פלייליסט חדש: דיקי בטס

מוקדם יותר החודש דיקי בטס עבר שבץ קל ויצא ממנו, אך בשבוע האחרון עבר תאונה ליד ביתו שגרמה לדימום מוחי והכניסה אותו למצב קריטי. אתמול הוא עבר ניתוח ולפי דיווחים ממשפחתו הוא היה הצלחה. אז הוא כנראה במצב יציב נכון לכתיבת שורות אלו.

דיקי בטס בן 74 כבר. הוא מחברי הלהקה המקוריים של The Allman Brothers Band, מההרכבים היותר קרובים לליבי והוא גיטריסט ויוצר ענק. הוא היה שם עם הלהקה האדירה ההיא מתחילת הדרך בסוף שנות השישים עד עזיבתו בשנת 2000. ניגן בתקופה המוקדמת לצד דוויין אולמן ואחרי מותו של אולמן בשנות השבעים התחיל לבלוט הרבה יותר עם כתיבת השירים ובתור הגיטריסט הבכיר בהרכב. היה שם גם בתקופת הקאמבק בסוף שנות השמונים והתחייה המחודשת הפשוט מופלאה של האולמנים בשנות התשעים, לצד וורן היינס. בכל הזמן הזה הוא המשיך ליצור ולהיות אחראי על שורת שירים נהדרים. כשעזב הוחלף ע”י דרק טראקס, שנשאר בהרכב הקבוע במילניום הנוכחי עד הופעת הפרידה של האולמנים ב-2014.

בטס כאמור אחראי על המון קטעים ושירים כ”כ טובים של האולמנים. גם מוכרים ומייצגים מאוד וגם פחות מוכרים אך לא פחות טובים. כאלה שבחלקם מאזינים אולי אפילו לא מודעים לכך שהשם שלו חתום עליהם, או לא שמעו, כי הם נמצאים באלבומים והוצאות פחות מוכרים. הודעת הניתוח ומצבו של דיקי מגיעה אחרי שבשנה שעברה איבדנו כבר שני חברים מקוריים של האולמנים; בוץ טראקס המתופף והמנהיג גרג אולמן. מקווה שדיקי יישאר איתנו עוד קצת.

כל הדבר הזה גרם לי רצון להפיץ את המוזיקה שהיא כולה דיקי בטס. אז הכנתי פלייליסט חדש שכולל אך ורק שירים שלו, שהוא כתב. יש פה 17 קטעים שבחרתי, מלא מעט הוצאות שונות. עם האולמנים וגם מחוצה להם בקריירת הסולו. עם קצת קטעי לייב גדולים, קצת קטעים אינסטרומנטליים משובחים, שירים קלאסים וקטעים ארוכים מייצגים. הכל עם המון מהכישרון ועוד יותר – הגיטרה של דיקי בטס.

מוזמנים להאזין פה למטה או בדף הספוטיפיי שלי וברכות החלמה לדיקי:

 

אהבתם? שתפו את זה:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *