הגשם המיילל, הבוס וצרות אחרות

אפתח עם אלבום השבוע הטרי שעשה לי את השבוע החורפי החולף:

Howlin’ Rain – The Russian Wilds

האלבום השלישי הטרי של Howlin’ Rain, שחיכיתי לו מאז שהכרתי אותם לראשונה לפני 4 שנים. אז יצא אלבומם השני, “Magnificent Fiend”, שהיה אחת ההפתעות הגדולות ביותר שלי של 2008. ההרכב מסאן פרנסיסקו נשמע כאילו לגמרי נשלף משנות ה-70. כאילו הם קפצו בזמן מאותו עשור. ואני מת על זה. תמיד תיארתי אותם כשילוב של Humble Pie פוגשים את The Faces…גם הסולן שלהם, איתן מילר, נשמע כמו הכלאה בין סטיב מריוט לרוד סטיוארט הצעיר.

יש ב-Howlin’ Rain השפעות נפלאות של אסיד-רוק, פסיכדליה, כל מיני Jam-Bands והרבה דברים טובים שהגיעו מסצינת סאן פרנסיסקו מאז ועד היום. הם גורמים לי להרבה הרגשה של חזרה בזמן, אך באותו זמן לחוש משהו טרי. בהאזנה הראשונה ל- “The Russian Wilds”, כבר בצלילים הראשונים של רצועת הפתיחה עם 8 הדקות של “Self Made Man” (ובמיוחד בסולו הענק באמצע), אמרתי לעצמי “הם חזרו!”. בינתיים זה האלבום האהוב עלי מבין אלבומי פתיחת 2012.

על ציור עטיפת האלבום אחראי האמן Arik Roper, שעשה גם את עטיפת האלבום הקודם שלהם (ובין השאר עושה עבודות לכל מיני אמנים שאני אוהב). כדאי לבקר באתר שלו ולבדוק גם עבודות אחרות.

טעימות:

Howlin’ Rain – Self Made Man

Howlin’ Rain – Strange Thunder

——————————————————————————————————————–

ברוס ספרינגסטין מוציא השבוע את “Wrecking Ball”, אלבום האולפן ה-17 שלו. לכבוד האירוע בשבוע החולף חגגו את “שבוע ברוס ספרינגסטין” בתוכנית ה-Late Night של ג’ימי פאלון. הבוס התארח, פתח ונעל את השבוע עם ביצועי לייב ובאמצע היו גם אמנים אחרים שביצעו שירי ספרינגסטין ישנים.

פן קומי היה שם גם, כאשר ספרינגסטין חבר שוב לג’ימי פאלון למערכון מוזיקלי. הבוס בתור עצמו משנות ה-80 ופאלון בתור ניל יאנג משנות ה-70 (אחד החיקויים הטובים שלו), מבצעים, כן כן, את “Sexy And I Know It”. זו פעם שניה שהם עושים משהו כזה, אחרי שביצעו ככה את “Whip My Hair” לפני מספר שנים.

קטעי ספרינגסטין מאותו שבוע:

We Can Take Care of Our Own” מהאלבום החדש 

“Jack Of All Trades” מהאלבום החדש

ביצוע עם The Roots ל- “E Street Shuffle” מאלבומו השני המצויין של הבוס

הקטע הקומי החדש של פאלוןיאנג וספרינגסטיןבוס מבצעים את “Sexy And I Know It”

והקטע הקומי הישן יותר עם “Whip My Hair”

 

——————————————————————————————————————–

– אם כבר קטעים קומיים, אז ג’ימי קימל חשף בתוכנית שלו לכבוד האוסקר את הטריילר של “Movie: The Movie”. שלל הכוכבים בסרטון הופכים אותו לדי משעשע.

– בחזרה למוזיקה…דוקטור ג’ון הוותיק חובר לחצי מהבלאק קיז, דן אורבך, לאלבום חדש. נשמע מעניין. לאלבום קוראים “Locked Down” והוא יוצא באפריל. אפשר כבר להאזין לשיר Revolution מתוכו.

– מדוקטור לדוקטור…אתמול חגג הסופר ת’יאודור גייזל, הידוע לנו יותר בשם דוקטור סוס, יום-הולדת 108. איפה שהוא לא יהיה כיום, נח לו בשלווה וחורז חרוזים…דוקטור סוס היה מההשפעות הכי גדולות עלי בילדותי ועד היום. נזכרתי בספר האהוב עלי כנראה שלו – “I Had Trouble in Getting to Solla Sollew”, שגדלתי עם השם העברי שלו “יש לי צרות אבל לא כאלה”. הספר הזה לימד אותי שצרות תמיד יהיו בחיים, אבל הפיתרון הוא לא לברוח מהן, אלא להתמודד איתן. אחד ממוסרי ההשכל היפים ביותר שדוקטור סוס הכניס לספריו ולחיי.

הספר הכניס לי לראש גם את השיר הקטן והמקסים “Trouble” של Little Feat, מאלבומם האהוב עלי עד-מאוד “Sailin’ Shoes”. אז איתו אסיים את הפוסט. שיהיה שבוע טוב עם כמה שפחות צרות.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *