולה שכולה מיי מורנינג ג’אקט. גם אורחים מוזיקליים הוזמנו כמו ה-Flaming Lips וה-Preservation Hall Jazz Band. גם בוב וויר מהגרייטפול דד עלה להתארח בכמה שירים. הג’אקט ערכו שלוש הופעות מרכזיות שלהם ומסביב היו עוד אירועים, כמו עמדת DJ וטורנירי פוקר של חברי הלהקה והמון דברים צדדים כאלו. סוג-של חופשה מושלמת לכל חובב של הלהקה, כי מקבלים פה הופעות מעולות, ים, חופש, אווירה מגניבה, אינטרקציה עם חברי ההרכב ועוד.

האירועים המרכזיים היו כמובן ההופעות, שהן שוות בהחלט. מלאות בחפירה עמוקה בקטלוג, שירים שלא קל לתפוס בלייב, הופעות אורח של ההרכבים הנלווים וכמובן קאברים ייחודיים.

Circuital

One Big Holiday 

לרכישה:
ערב 1 \ ערב 2 \ ערב 3 \ המארז השלם 

—————————————————————————————————————-

One Big Holiday 2
תאריך: 31 בינואר עד ה-3 בפברואר 2015
status-one-big-holiday

השנה האירוע המשיך למסורת כששוב הלהקה הגיע לאותו המקום לעוד מסיבה מוזיקלית גדולה. הפעם ליוו אותם בין השאר Band of Horses ו-The War On Drugs. שוב מלא אירועים וגם עוד שלוש הופעות חגיגיות. השנה היתה הרבה ציפיה, כי אלו היו ההופעות הראשונות של MMJ מזה שנה שלמה. מאז האירוע הקודם הם לא היו על במה.

הסט-ליסטים היו מהנים ביותר, במיוחד הקאברים המגניבים. בנוסף גם בכל הופעה הלהקה ביצעה לראשונה שיר חדש מתוך האלבום הטרי שבדרך – The Waterfall. הערבים הללו היוו סיפוק גדול של געגוע לשמיעה של הג’אקט בלייב וכמו כן הכנה לסיבוב ההופעות המלא שיוצא לדרך ב-15 למאי, ממש עוד מעט. סיבוב ארוך שמגבה אלבום חדש וכנראה יספק לנו עוד כמה וכמה רגעי Live בלתי נשכחים שעוד אכתוב עליהם בעתיד.

I Think I’m Going To Hell

(Only Memories Remain (first time played

לרכישה:
ערב 1 \ ערב 2 \ ערב 3 \ המארז השלם 

—————————————————————————————————————-

“…I will sing to you of greater things” 

 לשאר חלקי הפרויקט:
חלק 1 – Where To Begin
חלק 2 – I Needed It Most
חלק 3 – Master Plan
חלק 4 – Off The Record
חלק 5 – Movin’ Away
חלק 7 – In It’s Infancy

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *