פלייליסט חדש: 40 שנה למותו של כריס בל

היום בדיוק לפני 40 שנה נהרג כריס בל, המוזיקאי כנראה הכי בלתי מוערך במסגרת “מועדון ה-27”. בל היה חבר מקורי ומהמייסדים של להקת Big Star האהובה עליי מאוד. אמנם הרבה פעמים אלכס צ’ילטון היה בולט יותר בפרונט וגם בל היה בעיקרון שותף רק לאלבום הראשון של הלהקה, אבל היה זה כריס בל שהתחיל את הכל. הוא זה שהזמין את אלכס צ’ילטון להצטרף להרכב Icewater שלו, שעם התוספת של צ’ילטון הפך בעיקרון לליין-אפ המוכר של ביג סטאר והוציא אותה לדרך.

החותמת הגדולה של בל לא הייתה רק כחבר מקורי שם. למעשה היצירה השלמה הכי טובה שלו שוחררה לא מעט שנים לאחר מכן, בתקופה שהוא כבר לא היה איתנו. אחרי שעזב את ביג סטאר בין אלבומם הראשון לפולו-אפ שלו, Radio City (ששני שירים שכתב נכנסו אליו ללא קרדיט בזמנו), הוא הקליט שירים לאלבום סולו בשנים 1974-1975. הוא לא שחרר אותם בזמנו ובשנת 1978 הוא מת בתאונת מכונית. היה זה ב-27 בדצמבר. טקס הלוויה שלו התקיים למחרת, בדיוק ביום ההולדת של אלכס צ’ילטון… מי שהיה שותפו המוזיקלי הצמוד והכישרון של שניהם נפגש באופן מושלם באלבום הבכורה של ביג סטאר. צמד שידע עלייה ענקית כזו, יחד עם מורדות וריבים. בל היה בן 27 במותו.

Chris Bell , Big Star
כריס בל (משמאל) בתקופת ביג סטאר, לצד אלכס צ’ילטון והחברים לשעבר.

רק 14 שנים לאחר המוות שוחרר אלבום הסולו של כריס בל, שני עשורים אחרי שהוקלט. לאלבום הזה קוראים I Am The Cosmos והוא מאלבומי פוסט-המוות היפים, הנוגעים והמושלמים ביותר שיש. אלבום שמכיל בתוכו תריסר שירים נפלאים ואישיים וטרגדיה אחת גדולה. של כישרון אחד שנמחק מוקדם מדי ולא השאיר אחריו מספיק.

בשנה שעברה שוחררה ההוצאה של Looking Forward: The Roots of Big Star. הוצאה שמתמקדת במוזיקה של כריס בל לפני תקופת ביג סטאר. היא ביקרה אצלי בפוסט ההוצאות המיוחדות של 2017 וכוללת אסופה יפה ומאוחדת של שירים שלא קיבלו במה נורמלית קודם לכן, או בית מוזיקלי ראוי.

I Am The Cosmos. אלבום הסולו היחיד והמושלם שלא זכה לראות.

לכבוד ציון ארבעה עשורים בדיוק למותו, הכנתי מיקס חדש בדף הספוטיפיי שלי שמוקדש למוזיקה של כריס בל. הוא כולל את כל אלבום הסולו היחיד שלו, I Am The Cosmos, ובין הרצועות שלו משולבים שירים אחרים מהקריירה הלא ארוכה של בל. שמתי דגש רק על שירים שהוא כתב. כולל כמה מההרכבים המוקדמים שלו; Rock City ו-Icewater, שני השירים שהיה שותף להם מהאלבום השני של ביג סטאר וכמה שהוא גם כתב וגם מבצע מתוך מאלבום הבכורה של ביג סטאר.

זה מיקס שלדעתי משקף יפה את הקריירה והכישרון של כריס בל והחותמים שהוא השאיר במספר מקומות עד שנעלם, לפני 40 שנה בדיוק.

אפשר להאזין פה למטה וגם בלינק בספוטיפיי:

Chris Bell 1951-1978
Chris Bell
1951-1978
אהבתם? שתפו את זה:

תגובה אחת על הפוסט “פלייליסט חדש: 40 שנה למותו של כריס בל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *