עם הציפורים לכיוון דרום

The Mastersons – Birds Fly South

האלבום הזה מסתמן כאחת התגליות היפות של השנה בשבילי. ה-Mastersons הם כריס ואלינור, צמד מוזיקלי וזוג נשוי. כל אחד לחוד שיתף פעולה עם מוזיקאים שונים עד שנפגשו לפני כמה שנים, איחדו כוחות, גם כצמד מוזיקלי וגם כצמד בחיים וחודש שעבר שיחררו את אלבום הבכורה שלהם.

כל אחד מהם מוכשר בפני עצמו. כריס מסטרסון יודע לשיר, לנגן היטב על מבחר גיטרות ולכתוב. אלינור וויטמור אותם הדברים ואף יותר (תוסיפו לזה כינור ומנדולינה בין השאר. היא עושה המון). לכל אחד הקול שלו, אבל כשהם יחד הם יוצרים קול שלישי נפלא. סגנון המוזיקה שלהם וההרמוניות מאוד מזכירים את ה-Jayhawks, ואין ספק שחובבי ההרכב הוותיק ממינסוטה יאהבו גם את ה-Mastersons. יש שירים שבהם הקול של אחד בולט וראשי יותר, ויש רגעי קסם שבהם הם שרים יחד לאותו המיקרופון ושם שומעים עוד יותר טוב את היופי שלהם ביחד.

שנה שעברה הם היו חלק מלהקת הגיבוי של סטיב ארל וכל ערב לזמן קצר הוא היה עומד בצד ומפנה את הבמה שלו לצמד הזה. הוא כנראה ידע מה הם שווים. עכשיו גם אנחנו.

“Birds Fly South” הוא אלבום חובה לכל חובב אלטרנטיב-פולק-קאנטרי-אמריקנה. כרגע הוא אחד האלבומים היותר מרעננים של 2012 אצלי ואחת המתגליות השנה. אין לי מושג מה קורה בחיים הפרטיים של הזוג הזה, אבל אם הם חיים כמו שהם יוצרים ומבצעים מוזיקה יחד, יהיו להם הרבה שנים מאושרות…

The Mastersons – One Word More

The Mastersons – Birds Fly South

————————————————————————————————-

Simone Felice – Simone Felice

עוד אלבום די טרי, הפעם הוצאת הסולו של סימון פליס, חבר ה-Felice Brothers לשעבר. באלבום הזה לא תמצאו את השירים של ההרכב לשעבר שלו שאוהבים לזמזם או לפעמים נתקעים בראש. האווירה פה היא לגמרי מלנכולית. האלבום עוד לא תפס אותי ממש ואני עוד לא יודע מה אני חושב על ההפקה שלו. יש פה שירים טובים שאולי יכלו להיות טובים יותר בהקלטה שונה.

בגדול זה אלבום די טוב עם אווירה מעט גותית וקודרת ברובו, ואין לי משהו רע ממש להגיד עליו. סימון פליס גם מביא לכאן את כישורי הסיפורים ומעשיות שלו שהכניס כ”כ טוב בעבר לאלבומי ה-Felice Brothers. חלקם טובים יותר, חלקם פחות, אבל אף אחד מהם עדיין לא נתקע לי בראש באופן מובהק, ושם אולי ההבדל בין אלבום טוב ובסדר גמור לאלבום מצויין שהייתי מרעיף עליו עוד הרבה שבחים.  אז הייתי מסכם את זה באלבום לא רע ששווה לנסות. במיוחד אם יש געגוע לסגנון השקט והסיפורי שסימון היה מביא לאלבומים עם האחים שלו בעבר.

Simone Felice – New York Times

Simone Felice – Courtney Love

———————————————————————————————–

עדכונים ולינקים מהזמן האחרון:

סופר הילדים מוריס סנדק נפטר השבוע בגיל 83. סנדק כתב כמה מהספרים היותר מומלצים לילדים (ומבוגרים כאחד לפעמים), המוכר שבהם הוא כמובן “ארץ יצורי הפרא” (Where The Wild Things Are). לפני שלוש שנים יצא העיבוד הקולנועי ל”יצורי הפרא” בבימויו של ספייק ג’ונז. סרט מצויין לדעתי שמתאים בול לצופים בוגרים שקראו את ספר בצעירותם. אחד העיבודים היותר טובים שעשו לספר ילדים קלאסי.

בנוסף אליו זו הזדמנות להמליץ על הסרט הדוקומנטרי הקצר של ספייק ג’ונז ולאנס בנגס ששמו –

“Tell Them Anything You Want: A Portrait of Maurice Sendak”

 זהו דוקו נפלא על מוריס סנדק ששודר גם בזמנו בערוץ 8 פה בארץ. מומלץ למצוא אותו ולצפות.

האלבום החדש של ניל יאנג וקרייזי הורס מתקרב ובינתיים שוחררו כבר שני שירים ממנו. הראשון “Oh Susannah” והשני הטרי “Jesus’ Chariot” שמוכר יותר בשם “She’ll Be Coming ‘Round the Mountain”. אפשר לשמוע פה את השיפוץ המדהים שהם עשו לשירי הפולק האלה בני ה-100 ומשהו שנה, עם הטאץ’ החשמלי והמלוכלך של קרייזי הורס. הכנה טובה לאלבום שיהיה מלא בשיפוצים כאלו לשירים ישנים.

נשארים עם יאנג. טריילר חדש לדוקו המוזיקלי “Neil Young Journeys” של ג’ונתן דמי, העוקב אחרי העבר של ניל יאנג יחד עם קטעי הופעות מהחזרה שלו ל-Massey Hall בסיבוב הסולו בשנה שעברה.

האתר pastemagazine איגד 54 הספדים, קצרים או ארוכים, שכתבו מיטב המוזיקאים לליבון הלם אחרי מותו. מרגש ויפה.

האתר shortlist לעומת זאת מאגד לנו 100 עצות לחיים מהקולנוע עם מגוון דמויות וציטוטים מכל השנים.

ואסיים עם הידיעה שעשתה לי את השבוע החולף – ה-North Mississippi Allstarts מגיעים להופעה ראשונה בישראל ב-10 ביולי, בבארבי, תל אביב. אפשר כבר לרכוש כרטיסים (וגם רצוי). האחים לות’ר וקודי מגיעים יחד עם אלווין יאנגבלד (ינגן במקום הבאסיסט של הלהקה כריס צ’ו). האולסטארס מהלהקות היותר אהובות עלי בשנים האחרונות. לות’ר בפרט הוא מהגיטריסטים היותר טובים כיום בשטח ומתפקד בשנים האחרונות גם כגיטריסט של הבלאק קרואוז. ראיתי אותו איתם כבר 15 פעמים, אבל אף פעם לא תפסתי את ה-Allstars בלייב.

אלבומם האחרון, “Keys To The Kingdom”, הופיע אצלי ברשימת אלבומי השנה של 2011 (נכנס למקום העשירי ברשימה). כדאי מאוד להכיר, הם נפלאים בלייב והולכת להיות חגיגה מוזיקלית מלאת חופש, נשמה וזיעה ב-בארבי. תבואו.

הנה דוגמית מהאלבום האחרון, שגם הוא וגם השיר הספציפי הוקדשו לאבא של לות’ר וקודי – ג’ים דיקינסון, המפיק האגדי, שהלך לעולמו לפני 3 שנים. אחריו טיזר לדברים שהם עושים על הבמה…שבוע טוב.

אהבתם? שתפו את זה:

2 תגובות על הפוסט “עם הציפורים לכיוון דרום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *